Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Lopper og hvidløg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 20:50

Vores hund har fået lopper. Jeg har haft hund i mange år, men har aldrig haft problemer med lopper, så jeg søger lidt viden om det.

Jeg har helst villet undgå at give ham loppekur. Jeg har hørt at hvidløg skulle være meget effektivt, men synes nu ikke det virker så godt Jeg er desuden bange for at give ham for meget. Jeg har læst mig til, at man skal passe på, da de kan blive syge af for meget hvidløg. Jeg har givet ham 2 hakkede fed rullet i leverpostej en gang om dagen i 3 dage = 6 fed i alt. Vi har desuden kæmmet på livet løs, men finder stadig lopper hist og her.

Hvor mange fed anbefales om dagen? (Det er en lille/mellem str. hund)

Hvor hurtigt går der før lopperne dør?

Jeg har jo også lidt ondt af ham. En ting er at det ikke er fedt med loppebid, noget andet er at han jo ikke får lov til at snakke med andre hunde når vi går tur. Bør jeg give det et par dage eller bør jeg ty til Frontline?

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 22:56

for snart mange år tilbage havde vi også en hund, som virkelig kunne samle alle byens lopper, og samtidigt havde han alvorlig loppeeksem, og dermed kunne han faktisk hellere ikke tåle loppekurer. Den eneste han kunne tåle - og har siden mødt en del katte som har haft det på samme måde - er frontlinie spray. Og det skal være fast hver 4 uge.

Men vi var også igennem hvidløgskureren, og den virkede altså ikke. Det eneste vi fik ud af det, var en hund som hver gang han åbnede munden stand som et pizzaria. Og det samme når han pruttede - hvilket han gjore meget.

Det eneste som kunne tag noget af det, var at han kom i bad en gang om ugen. Det holdt hans kløende i skak.

I følge dyrlægen var han guds gave til dyrlægen. Hvis det ikke var lopperne, så var det ørerne (han havde staflikokker i ørerne), og mange andre ting. Jeg tror aldrig i de 8 år vi havde ham, at vi ikke var til dyrlæge min. 1 gang om mdr. MEGET dyr hund

2
1
Svar på denne tråd

Loppespray
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 12:33

Det lyder spændende med sådan en spray. Det må jeg lige kigge på :)

0
0
Svar på denne tråd

du kan evt læse mere her
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 15:43

0
1
Svar på denne tråd

Spraymiddel
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 16:57

Tak! Jeg har købt en spray i dag. Så må vi se hvordan det går.

0
0
Svar på denne tråd

Det virkede
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 20:25

Jeg må da hellere lige opdatere. Sprayen virkede Jeg læste forkert på bøtten og gav for lidt. Men med den rigtige mængde virkede det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2013 02:44

super at hører

1
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider