Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Allergi / vaccine ???
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 17:30

Er der sammenhæng mellem de årlige vaccinationer OG allergi ??

I 2010 blev min flat-golden-blanding konstateret allergisk overfor husstøvmider og lagermider. Han blev vaccineret hvert år, også i forhold til leverbetændelse og kennelhoste.

Specielt om vinteren var det slemt. Han har så hver vinter fået en sprøjte med den medicin der blev lavet specielt til ham. Somme tider nødvendigt at understøtte med Medrol 4 mg (prednisolon) Og jeg syntes det var alt for ofte.

I år besluttede jeg at han IKKE skulle vaccineres. Min dyrlæge sagde også, at han reelt set var dækket ind resten af hans liv i forhold til hundesyge. (Han er 8½ år)

Selvfølgelig holder jeg ham væk fra vandhuller, så han ikke bliver udsat for rottepis, som jo kan give leverbetændelse.

Men jeg kan ikke lade være at tænke på, om vi reelt vaccinerer alt for meget ? I år har han bare haft det super, og indtil nu overhovedet ingen kløe-gener. Hurra !!!

Nu er det så bare sådan, at min lille "galvaniserede" hund - indtil nu hårdfør som ind i h...... - som består af 4 racer : Jack Russel, Dansk Svensk, Ruhåret hønsehund og Springer Spaniel har fået kløe-ture, som i den grad minder om dem min anden hund havde MEDENS han blev vaccineret. Den "lille" er blevet vaccineret i år.

Hm, er der nogen der har erfaret det samme ??

Vores heste bliver også mere og mere skrøbelige. Bliver de også vaccineret FOR meget ?

Hvad mener I ??

Karen

0
0
Svar på denne tråd

mine bliver ikke
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 19:31

mine dyr bliver ikke vac.

Kattene især fordi jeg har set MANGE killinger som er døede som følgende af vaccineren. De fik somregle kattesyge. Også selv efter 1½ mdr - helt vildt.

Da min ene kat fik lymfekræft og jeg havde en homopatisk dyrlæge ude, var noget af det første hun spurgte om, var om hun var vac., hvilket hun ikke var. Men det havde nemlig vist sig at der var en større risiko for at få kræft hvis de blev vaccineret jævnenligt

der har også været en del skriveri for ca 1½ mdr siden hvor der blev skrevet at man ikke burde vaccerinere så tit som man ellers har gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Vaccinere
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 21:07

I dem en gang om året eller?

Og har du snakket med dyrlægen omkring hvad det evt. være?

Min egen hund bliver vaccierert 1 gang hvert andet år og der har aldrig været problemer :-)

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

Vaccinationer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2014 16:44

Anja, gælder det også dine heste ? Eller er det kun kattene der ikke bliver vaccineret ?

Min allergihund - Paw - har fået en knude som er en fedtknude, MEN med noget i som er opstart på kræft. Dyrlægen siger at det ikke er sikkert det vil udvikle sig, men det du skriver om lymfekræft gør mig da lidt bekymret. Vi skal til kontrol på onsdag.

I dag var jeg af sted med den 'lille' - Rufus - og han er nu på antibiotika og fik en kløestillende sprøjte.

Jeg spurgte ham om det kunne have en sammenhæng med de årlige vaccinationer. Han afviste det ikke, da vaccinen går ind og 'piller' ved hundens immunforsvar, men sagde også at han aldrig havde hørt om det før.

OG min allergihund har det stadig super OG blev ikke vaccineret i år. Han forstod godt at jeg fik den tanke.

Mine gamle katte så aldrig en sprøjte - kun da de skulle sove ind - og de fejlede aldrig noget.

Min internatkat er jeg fortsat med at vaccinere - da den jo var grundvaccineret fra internatet - men det vil jeg sandelig overveje fuldstændig at droppe.

Ja Renée, de er blevet vaccineret een gang om året. Lige bortset fra sidst, hvor Paw ikke blev vaccineret.

Mine hunde igennem tiden, er alle blevet vaccineret een gang om året. Men hvis de er fuldt dækket ind resten af deres liv efter et vist antal stik, kan jeg ikke se man skal fortsætte !! ??

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider