Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Denne Hund
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 10:22

har jeg nu i 1 år ønsket ville finde et godt hjem istedet for at bo i et forladt hus i Grækenland med fare for at blive forgiftet og dø en pinefuld død, han er sød, kasteret og venlig.

Håber snart der er nogle som ønsker at give den store rolige fyr chancen for at være en elsket hund i denne verden, jeg bor desværre selv hvor jeg ikke kan have ham

Billede

Ønsker du at vide mere så se her, han hedder Mike

www.graeskehunde.dk/sub/ ADOfjernadoption.html

2
1
Svar på denne tråd

dislike...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 21:26

må du selv blive ramt af noget ondt, med din holdning

1
7
Svar på denne tråd

Græske hunde
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 08:56

Håber du finder et godt hjem til ham :)

Jeg har selv taget en græker med hjem efter en ferie, så der er desværre ikke plads til flere hjemme ved mig..

- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd

De bedste hunde
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 11:01

Hvor er han dejlig! Håber han får et godt hjem.

Har selv en græsk hund - bedre hunde findes ikke

Billede

Min dejlige græske Asta

/Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

louise og kirsten
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 15:01

dejligt at i har fået gode græske hunde, de har nemlig fortjent en chance mere her i livet.....hvor er Asta dog skøn

og til jer som disliker ingden jeg skrev kommentaren- kan i ikke lide hunde eller er det fordi den er græsk ?

i min verden er alle levende lige og alle fortjener et godt liv, dejlige Mike er en mild dreng som sagtens kunne få et liv her i danmark og jeg tænkte at der sad nogle med hjerte på rette sted som kunne give denne dreng chancen på et dejligt liv evt på en gård.... han er klog og har valgt et forladt hus med en hundeven, men faren for at blive forgiftet eller mishandlet er altid tilstede

2
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 15:25

Nu ved jeg ikke hvorfor der er kommet et dislike. Men der findes folk der er imod import af hunde fra f.eks Grækenland.

Selv går jeg også ind for at man søger at løse situationen hvor dyrene er fremfor at tage dem til Danmark. Da jeg tænker vi allerede har en del hunde uden hjem her i Danmark, som man kunne adoptere i stedet

15
1
Svar på denne tråd

Caroline
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 17:07

Problemet i Grækenland er at de har et helt andet syn på dyr end os. Derfor er det utrolig svært at få lavet ændringer. Det er jo folks mentalitet man skal arbejde med. I Grækenland er helt meget normalt at anskaffe sig en hvalp, og når den ikke er lille og nuttet længere ryger den ud. Og med økonomien i Grækenland for tiden, har det offentligt ikke fokus på problemet.

Dernæst skal det siges at da jeg i 2007 ledte efter en hund som selskab til min anden hund, var det ikke muligt at finde en internat hund på ca 10 kg eller mindre her i DK. Jeg ventede i lang tid, og mine eneste krav var størrelsen (en hund på 15 kg havde også været okay), ikke alt for gammel (4-5 år) og så skulle den kunne med andre hunde og katte. Jeg ventede længe på at den skulle dukke op, men fandt aldrig en.

Så da jeg var på ferie på Kreta, og mødte ham her, så vidste jeg at han bare skulle med hjem :)

Billede

Og han er den dejligste der findes, og kan kun anbefale folk at adoptere fra Grækenland :)

Lige til sidst: det er med at man ikke skal adoptere hunde fra udlandet, fordi der er nok i Danmark, er for mig lidt samme argument som "Vi skal ikke støtte sultende børn i Afrika. Tænk på alle de fattige herhjemme" ;)

4
2
Svar på denne tråd

louise.....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 20:59

han er da en rigtig lille charmetrold

1
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 09:24

Den der med at anskaffe sig en hvalp som ryger ud.....Den er da også ret tit set herhjemme

Desuden tror jeg ikke situationen nogensinde bliver bedre hvis man bare hist og pist hiver en hund til Danmark. Så vil der jo fortsat blive avlet og avlet hunde dernede.

Louise ang. det med sultne børn i Afrika synes jeg for det første det er en anden debat, men når det er sagt så støtter man jo netop børnene hvor de er og søger at forbedre forholdene de steder i Afrika hvor der er den slags problemer? Så i min optik gør man da netop præcis det som jeg siger man burde gøre med hundene

10
3
Svar på denne tråd

Græske hunde
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 02:30

Godt nok en del år siden nu, men ved da stadig ikke om jeg tør udtale mig om det - for mindes engang jeg fik et fur af den anden verden her på HN af en fra Græske Gadehunde, fordi jeg vovede at udtale mig om den vi havde haft.

Men vi fik en - der blev løjet om hans problemer, der blev undladt at nævne han var kryptochid og da vi så efter meget arbejde og tårer og forsøg på at få tingene til at fungere vælger at aflive hunden, bliver vi svinet til og får af vide det ikke var vores valg at aflive hunden m.v. - det var da heldigvis før de skrev kontrakter på dén slags, så vi ikke havde været forpligtiget til at returnere hunden, når den nu grundet adfærdsproblemer som følge af gadelivet, måtte aflives.

Så måske det er mange år siden m.v. men aldrig i livet om jeg skal støtte den forening, på baggrund af dén oplevelse.

Dernæst, så har jeg bare hørt for mange dyrlæger, fortælle om alle de adfærdsproblemer m.v. de ser de hunde gå rundt med - der er sikkert nogle som kommer godt igennem det og bliver dejlige lækre hunde, men det er dælme også noget af et sats at tage.

Jeg har uden tvivl ondt af alle de hunde og kan blive frustreret over mentaliteten - i princippet er det jo den samme som florerer herhjemme omkring katte - men jeg tror bare at det i mange tilfælde, kan være at gøre hundene en bjørnetjeneste, at insistere på at de skal videre og ud på transport m.v. til Danmark.

Proceduren er sikkert ændret mange gang siden da m.v. og jeg håber da man er blevet bedre til at "screene" hundene og udvælger dem som har en reel chance, så der bliver sorteret hårdere i dem - en pæn aflivning er mere end mange af dem dernede får, så det er vel også en form for hjælp til hundene.

Er godt klar over mentaliteten dernede er skrækkelig - ligesom i Spanien og flere andre lande. Ligesom jeg godt er klar over de danske internat hunde har det ih så åh så godt - men at de sammenlignet med andre landes internat-/hjemløse hunde har det godt, gør det jo ikke til en god ting, at vi har mange hunde på internater herhjemme, som kunne bruge et godt hjem.

Beklager sidespringet - eller helt sidespring er det jo ikke. Jeg synes da hunden ser sød ud m.v. men personligt, så skal jeg ikke prøve at have en gadehund igen - tiltrods for at vi knuselskede ham vi havde og stortudede den dag han skulle herfra og vi stadig så mange år efter, ligger blomster på hans grav og mindes ham.

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

12
0
Svar på denne tråd

Græske hunde
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 09:32

Hvor er det ærgerligt at du havde sådan en dårlig oplevelse med din græske hund :( Og jeg vil gerne lige bemærke at jeg synes at det er helt rigtigt at få aflivet en hund hvis den har for store adfærdsmæssige problemer. Så det er der ingen harme omkring herfra.

Jeg bliver dog ked af at du skriver at mange dyrlæger kan fortælle om adfærdsmæssige problemer med gadehunde, for jeg synes at det giver et forkert billede af den græske hund som kæledyr. At alle danske dyrlæger har oplevet en græsk hund med problemer siger intet omkring hvad procenten er for de græske hund set i forhold til adfærdsproblemet i danske hunde.

Jeg har aldrig haft noget med organisationen Græske Hunde at gøre, og mine erfaringer kommer fra et engelsk ægtepar på Kreta der arbejder sammen med en tysk organisation..

De hjalp mig med af få min græker hjem, da jeg havde fundet ham på stranden, og jeg har samarbejdet med dem i flere situationer hvor danskere har stået i samme situation som mig, og ønsket en hund med hjem fra Kreta.

Her er erfaringen en helt anden, og af de græske hunde jeg personligt kender der er kommet til Danmark, har der ikke været de store problemer adfærdsmæssige. Så jeg er nødt til at sige at påstanden om at græske hunde automatisk giver problemer, slet ikke holder i forhold til mine erfaringer.

Jeg ved at det engelske ægtepar adoptere mange hunde til Tyskland uden problemer. Om det engelske ægtepar er bedre til at udvælge de hunde der skal adopteret væk, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige.. Her bor hundene også på internat inde de kommer til Tyskland, så de tages ikke direkte fra gaden.

Igen, jeg kender ikke Græske Hunde og hvilke hunde de udvælger, men der er gadehunde det aldrig bliver faniliehunde. Når man ser en folk gadehunde vil det være dem der kommer hen og vil have mad, og dem der er skræmte og ikke engang tør tage et stykke kød. Den bange hund ville jeg have mine forbehold om at sende direkte til Danmark, for den kan være så mishandlet at den aldrig bliver tryg igen.

min egen græker så jeg lege med andre hunde og han blev valgt fordi han ikke var en dominerende hund. Jeg har aldrig haft problemer med ham, udover at han aldrig kan gå uden snor - men det er der jo også danske hunde der ikke kan ;)

Nå jeg havde bare behov for at dele mine erfaringer omkring græske hunde, for jeg synes efterhånden at jeg har en del af dem :)

2
0
Svar på denne tråd

Min mening er
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 14:01

At i stedet for at have brugt et år på at finde et hjem til hunden, et år hvor den dagligt har været i fare for at blive forgiftet, så havde JEG brugt penge på at få den aflivet sammen med dens hundeven, så vidste jeg at den havde det godt og havde ikke behøvet at bekymre mig.

Jeg tager hatten af for ildsjæle, der bruger tid, kræfter og penge på at gøre en forskel for andre levende individer!!

Skal der tages udgangspunkt i græske hunde, så er min mening, at man skal indsamle hundene og aflive dem i deres eget land. De skal ikke ind i Danmark og gå en uvis skæbne i møde, samtidig med vi i DK har for "Mange" hunde i forvejen. Jeg fatter IKKE at man bruger så mange kræfter, tid og penge på at eksportere et problem fra et andet land, når vi forvejen ikke kan statuere et godt eksempel med hunde i DK. Jeg syntes slet ikke det er dyrevenligt at importere disse hunde via organisationer. Jeg kan sagtens følge dem, der er på ferie og falder over en bestemt hund som de "Bonder" med og vælger at tage med hjem, men så har hunden også en "Kendt" person der følger den hele vejen fra det ene land til det andet og som bliver en del af hundens liv fremover. Jeg er typen der selv kunne finde på det.

Jeg ville ønske at vi fik ryddet op i vores eget land først!! og ikke kun når det handler om hunde!

Det er min ærlige mening, jeg respekterer at andre har en anden og vil derfor vil ikke belæres eller dunkes oveni hovedet med min, hver gang jeg taler imod at importere hunde fra andre lande, men modargumentationer er altid velkomne.

12
0
Svar på denne tråd

Ærgerligt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 15:16

Jeg synes altså det er synd hvis folk får et dårligt indtryk af organisationen "Græske hunde" pga en enkeltstående oplevelse for åbenbart mange år tilbage... Jeg har fået min hund gennem dem og opfatter Græske hunde som en seriøs organisation hvor adoptionerne kun udgør en lille del af arbejdet som primært går ud på at hjælpe dyrene i hjemlandet.

da-dk.facebook.com/GraeskeHunde

Kender heller ikke til at græske hunde skal have specielle adfærdsmæssige problemer, men oplever dem som milde, venlige og kloge hunde, der har en god evne til at tilpasse sig. Vores flyttede i hvert fald bere ind uden problemer for snart 5 år siden. Vi har sidenhen fået 2 børn som hun har elsket og passet på fra det øjeblik hun så dem . Måske fordi de græske hunde i større grad er avlet efter deres evne til tilpasse sig mennesker og ikke efter mere eller mindre bizarre skønhedsidealer???

Vedr. adoption tror jeg bestemt at det kun er absolut egnede hunde der tilbydes til adoption, og som noget meget vigtigt skal de kommende EJERE også godkendes og der adopteres bla. ikke til folk under 25. Hvis danske hundeavlere tog de samme forholdsregler, sad der måske heller ikke så mange hunde på de danske internater... At hundene derfor går en uvis skæbne i møde som skrevet i et tidligere indlæg er vist så meget sagt. Denne side vidner da om at de fleste ender som højtelskede danske familiehunde :-)

www.graeskehunde.dk/skaebner.html

Og så synes jeg altså det lidt ærgerligt at give os, der vælger genbrugshunde skylden for, at der ikke bliver "ryddet op" på de danske internater. I min verden er en dansk og en udenlandsk hund altså lige meget værd! I stedet kunne man jo starte med dem der avler alle disse hunde til et tilsyneladende overfyldt marked. Hvad enten det er som hobby, i håb om at tjene lidt penge, eller som ups´ere, hvilket burde kunne undgås i vores oplyste verden...

Til slut vil jeg lige sige at jeg absolut intet har imod danske dyr :-) Alle mine 12 katte er pæredanske og en god blanding af nogle ynkelige staldkatte, der fulgte med da vi købte gården, en kat en gammel nabo glemte, 2 store killinger videreformidlet fra en dyrlæge og tilløbere. (Alle er i dag neutraliserede og i tip-top stand).

Og det var så min mening og synes i øvrigt det er rart at tråden holdes i en god tone selv om vi ikke er helt enige

/Kirsten

2
2
Svar på denne tråd

Gadehunde
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 15:56

Det tragiske er, at det ikke kun er Grækenland som har problemet, men rigtig mange andre lande. Italien har omkring 600.000 gadehunde/herreløse hunde. Det er svært at redde så mange. Og adoptere en enkelt er en dråbe i havet. Måske burde man i stedet lægge pres på regeringerne for at få dem til at gribe ind mod problemet, måske på EU-niveau via de dygtige danske politikere Danmark har sendt til Bruxelles.

Lene

Courage is being scared to death but saddling up anyway.

2
0
Svar på denne tråd

Pugdahl. Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 19:28

et dårligt indtryk af foreningen græske hunde, det er et spørgsmål om forskellige holdninger til hvor og hvordan man bruger sin ildsjæl

En sidebemærkning til Rollos og dit indlæg: Rollos tilfælde er ikke et enkeltstående, jeg har også hørt om hvor det er gået dårligt med at omplacere hundene, men det er vel også meget naturligt, at det ikke altid går godt, set i lyset af hvor forskellige hundene og menneskene er (Jeg har ikke hørt om dårlig behandling/opførsel fra foreningens side).

Griner af din beskrivelse: mere eller mindre bizarre skønhedsidealer??? Mine er med papirer og så grimme at de er charmerende (Griffoner) Min ene veninde havde en græsk hund (Død p.g.a. sygdom) og den lignede en look a like griffon

Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.

Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.

3
0
Svar på denne tråd

Ha ha Silotte
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 11:49

Så fik jeg googlet en Griffon - og du har helt ret i din beskrivelse Men de lyder til at have et dejligt temperament

Nå, det var et sidespring. Håber stadig det lykkes for Mike at finde et godt hjem, selv om det vist ikke bliver hos nogen herinde fra...

/Kirsten

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider