jeg har lige haft en større diskution med min veninde, jeg har.
sagen er den hun har en cairn terrier som er meget usikker på andre hunde, hendes egen skyld hun har ikke sosialiseret den ordenligt.
men har reagere med at fare i hovedet på næsten alle hunde han møder, voksne som hvalpe. han er faret i hovedet på en rottwiler og heldigvis gjorte den ingen ting, men de kan jo ikke være så heldige hele tiden.
deres undskyldning er det er de andre hunde der er noget galt med ikke deres, ikke at der er noget galt med ham, men jeg tænker jo på at det ender helt galt en dag.
okay jeg er så begyndt at gå til træning hos en rigtig god træner og ja jeg ser hun også har hold for hunde som deres hund, godt tænkte jeg her kan de få noget hjælp.
men ville min veninde det nej ikke på vildkår det er for dyrt og alt muligt anden dårlig undskyldninger.
grunden til jeg også ville havde haft dem der ud er de opdrager meget hårdhændet, men jeg har ikke kunne gøre noget ved det, da jeg ikke har beviser for det jeg har set hende, løft hendes hund og give ham en flad der sagde jeg noget til hende på en bestemt måde at det ville jeg ikke se igen og de ville blive meldt med det samme, hun har så taget det til eftertrakning og ikke gjort det mens jeg var der, og jeg har da fået lov til at passe ham et par gange.
men der hvor jeg går til træning bruger vi positive metoder og det kunne hun lære noget af, lige nu går de til indkalds træning med hunden, hvad tænker jeg i kan jo ikke slippe ham løs alligevel da han jo ikke er sikker med hunde.
men de syntes åbenbart ikke det er et problem at han ikke kan med nogle hunde.
og de skal tilmed hjem til mig og se tulle i efterårsferien, tror i ikke hun spurgte om tino måtte komme med der fik hun et stort nej og jeg begrundede mit nej med i har ikke tænkt jer at gøre noget ved at tino er som han er så mødes de aldrig.
men jeg er ved at være træt af at hun aldrig lytter, det kan jo gå gruligt galt en dag, de møder måske en dag en hund der ikke vil finde sig i det.