Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Så kom tilløbere nr 2 i år!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2013 17:39

nu har vi boet her i 4½ år og har aldrig haft tilløbere hos os. MEN det er da blevet lavet om på i år.

først havde vi en sød rød/hvid hankat, som blev fremlyst, og så så vi ikke mere til ham. han var vel 6 mdr - det var i august

så kom der en vildkat, rød, den smuttede ret hurtigt igen

NU er der så kommet en smuk hankat ca 7 mdr, han har været her siden i efterårsferien. I dag har jeg så været byen igennem uden held. Ingen kender noget til ham.

fandt dog ud af at vores nabo har fået en voksen øremærket hunkat, tilløbende i sommer. hun er også blevet fremlyst uden held. øremærket kan ikke læses ret godt. de har så valgt at beholde hende hos dem. jeg har også mødt hende, og her var hun meget tynd - det var før hun flyttede ind hos dem.

Har en mistankte om at nogen er flyttet og har glemt deres 2-3 meget kælende og bakketrænet katte

ham vi har nu bor i baggangen, ellers slippet vi ikke af med ham. Han er vant til bakken, spiser godt, men kender ikke en kattelem

0
1
Svar på denne tråd

tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 00:40

nogen ideer til hvad jeg skal gøre ved ham ?

som sagt så har jeg 18 styks i forvejen, og skal han ind, ja så koster det en halv bondegård, da alle mine i forvejen er testet for div ting, og ordnet.

Ja så har jeg så også lige en hankat som helt og holden ikke syntes at nye katte er velkommen. faktisk bare fordi den nye her, holder til hos os, er der en værre kattejammer i løbegården, fordi min birger er helt oppe og kører. Sidst da vi fik vores motorvejskat, tog det en mdr inden det var ok med ham.

desuden så sker der altid noget med en af de andre katte, når vi får nr 19

jeg ved at der ikke er plads på internatterne. Har selv arbejdet på et i 8 år, og kender alt for godt den pladsmangler som er pt pga killinger og missemøder.

Så hvad gør man så ? jeg vil jo gerne være 110% sikker på at folk gider at bruge penge på ham. For så kunne jeg jo bare selv finde et hjem, men kan man forlange dette ?

jeg har ikke mulighed for at betale det selv, for så at give katten væk. er på kh, og har en dyrlægereging på overkring 20000 kr i forvejen bare på katte

1
1
Svar på denne tråd

Bortgive
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 17:15

Hvis du har fremlyst ham uden held, kan du så ikke lave en annonce med, at han bortgives? Hvis ejeren ikke henvender sig, så er det nok sandsynligt, at katten dør i løbet af vinteren, hvis den ikke får et nyt hjem.

Hvis du ikke har held med det, er du måske nødt til at aflevere på internatet. Der bliver han da trods alt passet fornuftigt, selv om det måske er lidt svært at finde et nyt hjem til ham.

Ellers skal du aflevere ham til dyrlægen til aflivning. Der er så mange uønskede katte, så selv om det selvfølgelig er spild af liv, så er det måske alligevel det bedste?

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

hankatten
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 22:50

jeg siger ikke at han ikke må komme på internat, men efter 8 års arbejde, så ved jeg med 110% sikkerhed at der er ikke plads pt. han er ellers en kat som plejer at være nem at komme ind med, da han bare ville skulle testet ordnes og så 14 dage i karantæne, og så til salg. Men pt er der killingbom på internatterne så der er bare plads

og jeg ved nok om katte til at han ville blive solgt rimelig hurtigt, da han er flot i farverne, meget kælen og opsøgende.

min gamle internatsleder ville nok beholde ham til udstilling.

gratis afhentning: både og. har gjordt det med flere katte. Og er normalt god til at finde den rigtige ejere. men som sagt så er der så meget internat i mig, at jeg faktisk ville forlange at han blev ordnet.

aflivning: afliver aldrig en rask kat. derfor har jeg fået 5 katte fra min gamle arbejdsplads. kat nr 1 havde været der i 4 år, nr 2 i 2 år, nr 5 i 1 år, og de sidste år i ½ år.

har også opflasket 6 killinger fra 11 dage. og det var ikke engang vores kat.

Men pt er han så fremlyst, men vi er da ved at overveje hans fremtid. han er flyttet i baggangen med egen kattelem - kommer ikke ud om natten, da vi bor lige ud til en stor vej med meget trafik.

hans måske kommende hjem: ja han vil blive indekat med adgang til løbegård. tørkost hele døgnet, tun om morgen dåsemad til aften. ALT legetøj man kan købe. 1000 senge at sove i. men skal så dele hjem med 18 andre, og skal i bad flere gange om året.

1
2
Svar på denne tråd

Så er beslutningen taget
Forfatter: 
Dato:  04-11-2013 16:16

Krumme bliver testet og ordnet i morgen, og så flytter han ind.

han gider ikke at være ude, søger hele tiden ind, og vil hele tiden være i nærheden af mine andre katte

så nu flytter han altså ind.

2
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2013 22:25

åh ville ønske nogen fandt min kat der er væk. Har i kigget på Dyrenes beskyttelse, dyreværnet og kattens værns hjemmeside. alle sider har efterlyste katte oppe med billeder og det hele.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider