Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Forkølet, men alligevel ikke??
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 09:56
Hej HN'er

Vi har fået to killinger som nu er ca 4,5 mdr.
De vokser godt og virker sunde - bortset fra at de går og nyser/fnyser. Der er ingen snot, løbende øjn eller andet der tyder på sygdom, udover altså at de nyser/fnyser.
De er født i en stald, og bor nu også i stald med mulighed for masser af leg og at ligge lunt i halm.

Kan de have en infektion af en art, eller er det måske bare en forkølelse uden snot?

Har haft katte altid, men aldrig oplevet at de går og nyser på denne måde.

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Una Evigglad, Hetja, Brella & Kevin - mine hypper!

Amadeus & Elliott - "mine" drenge <3

0
0
Svar på denne tråd

Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 12:02

umidelbart vil jeg sige at de har noget influenza.

så få dem tjekket hos dyrlægen og så få dem vacineret, især når de nu er udekatte

0
1
Svar på denne tråd

Orm .....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 16:38

Jeg vil umiddelbart sige orm.

Det er nogle små nogen, som gennemborer organerne og går op i luftvejene, og som ved nys synkes igen af katten. (Jeg kan ikke huske hvad de hedder !!) Og nej, der er ingen pus, eller vædske ved nyseriet.

Min internatkat led meget af det kort efter jeg fik hende, OG jeg anede ikke hvad der var galt. Har haft katte før, og aldrig oplevet det.

Efter min dyrlæge gav mig et ormemiddel til netop disse små orm, er hun helt frisk igen. Hver gang hun begynder at nyse får hun en kur, og så er hun helt frisk igen. Skal lige sige at det måske sker 2 gange om året.

Prøv at tage en snak med din dyrlæge.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Katte!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 09:26

Karen, jeg nu altså aldrig hørt at katte kan nyse på grund af orm, de kan tilgengæld hoste noget så gevaldigt pga. bændelorm.

Min egen nu 2 års har haft to omgange med bændelorm, hvor hun forsøgte at hoste dem op, det lød næsten som om hun skulle kaste op.

Jeg gav min kat ormekur og hosteriet stoppede i løbet af få dage.

Jeg vil gætte på at Ts katte kan have en virusinfektion, så få dem tjekket hos dyrlægen.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt

Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Minnie

04.05.2006 - 29.05.2011

I er elsket og savnet

HF student anno 2009

BA i almen erhvervsøkonomi anno 2012

Barfodstrimmer bør forbydes ...

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 13:32

har nu hellere ikke hørt at katte skulle nyse pga orm, og jeg har enda arbejdet på katteinternat i 8 år, og har selv 18 styks indekatte.

problemet med staldkatte er at mange glemmer at få dem vac og tjekket. det kan være moderkatten som har haft en herpes virus som nu går videre til killingerne. Det kan være katteaids eller leokræmi eller noget helt 4.

Moderkatten og killinger skal jo også selv have fået en ormekur allerede nu, ellers skal det også gøres

Men der er kun en ting man kan gøre og det er at få dem tjekket hos sin dyrlæge.

0
1
Svar på denne tråd

Orm ....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 16:53

Mine gamle katte havde - selvfølgelig - bændelorm engang imellem. De var super musefangere !!!!

Men de har aldrig nyst eller hostet desangående !! Jeg så kun de der små 'gryn' bagi. Og så fik de selvfølgelig en ormekur.

Fakta er, at det hjalp på nyseriet hos min kat, så jeg er overbevist om at min dyrlæge har ret. Og hun havde ingen 'gryn' bagi !!

Jeg kan så ikke huske hvad ormen hed. Men det må enhver dyrlæge vel vide, så jeg ville stadig spørge dyrlægen om hvad der evt. kan være årsagen hos dine katte. (Jeg havde jo som skrevet, heller aldrig oplevet det før)

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider