Er der sammenhæng mellem de årlige vaccinationer OG allergi ??
I 2010 blev min flat-golden-blanding konstateret allergisk overfor husstøvmider og lagermider. Han blev vaccineret hvert år, også i forhold til leverbetændelse og kennelhoste.
Specielt om vinteren var det slemt. Han har så hver vinter fået en sprøjte med den medicin der blev lavet specielt til ham. Somme tider nødvendigt at understøtte med Medrol 4 mg (prednisolon) Og jeg syntes det var alt for ofte.
I år besluttede jeg at han IKKE skulle vaccineres. Min dyrlæge sagde også, at han reelt set var dækket ind resten af hans liv i forhold til hundesyge. (Han er 8½ år)
Selvfølgelig holder jeg ham væk fra vandhuller, så han ikke bliver udsat for rottepis, som jo kan give leverbetændelse.
Men jeg kan ikke lade være at tænke på, om vi reelt vaccinerer alt for meget ? I år har han bare haft det super, og indtil nu overhovedet ingen kløe-gener. Hurra !!!
Nu er det så bare sådan, at min lille "galvaniserede" hund - indtil nu hårdfør som ind i h...... - som består af 4 racer : Jack Russel, Dansk Svensk, Ruhåret hønsehund og Springer Spaniel har fået kløe-ture, som i den grad minder om dem min anden hund havde MEDENS han blev vaccineret. Den "lille" er blevet vaccineret i år.
Hm, er der nogen der har erfaret det samme ??
Vores heste bliver også mere og mere skrøbelige. Bliver de også vaccineret FOR meget ?
Hvad mener I ??
Karen