Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

jeg kan bare ikke forstå det
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 12:52

idag var jeg over ved mine forældre, som altid men i dag skulle mine forældre passe en hund der hedder laica.

så langt så godt, vi troede de ville komme fint ud af det da de før har leget sammen på en ordenlig måde, men ikke idag og det var tulle som var den der satte det hele igang.

med det samme laica kom ind af døren gik tulle i kødet på hende for at få hende til at lege også meget okay hvis det ikke var fordi laica ikke ville. og knurrede af hende, men den fattede tulle ikke og blev ved Laica ignorerede bare Tulle og gik rundt og undersøgte men Tulle blev ved med at chikanere Laica så da Laica anden gang knurrede af Tulle og hun ikke fattede det så blev mor og mig enige om jeg skulle tage Tulle og gå over til mig selv.

jeg har aldrig set tulle på den måde hun har altid være tilbageholdene med andre hunde, men det er åbenbart slut nu.

jeg skal begynde at gå til træning i uge 35 så jeg håber jeg kan spøgre træneren om hvad f.... jeg gør det er ikke holdbart hun risikere at få en meget dårlig oplevelse.

selvfølgelig vil jeg blive ved med at lade hende hilse på de hunde vi møder men vi møder ikke så mange, så det er lidt trægt med at vænne hende til andre hunde og hvordan man geberter sig mellem dem.

det skal lige siges at vi prøvede at stoppe hende når hun var sådan overfor Laica men det hjalp ikke hun blev bare ved.

hvad gør jeg, jeg vil så gerne havde hun bliver så hun kan med andre hunde, der er mange hunde her ude så det er en vigtig ting at kunne.

jeg blev rigtig forskækket idag. gal hvor er Tulle stædig.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
1
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 17:32

Har du ikke en hundekyndig i din vennekreds eller din nærmeste familie?

Du har rigtig mange hunde-spørgsmål og du er usikker. Jeg tænker det er en god ide at du får forklaret og vist tingene i virkeligheden da det kan være enormt svært over nettet.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

5
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 21:36

Din Tulle lyder som en fuldstændig normal hvalp !!! Og Laica lyder som en fuldtændig normal voksen hund.

Ja, en hvalp vil fortsætte i det uendelige lige indtil den voksne hund siger fra på en - sådan kan det lyde - voldsom måde. MEN det skal den have lov til !!!

Og selv om Tulle ender med at skrige som en stukken gris, så er det KUN for at forsøge at sige : Jeg skal nok stoppe. Jeg skal nok stoppe !!!

Det gør den så også - lige indtil hun har glemt det igen. Og så får hun "besked" igen.

Det I oplever er HELT normalt. Og jeg syntes du skal lade Laica og Tulle finde ud af det selv. Laica lyder som en meget fornuftig voksen hund !!!!

Men jeg kan, som Mig (Sandra), også godt blive lidt bekymret for den ringe viden du har om at have en hvalp.

Godt du skal til hvalpetræning snart. For du har virkelig brug for at lære at læse hundesprog.

Karen

8
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 22:09

Jeg vil bare gentage mig selv fra en anden tråd.

Få hjælp af en hundekyndig person, som også kommer til at kende hunden.

Tror du har en helt normal hund, som du overanalyserer og har nogen forventninger til, som måske ikke er realistiske og så får du en utryg hund ud af den.

Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

6
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 22:52

ja jeg kan forstå det er helt normalt opførsel. men hun er min første hund så er lidt på dupperne med hende.

jeg har ikke rigtig nogle jeg kan læne mig op af, da de jeg kender er hundeejere af den gamle skole.

den ene giver sin hund en lussing hvis den gør noget den ikke må, den anden løfter sin hund op i nakkeskindet og tyre den ned i gulvet hårdt.

det er ikke den vej jeg vil gå på nogle måde.

de andre er rigtig søde ved deres hund og dem ville jeg gerne havde hjælp af, men de bor i jylland. så det er ikke muligt.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
1
1
Svar på denne tråd

de kan selv
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 08:31

Jeg kan godt forstå at du er lidt på dupperne når det er første hund, det var jeg også, og det selvom jeg har været opvokset med hund.

Jeg gjorde derfor det at jeg fik en hundetræner/adfærdskonsulent hjem til mig selv så hunden og jeg kunne få en god start. Hun kom fast til jeg kunne starte med hundetræning. Vi trænede alm. lydighed, lidt tricks og så var der også lidt adfærd med.

Nu hvor jeg har hund nr. 2 kan jeg mærke at jeg er noget mere afslappet, og selvom det kan lyde slemt når den voksen hund sætter hvalpen på plads, så er min hvalp da overlevet alle de gange han er sat på plads af den voksen. Hundene skal nok selv finde ud af det.

Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd

hjælpe hende
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 16:15

I en sådan situation hvor Tulle ikke forstår et nej - eller ignorerer det, der er du nødt til at træde til og stoppe hende. Det er ikke fair overfor den anden hund, at det ikke er til at få fred.

Jeg synes ikke, at det er noget hundene skal klar selv, det er noget der virkelig kan ende galt.

Får du mødt flere hunde med hende? Evt. nogle hun dur godt med, så hun kan få nogle legeaftaler.

Ellers er jeg sikker på at træning er godt for hende, der vil hun også lære at omgås andre hunde.

~*Esn*~

1
3
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider