Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Fundet en lille killing - hva nu?!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 10:17

Hej med jer!

Som sagt har vi fundet en lille killing. Eller min kæreste har reddet ham fra en tordenstorm. (Bor i spanien)

Han var så bange, men er heldigvis i bedring nu. Well Well, hvis IKKE det var fordi at jeg allerede har 2 katte i forvejen havde jeg self beholdt ham, men synes det er lige mange nok!

Som så mange andre små killinger i Barcelona, er han ret tynd i det, og tror ikke han er særlig gammel!

Han har fået mad, vand og er i godt humør! En rigtig lille bandit. Han er ikke bange for de store katte, meget nysgerrig og hopper efter dem De er self ikke helt tilfredse, men er ok med han er her.

Nu tænker jeg jo self at han kommer med nogle utøjer. Kunne forestille mig han har Orm, så skal self give dem alle en ormekur.

Tror jeg beholder ham til han er i god stand, og så finder jeg ham et godt hjem!

Har i nogle råd til hvad jeg ellers skal gøre?

Han er en del mindre end hvad han ser ud til at være på billedet! Kan ikke rigtig få et billede der viser hans faktiske størrelse.

Billede

Gør en forskel! Hjælp de hunde der trænger hvis du skal købe hund. www.graeskehunde.dk

De fortjener et godt liv!

2
0
Svar på denne tråd

Lige et spørgsmål!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 14:50

Er der nogen der kan fortælle mig hvad en som ham skal veje?

Mine katte er passet med alt i forhold til vacciner osv, skal jeg stadig være bekymret for at de kan tage noget alvorligt til sig?

Gør en forskel! Hjælp de hunde der trænger hvis du skal købe hund. www.graeskehunde.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 22:48

Om du skal være opmærksomhed på nogle sygdomme må jeg melde pas til. Men vær obs på øremider og lopper. Øremider smitter og det er maks ulækkert!

0
0
Svar på denne tråd

lidt lidt herfra
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 23:28

stort set alle killinger har øremider, desværre

lopper, tjaa de er næsten ikke til at undgå

men ellers ser han rigtig fin ud. Ligner umiddelbart en på ca 4 mdr, og så bør vægten ligge på min 1,5 kg. Han ser lidt tynd ud, så han har nok ikke lige fået så meget mad som han burde

han ser nemlig ikke "killinget" ud. Han har fået lidt mere udseende efter en voksen.

3 katte er da ikke noget. jeg har da 17 katte som bor inde og har løbegård - kan nemlig ikke finde ud af at aflevere de herreløse nogensteder

0
2
Svar på denne tråd

fin killing
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 09:54

Heldig misser at din kæreste fandt ham.

han ser rigtig fin ud. vil sige han ligner en på 3,5-4 mdr. de skal typisk ligge omkring 1,2-1,5 kg i den alder afh af racer selvfølgelig. Mht til orm, så kan han ikke smitte dine katte med orm selvom han evt har dem. Så er dine katte indekatte der aldrig er i kontakt med gnavere, så kan du roligt nøjes med at give ham en ormekur.

Øremider er bestemt ikke noget alle killinger har! Men er rigtig nok noget der smitter rigtig nemt. (det vil ligne at katten har kaffegrums i ørerne, og det klør voldsomt)

Så er hans øre fine rene, så ville jeg bare give ormekur og loppekur.

(Var det mig der havde fundet ham, ja så tror jeg ikke jeg ville kunne få mig selv til at sende han et andet sted hen. Ville falde fuldstændig for ham :-P, synes han ser dejlig fræk ud)

~Zebber og Fenne~

Ingen kan alt, men alle kan noget !!

CAND.MED.VET aka Dyrlæge :P

4
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 16:18

Hej med jer!

Nå endte med at tage ham en tur til dyrlægen. For kunne se han havde orm og ondt i måsen Han havde ingen øremider eller andet. Kun lidt tynd i det og orm, så han fik en masse god mad.

Til gengæld har de alle fået ormekur nu. Kunne næsten heller ikke skille mig af med ham, men det viste sig at jeg stødte på bekymrede ejere der ledte efter ham.

Spurgte self ind til ham, og de fortalte mig at det var en gadekilling de havde samlet op for to uger siden og de prøvede at fede ham op og han havde fået en ormekur to dage forinden. De virkede oprigtig søde og bekymrede!

Men hold nu op, en lille gadekat har ingen frygt i livet! Har aldrig oplevet en så fræk og aktiv lille killing. Det er ikke ligesom min den ene, som stadig hopper fra støvsugeren.

Så alt er godt igen! Men tak for jeres råd :)

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider