Så er det sket - jeg har fået mit første kuld gravhunde hvalpe! 
Min skønne gravhund Cocio, som jeg købte for 4 år siden, er blevet voksen. Jeg har lært utrolig mange ting inden for gravhunde verdenen og lært utrolig meget om min hund og fået et helt særligt bånd til min hund, jeg har trænet mine forældres hunde, og været meget glad for dem - men det jeg har med Cocio er noget helt specielt !
Hun har gjort mit stolt utallige gange - hun har altid opført sig pænt, klaret det godt langt de fleste gange vi har været ude for at vise hvad vi kunne - Hun gør mig stolt !
Cocio er på dette billede på hendes sidste udstilling inden hvalpenes ankomst (hun er 12 dage henne i drægtigheden)
Hun blev placeret som 1 vinder i brugshunde klassen, fik tildelt exc, CK og hendes første cert ( stor tudende stolt)
Her ses hun, 3 dage før hvalpenes ankomst ! (hun var blevet scannet til ca. 7 hvalpe)
Hold op hvor var hun tyk og hvor var jeg bange for noget skulle gå galt !
Om aftenen d 3. juli begynder Cocio at opfører sig lidt anderledes, det var tydeligt noget var i gang. Hun havde ikke spist ret meget den sidste uge, pga. der ikke var plads men hun virkede til at have god energi og var glad som hun plejer, til trods for meget lidt mad og væske.
Kl. 11.02 d 4 juli kommer den første hvalp til verden.
Endnu engang er jeg overrasket og stolt over denne hund, hun var rolig og fattet under opblokningsveerne og vidste hvad hun skulle da hvalpen begyndte at komme (at hun ikke kunne nå om til bagdelen er en helt anden snak)
Og så kom de ellers..
1,2, 3,4,5,6,7,8 - flere??? ja da, 9, og 10 flere??? heldigvis ikke flere.
10 stk - puha en sværm men hun har klaret det hele til UG, det har taget hårdt på hende de første dage da hun fik en infektion, feber mm. hvilket godt kunne ses lidt på hvalpene vægt mæssigt den første uge. Men da hun kom oven på igen gik det som smurt !
Nu er hvalpene 6 uger - der er stadig 10 skønne stk.
Og en skøn mor der har klaret det hele selv - mere kan jeg vist ikke forlange.
Aastrupgaard Vax
Aastrupgaard Mads
Aastrupgaard Mathilde
Aastrupgaard Lukas
Aastrupgaard Maja
Aastrupgaard Pi
Aastrupgaard Rolf
Aastrupgaard Loke
Aastrupgaard Miko
Aastrupgaard Wilma
Håber ikke i føler jeg har spildt jeres tid - fik bare sådan en lyst til at dele mine vovser med jer - og fortælle at jeg er en stolt hundeejer 
Og lige et billede og den skønne mor 
Flere billeder kan ses her: cociohvalpegalleri.aastrupgaard.dk/ #!home