Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

alternativt til dyrelægens
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:29

loppe middel, jeg har været ude hos min dyrelæge i dag og måtte lige lægge 350 kr for 4 behandlinger for lopper til hunde barnet,

det syntes jeg godt nok er dyrt, derfor tænkte jeg er der noget man selv kan gøre, evt nogle natur middler jeg kan prøve, altså jeg ved godt det er ikke på dyrebarnet vi skal spare men men men jeg syntes godt nok det er dyrt...

hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 17:57

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Alternativer
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 18:19

Jeg synes så ikke 350kr er dyrt, - det er jo alligevel så kun lidt over 1000kr om året for loppebehandling, det synes jeg er til at leve med :-) Og jeg har 4 hunde ;-D

Men alternativet kan være at give hvidløg, - man kan få nogle hvidløg/ingefær dråber, hvor hunden skal have et par dråber om dagen afhængig af vægten, som skulle hjælpe også.

- Vi brugte det en overgang, virker meget okay, men problemet for os er at min mors hunde nærmest altid har lopper - suk - så er vores hunde sammen skal der altså lidt mere til at forhindre et loppeangreb, og da vi har en som reagerer kraftigt på loppebid, så er Bayvantic altså løsningen for os.

Der findes også nogle "hundetegn" eller hvad man skal kalde det, som skulle koste en 400-600kr, men tilgengæld meget længe og give et eller andet... kan ikke huske om det er "magnetisk felt" eller en lyd, som skulle holde lopper og flåter væk.

- Men kan simpelthen ikke komme på navnet lige nu!

Rollo

TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin
Salg af marsvin, foder m.v.

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd

luQuit...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 22:16

har jeg ingen fidus til....synes overhovedet ikke det hjælper en meter, men det er bare min erfaring

0
0
Svar på denne tråd

loppemidler
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 10:02

Dyrlægens loppemidler er desværre ikke kun dyre, men også giftige. Tænk på at i ikke kun forgifter lopperne...

Der findes efterhånden mange gode produkter, der ikke forgifter hunden.:

Et tilskud af hvidløg i foderet hjælper også:

Anibio tic-off - Naturlig loppe- og flåtbeskyttelse - tilsættes foderet

tic-off danner grundlag for en sund og robust hud og pels, og skaber dermed en naturlig beskyttelse mod parasitter.
Årsagen til øget modtagelighed over for parasitter hos hunde og katte er ofte ensidig fodring og den deraf følgende forsuring af organismen. Syre-base balancen bestemmer stort set kroppens grundlæggende kemiske regulering af huden. Ved at give tic off, med en speciel blanding af aktive ingredienser, opnås en optimal og omfattende beskyttelse mod sugende og stikkende insekter.
Optimal beskyttelse opnås efter 6-10 dages anvendelse. For en højere, maksimal og effektiv all-round beskyttelse mod flåter og lopper, anbefaler vi Anibio tic-clip - selvfølgelig også gitffri.

Hvordan virker tic-clip ? Tic-clip vedhænget er ladet med bioenergi, som skaber et magnetfelt rundt om kroppen, hvilket gør det vanskeligt for lopper og flåter at lokalisere dyret.

Brugsanvisning: Fastgør tic-clip vedhænget til halsbånd eller kæde (materialet spiller ingen rolle) med de medfølgende ringe. Bestemt placering af tic-clippen på halsbåndet er ikke afgørende. Ved katte og mindre hunde under 15 kg. er een ring normalt tilstrækkeligt. Kan anvendes til hvalpe fra 8 uger og killinger fra 12 uger.

Vigtigt: Brug altid de vedlagte ringe for bedste beskyttelse. Når vedhænget er fastgjort til ringen virker tic-clip op til 2 år. Derefter fornyes. Den fulde effekt opnås i løbet af 5 dage. I løbet af dagen skal halsbåndet med tic-clippen blive på hunden/katten, idet man ellers ikke opnår permanent beskyttelse. Om natten kan man tage det af. Forminsket effekt ved sygdom og løbetid kan forekomme.

pris ca 230 til 250 kr

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider