Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Vellykket vægttab (hund)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2013 22:52

Har lige lyst at dele min glæde over at det er lykkedes at gennemføre et større vægttab hos min dejlige gamle hund.

Hun var i sommers i gennem stort set alle de undersøgelser som en hund kan komme igennem.Bla blodprøver for cushing,for højt og for lavt stofskifte,infektioner,tjekket lever og nyretal,scannet for cyster i livmoderen,og scannet hjertet og lungerne,og altsammen fordi vi syntes hun halsede for meget.

De fandt intet og vi kunne gå hjem med den besked at vi havde en 12 årig hund hvor de intet galt kunne finde,men at de syntes vi skulle prøve slanke hende.Hun var ikke overdrevent overvægtig,men hun havde da for mange kg at bære på.Så 8 august gik vi i gang,slankefoder blev indkøbt,motionen blev sat op ,og nu har vi en muskuløs veltrimmet 12 årig hund.7,2 kg har hun tabt,og hun er i topform.Hun klarer ture på 50 min uden problemer ,og de foregår i fuld fart,ingen tror på hun er de 12 år.

så jeg sidder her og er bare så glad for at det er lykkedes at bringe hende i så god form på trods af hende alder,og at vi forhåbentlig har hende et par år endnu.Hun er nemlig en meget skøn hund

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

6
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2013 19:25

...med det flotte resultat.

7 kg er et flot vægttab for en hund, uanset om det er en meget stor race.

Jeg håber I har fået en rigtig go behandling af dyrlægen, for jeg må indrømme jeg lige tænkte at I sørme da også har været gode kunder med alt det jeres hund har fået tjekket.

Når en hund kan tabe 7 kg, så undrer det mig at det ikke var det første der blev foreslået.

Ej, det er ikke for at være negativ, bare min første indskydelse.

Vigtigst er at I har en sund og rask senior hund i topform!

mvh

Winnie

Bailey er - et lille stykke vidunder med pels og 4 ben og det mest bedårende frække fjæs man kan tænke sig!

Min Tyske Pinscher...selvfølgelig...

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2013 19:46

Ja vi har ihvertald været nogen gode kunder ,for det løb op i pænt mange penge.MEN vi ville selv have hende gennemtjekket for vi ville være sikre på at hun ikke var syg.Hun halsede simpelthen alt for meget ,og alle sagde hele tiden til os at det da bare var fordi hun var gammel,og at hendes tid nok var ved at være slut.Der var bare det ved det at hun ikke var mærket af det overhovedet,virkede slet ikke syg ellers,men denne halsen var bare total overdrevent.

Så da de første undersøgelser ikke viste noget ,ja så valgte vi de næste undersøgelser også,så vi kunne være helt sikre på at der ikke var noget.

Og hold da op hvor folk har travlt med at fortælle os at vi er godt dumme at bruge så mange penge på en gammel hund,men vi syntes de er givet godt ud,da vi nu ved hun er rask.

Og ja 7,5 kg er et stort vægttab,især da hun egentlig ikke så så overvægtig ud,men kiloerne må jo ha siddet pænt fordelt,sikkert også derfor det ikke blev foreslået som det første.

Shiwa er en tysk ruhåret hønsehund/labrador og sikkert også et par racer mere blanding,så ikke så stor igen.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

vægttab.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2013 11:45

Tillykke med vægttabet

Men jeg synes godt nok også dyrlægen burde have forslået et vægttab som det første, ikke fair at lade jer bruge så mange penge på unødvendige undersøgelser.

Men vi har også oplevet med egen hund hvor utrolig meget det betyder! Vores gamle islandske fårehund havde en normalvægt på 16 kg - der var hun slank og fin. Da hun var 11-12 år havde der på mærkelig vis ( ) sneget sig 2 kg på, dvs hun vejede 18 kg. Vi havde egentlig ikke tænkt, at det var derfor hun havde så store problemer med at gå lange ture - og specielt ture i varmt vejr. Vi troede jo bare, at det var pga af alder. Vi måtte tit vende om på vores ture, fordi hun bare ikke orkede mere.

Vi begyndte dog at rationere hendes foder lidt mere og lige så stille var hun nede på godt 15 kg. Hun havde ikke den samme muskelmasse som da hun var yngre, så derfor passede denne vægt ok til hende på det tidspunkt (13 år). Og så var der ellers også kommet liv i hende igen, og hun gik helt fint med på 10 kilometers ture og løb og lejede som før. varmen kunne hun igen klare helt fint. Så ja, det betyder bare rigtig meget, at de har en rigtig vægt.

Mvh Vibe

Med hundene:

Ducati og Viska

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 18:46

Fik lige lyst at vise Shiwa frem ,så i kan se hvor dejlig hun er.

Billedet er taget i går ved vesterhavet.

Billede

Dorte.

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider