Hej igen.
Tak for jeres svar.
Dagen efter jeg havde skrevet den her tråd, satte jeg mig også på en omvendt spand i hønsegården og kiggede grundigt på Agnes og Musse - og kom frem til: Agnes må være en hane! Alene de store, grønne halefjer.
Og nej, hun (eller det vil jo sige han!) har det ikke godt i flokken. Maranhanen er konstant efter hende og der er ikke så meget plads at flygte på, så hun løber bare rundt på sine stylter. Det er et ynkeligt syn - også fordi hun er virkelig bange for Gregers. Et forkert gok fra ham og så flygter hun.
Desværre (!) er det ikke mine høns. Så blev Gregers til en lækker steg (han er blevet mandeolm og farer gerne i benene på mig, hvis jeg glemmer at gå på listetæer!) og så kunne Agnes få lov til at overtage flokken...
Men... det er ikke mine høns. Jeg har sagt til ejeren, at det ikke går med hanen, fordi jeg er den eneste, der tør gå ind i hønsegården nu (og det kun bevæbnet med en pind eller evt. vasketøjskurv til at fange Gregers under!), men det er ikke sket endnu.
Måske kunne min lille, runde yndlingshøne, Putte, heller ikke klare stemningen i hønsegården længere, for den ene dag havde jeg gået rundt ved siden af hønsegården og fandt hende pludselig sådan her:
... siddende oppe på hegnet! Hun måtte bæres ned. 
Der er mange ting, jeg ville gøre anderledes, hvis hønsene var mine, men nu er de kun "til låns", så jeg må bare gøre deres liv så godt som muligt, mens jeg er der.
... og så må jeg se at finde på et nyt navn til stakkels Agnes!
Heidi