Godt nok en del år siden nu, men ved da stadig ikke om jeg tør udtale mig om det - for mindes engang jeg fik et fur af den anden verden her på HN af en fra Græske Gadehunde, fordi jeg vovede at udtale mig om den vi havde haft.
Men vi fik en - der blev løjet om hans problemer, der blev undladt at nævne han var kryptochid og da vi så efter meget arbejde og tårer og forsøg på at få tingene til at fungere vælger at aflive hunden, bliver vi svinet til og får af vide det ikke var vores valg at aflive hunden m.v. - det var da heldigvis før de skrev kontrakter på dén slags, så vi ikke havde været forpligtiget til at returnere hunden, når den nu grundet adfærdsproblemer som følge af gadelivet, måtte aflives.
Så måske det er mange år siden m.v. men aldrig i livet om jeg skal støtte den forening, på baggrund af dén oplevelse.
Dernæst, så har jeg bare hørt for mange dyrlæger, fortælle om alle de adfærdsproblemer m.v. de ser de hunde gå rundt med - der er sikkert nogle som kommer godt igennem det og bliver dejlige lækre hunde, men det er dælme også noget af et sats at tage.
Jeg har uden tvivl ondt af alle de hunde og kan blive frustreret over mentaliteten - i princippet er det jo den samme som florerer herhjemme omkring katte - men jeg tror bare at det i mange tilfælde, kan være at gøre hundene en bjørnetjeneste, at insistere på at de skal videre og ud på transport m.v. til Danmark.
Proceduren er sikkert ændret mange gang siden da m.v. og jeg håber da man er blevet bedre til at "screene" hundene og udvælger dem som har en reel chance, så der bliver sorteret hårdere i dem - en pæn aflivning er mere end mange af dem dernede får, så det er vel også en form for hjælp til hundene.
Er godt klar over mentaliteten dernede er skrækkelig - ligesom i Spanien og flere andre lande. Ligesom jeg godt er klar over de danske internat hunde har det ih så åh så godt - men at de sammenlignet med andre landes internat-/hjemløse hunde har det godt, gør det jo ikke til en god ting, at vi har mange hunde på internater herhjemme, som kunne bruge et godt hjem.
Beklager sidespringet - eller helt sidespring er det jo ikke. Jeg synes da hunden ser sød ud m.v. men personligt, så skal jeg ikke prøve at have en gadehund igen - tiltrods for at vi knuselskede ham vi havde og stortudede den dag han skulle herfra og vi stadig så mange år efter, ligger blomster på hans grav og mindes ham.