Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Tvekønnet killing?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 11:31

Er der nogen af jer der nogensinde har set/hørt om en tvekønnet killing?

Vores ene hunkat fik killinger for ca 2 mdr siden, og der var 2 3-farvede (= hunkatte). På et tidspunkt kom vi til at snakke om at den ene faktisk mere ligner en hankat når man kigger den bagi eller dvs ikke helt, jeg synes nærmest den har 3 "huller".

Mvh. Charlotte

Dressurtalenter Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

køn og farver
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 13:36

det med køn har det med at snyde.

en gang på det internat hvor jeg arbejdede, fik vi en sød ca ½ år gammel sort kat ind. Alle var enige om at det var en hankat. Så han fik et hankatte navn, og så kom han til dyrlægen for test og kast.

Dyrlægen ville dog ikke kasterarer ham da hans sten ikke var faldet ned - ikke ualmindeligt når man har 2-300 katte igennem om året, at få en killing hvor stenene sider forkert.

Men han kom retur, og så ca 14 dage efter, kom vi til at snakke om at vi syntes at han havde taget lidt riglig på. Så vi tog fat i ham og pillede lidt mere.

nå ja så var det så en gravid hunkat!

Så selv dem som faktisk lever af det kan tage fejl.

men normalt så plejer farverne altså ikke at snyde. Det er mere det bagpå som snyder nogle gange. Men man kan altså godt finde røde hunkatte.

nu ved jeg så ikke hvad du mener med tre farvet, for i min verden, så er det en sort/rød/evt hvid = tortie /tortie med hvidt, og det har jeg så aldrig mødt en hankat som er i de farver. Det burde ikke kunne lade sig gøre, og hvis endelig det sker så er det en steril hankat.

1
1
Svar på denne tråd

Trefarvet
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 13:47

Ja, med 3-farvet mener jeg sort/rød/hvid, og nej jeg har heller aldrig set hankatte i den farve. H*n har også fået et pigenavn, for vi har bare taget for givet at det var en pige.

Billede

Ja, jeg ved godt at der findes røde hunkatte, dem har vi snart haft en del af.

Mvh. Charlotte

Dressurtalenter Sælges:

2
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 13:57

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Hvor er han/hun/den/det bare kæææææær.

Det snyd Charlotte, alle de mega lækre heste du viser til salg (jo jo jeg er stadig dybt forelsket i den fine røde du har haha) og så nu den her mega smukke og lækre killing. Det snyyyd :D

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd

tvekønnet kat
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 14:32

Ja, som I rigtig nok er inde på, så kan 3 farvede katte ikke være hankatte.

Det skyldes at det røde og det sorte farvegen begge to sidder på X-kromosomet, som jo fåes fra moderen af hvis killingen er en hankat (da han vil have XY som kønskromosom, og Y'et får han fra faderen, da moderen kun har XX).

Derfor ses det en sjælden gang imellem at en trefarvet kat, fremstår som hankat, men faktisk er en genmuteret hunkat - dvs oftes en Kliner, da den vil få kønskromosomerne XXY, og den vil derved være ufrugtbar, har ofte små testikler, og betegnes oftes som tvekønnet.

2
0
Svar på denne tråd

Jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2013 18:07

erfaring, som kan hjælpe med spørgsmålet (vi plejede bare at vente til de blev store nok til, at man ikke var i tvivl, før vi bestemte køn ), men hvor ER den nuser

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Hjemløs
Forfatter: 
Dato:  03-12-2013 21:47

Så er det ikke nu jeg skal skrive at det stakkels "barn" er hjemløs når hun fylder 12 uger.

Men I skal da heller ikke snydes for hendes søskende; Samba som skal til en af vores hestekøbere.

Billede

Popcorn, som Vicky Mathiesen skal have.
Billede

Holly aka. Lækkermås som skal til en af Vickys mors venner.
Billede

Mvh. Charlotte

Dressurtalenter Sælges:

3
0
Svar på denne tråd

Kattekillinger
Forfatter: 
Dato:  04-12-2013 10:58

er simpelthen det sødeste - den lille sorte med de hvide fødder er da fantastisk

Min bedre halvdel er meget allergisk overfor kat - det er vist også det eneste, som afholder mig fra at anskaffe mig en lille en... eller to!

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider