Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Solstrålehistorier?? Knoglekræft
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 17:45

Er der nogle der har en solstrålehistorie de vil dele med mig?

Min 4 år gamle jack russell terrier er under kraftig mistanke og udredning for knoglekræft i begge forben

Har din hund fået konstateret osteosarcom? Hvad gjorde du ved den? Hvordan blev det opdaget? Hvor længe levede den med det?

Venligt skriv en masse opløftende

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 19:08

har desværre ikke prøvet det

men har haft en kat med lymfekræft. Og var først inde på kemo, men der var ikke særlig gode fremtid udsigter

så jeg valgte at kontakte Lise Bang Hansen

www.alternativdyrlaege.dk/ kontakt.html

hun er danmarks bedste dyrlægen når det kommer til kræft. hun er homopatisk dyrlæge.

min kat havde fået 3mdr af egen dyrlægen. Men Lise gav hende 1½ år

super sød. du kan evt google hende. Hun har bla skrevet en bog, har været i Ude og hjemme

0
0
Svar på denne tråd

Knoglekræft
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 13:57

Åh nej...

Jeg kan desværre ikke bidrage med nogen solstrålehistorie. Min hund (belgisk hyrdehund/Rhodesian Ridgeback) begyndte at halte lidt on/off i november sidste år, og i december var han til dyrlæge, som først troede at der var tale om et sprængt korsbånd i knæet. Ved røngten og biopsi i starten af januar (den dag han var sat til at blive oprereret) opdagede dyrlægen i stedet, at det var knoglekræft. Vi fik af vide, at han ville kunne leve 3-8 mdr.

Han kom på en lav dosis smertestillende medicin og fungerede fint i de næste måneder. Han støttede ikke på benet, men ville gerne gå lange ture alligevel (han var en meget aktiv hund). I juni begyndte han dog at blive langsomt dårligere, han var ikke så villig til at gå tur og hans appetit begyndte at svinge lidt. I første uge af juli begyndte han ret pludseligt at være ret ubevægelig, hans tisseture var kun lige rundt om huset og han pev af og til, selvom hans dosis smertestillende selvfølgelig var blevet sat op løbende, når han havde behov for det.

D. 9. juli vidste vi, at det var ved at være tid. Dyrlægen kom d. 10. juli. ...

Den eneste behandling vi drøftede var amputation af benet, som var dyrlægens forslag, men det ville vi ikke på så stor en hund. Jeg ved, at nogle forsøger sig med kemoterapi, men det er ikke problemfrit rent praktisk. Og ellers er der kun at holde hunden smertefri så længe som muligt. Der sker ofte metastaser til lungerne, som giver vejrtrækningsbesvær, men det oplevede vi nu ikke med vores, gudskelov.

Vores hund nåede at blive 11 år i maj, og da han var en stor hund, så svarer det jo til gennesnitslevealderen. Men han var rigtig frisk på alle andre punkter, så hvis han ikke havde fået knoglekræft, tror jeg han kunne have fået et par år mere.

I dit tilfælde er din hund jo stadig ung, men hvis han er ramt på begge forben, så er amputation ikke en mulighed (og det forlænger heller ikke synderligt levetiden, det fjerner bare de fleste smerter, for knoglekræft er meget smertefuldt). Måske kunne kemoterapi være en mulighed. Men jeg ved det ikke.... ØV altså.

Jeg føler virkelig med dig, det er så trist, når det sker.

Og jeg håber, at dyrlægen tager fejl! Måske er det noget der kan fikses. Krydser fingre!

Lene

Courage is being scared to death but saddling up anyway.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 20:54

Tak for jeres svar. Det er grum sygdom uanset hvilken art den rammer! Jeg har fået en lille forhåbning om at det ikke nødvendigvis er kræft, jeg må bare krydse fingre og komme igennem de næste 14 dage til der er svar på den knoglebiopsi der er udtaget.

0
0
Svar på denne tråd

Knoglekræft
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 13:32

Sasune

Er der noget nyt mht. din hunds diagnose? Jeg håber virkelig at det har vist sig ikke at være noget alvorligt.

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke kræft
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 21:08

Det er heldigvis ikke kræft, det er resultatet af biopsien!!!

Dyrlægerne har aldrig set noget lignende, men teorien som er meget plausibel lyder på dårlig kombination af kortbenet, skævbenet og meget aktiv hund, dette har givet de knogleforandringer der i første omgang blev tolket som knoglekræft, i stedet er det nok overbelastning og nogle ligamenter der hiver hver sin vej i knoglerne.

Hunden skal behandles som gigtpatient resten af sit liv med gåture i snor og antiinflamatorisk medicin. Den skulle altså når den holdes helt i ro og kommer sig over sin halthed kunne leve et ganske fornuftigt liv herefter. Jubiiii

3
0
Svar på denne tråd

Diagnose
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 00:35

Åhhh, det er jeg glad for at høre! Dejligt!!!!

Så længe du sørger for at benene ikke bliver overbelastet, skal det nok gå. Dejligt!

Held og lykke med det hele! :-)

Lene

1
0
Svar på denne tråd

Sasune
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 10:25

Jeg har en kat med konstateret gigt som også burde være på smertestillende. Men min dyrlæge bad mig prøve laserbehandling. Det er noget forholdsvis nyt indenfor dyreverdenen, men har været brugt til mennesker længe.

Det går ind og aktiverer cellerne og det eneste dyret mærker er varme. Efter min kat er startet med det kan jeg holde medicinen nede til samlet set 7-14 dage på et helt år. Det er kun hvis det er virkelig virkelig koldt eller der sker er voldsomt vejrskifte at det er nødvendigt.

Katten elsker det - efter han fandt ud af hvad det var - og han er som en killing dagen efter han har været afsted. Tænker det måske også kunne være noget for din hund?

Du vinder ikke sølv, men taber guld...

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider