Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Pludselig blind hund
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:14

Min ene hund på 10,5 år er pludselig, eller inden for kort tid, blevet næsten blind.

Jeg tror dog han stadig kan se skygger, men heller ikke meget mere end det. Han støder jævnligt ind i ting, eller opdager dem først når knurhårene rammer. Han bliver lidt forskrækket, men slår sig ikke da han jo kun går meget roligt rundt. Allerhelst ligger han bare på skødet af mig.

Nogle der har oplevet det og har en ide om hvad det kan være?

Lige et billede af hans øjne

Billede

Billede

Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Grå stær
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:22

Jeg tror det er grå stær. Det udvikler sig godt nok normalt over lang tid, men måske det bare først påvirker ham slemt nu? Prøv at google billeder af det. Det ligner meget det din hund har. Han ser forresten rigtig sød ud!

0
0
Svar på denne tråd

Grå stær
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:25

Det ser ud til at han har fået grå stær. Prøv at søg på hunde og grå stær, så får du rigtigt mange artikler at læse videre på.

I denne artikel står der blandt andet at racen Tibetansk Spaniel kan være arveligt disponeret for denne øjensygdom.

kaeledyr.lecovok.com/gra-staer-kan- forekomme-i-unge-og-gamle- hunde.html

0
0
Svar på denne tråd

blindhed
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:33

Ja, jeg - og opdrætter - har også haft tanken grå stær. Det er bare underligt at det så er kommet så hurtigt. Han er øjenlyst for 1½ år siden uden anmærkninger overhovedet.

Piphans, jeg ved godt racen er disponeret for det.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

blindhed
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 13:44

Lihniol

Han ER lige så sød som han ser ud. Elsker ham virkelig højt og ved det er gengældt

Medlem af Bullerklubben

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 16:34

Er det kun mig der syntes hans venstre øje ser noget større ud,hvis den er det så skynd dig til dyrlægen,for så er det højst sansynlig grøn stær,og det kan pludselig give de forfærdligste smerter.

Hvis jeg ser fejl,så ja grå stær.

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

blindhed
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 17:28

Dorte, han skeler så måske derfor det ser ud som om der er størrelsesforskel.

Men jeg HAR været til dyrlæge med ham. Det kunne jeg bare ikke få mig selv til at skrive tidligere, da der allerede VAR aftalt aflivning efter øjenlysningen.

Mit gæt var jo at han stadig kunne se skygger, men dyrlægen sagde han var komplet blind. Det var ikke engang nødvendigt at dryppe hans øjne for der var ingen reaktion på lys. Herhjemme har han kunne klare sig fordi han kendte det, men hos dyrlægen stødte han ind i ALT.

Men dommen lyder på PRA og han er nu aflivet. Resultatet er på Hundeweb og hans søn som der ellers var stor interesse for kommer ikke i avl alligevel.

Nu må jeg så bare glæde mig over at jeg stadig har mine to tøser og igang med at lære dem at være alene kun én af gangen. Hidtil har der jo altid været 2 herhjemme når jeg har været afsted til noget. Men det tror jeg nu ikke bliver et problem.

Medlem af Bullerklubben

2
0
Svar på denne tråd

Spaniels
Forfatter: 
Dato:  27-02-2014 18:40

Jeg er ked af at høre, at han ikke er here mere, men godt at du passede på ham! De der spaniels har bare nogle kæmpe personligheder. Jeg kan heller ikke stå for dem :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider