Hej.
Nu er det vist på tide, at jeg viser mit lillebitte kæledyr frem. 
Han hedder Claudius og er en dværghamster. Jeg købte ham d. 1. februar sidste år, så han er efterhånden ved at være en ældre herre. Selvom han er fra en dyrehandler er han faktisk meget tam og man kan kæle ham, lige så tosset man vil - når bare han ikke skal løftes ud af buret. 
Her er lidt billeder af nuttede, lille Claudius:
1. En ung og helt lys Claudius kommer ud for at hilse på. Billedet er fra marts sidste år, så der var han stadig ikke helt voksen.
2. Hej!
3. Lille Claudius.
4. Find en tryne!
5. Close-up på et par pelsede poter!
6. Billede fra sidste sommer - så blev han fuldvoksen og noget mørkere i farven. Her får han sig en snack - han bliver altid helt kuglerund, når han spiser.
7. Han har sådan en fin stribe ned af ryggen. 
8. Et billede fra december, hvor han er oppe på taget af sit hus.
9. Hehe - at se lidt dum ud!
Billede fra maj i år.
10. Haps!
11. Sommeren er skøn, når man altid kan få en masse friske blade og blomster i sit bur! 
12. Dejligt!
13. Nuttede, lille dyr. 
Ingen tvivl om at en hamster er et kært og nemt kæledyr. Tidligere har jeg haft mus, rotter, kanin og marsvin. Claudius er nok den, som sådan objektivt set er mest nuttet at se på - men han er godt nok også det kedeligste af alle dyrene. Han har et stort bur med alt muligt i, men han sover bare hele dagen væk - først, når man står op om morgenen, kan man se, at han har været rundt over det hele.
Der var der godt nok lidt mere gang i de andre - musene vågnede tidligere end Claudius og var meget mere aktive i længere tid... men til gengæld lugtede de også mere. Alt i alt er Claudius et sødt og nemt dyr. 
Heidi