Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Furminator
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 13:45

er den så god som der siges ?

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 14:17

Det kommer an på hvad "de" siger om den ;) Men jeg er super glad for vores, den kan tage rigtig mange løse hår som ellers ikke kommer af. Den første gang vi så den i brug på vores hund blev han jo nærmest 10 kg lettere (det så i hvert fald sådan ud).

Jeg bruger den nu hver eller hveranden uge så det ikke bliver overdrevet og den er simpelthen bare så effektiv :D

Vores fugle er også glade for den for de får alle de løse hår om foråret til at bygge af :D

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 14:27

Jeg har en stor korthåret,bokser blanding, og han fælder så meget lige pt, og jeg kan se det er underuld, så håbede at med sådan en kunne jeg tage det væreste, fordi det er virkelig voldsomt, han har aldrig i de år jeg har haft ham, fældet på den måde.

Og han vil gerne børstes, og nogle dage bruger jeg støvsugeren på ham og han nyder det, så tænker at sådan en furminator kunne være god til ham.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 14:59

Det er en cavalier jeg bruger den på - og her har vi virkelig kunne se en nedsætning i støvsugning. Den tager meget mere af underulden end en almindelig børste. Dog må den endelig ikke bruges hver dag.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 16:53

Jeg synes den er god, men den ødelægger udstillingspels da den også skærer nogle af dækhårene af, men hvis det kun er en familiehund er der ingen problemer.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd

Mikkel Kessler
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 17:51

Han er kun tyveafskrækker/alarm og familie kreatur :) så det skulle ikke gøre det helt store, var ved at overveje at trimme ham en dag da jeg støvsugede for 4 gang. Men tænker jeg måtte nok hellere lade være

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2013 22:21

den er intet mindre end genial, min kalv (skt bernhard) hun fælder som ind i h...... og der får hun simpelthen en tur hver eller hver 2 dag mens det er værst, og den tager altså ekstremt meget.

Jeg er så glad for min, den var alle pengene værd

Men ja den tager også de "pæne" hår til udstilling ville den ikke du, men til hyggevovserne er den genial

0
0
Svar på denne tråd

ødelægger
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 07:34

Jeg synes den ødelægger min hunds pels....

Han er en korthåret lab blanding - jeg bruger den sjældent for synes den skærer hårene af så de blir stride og pelsen mat...

Tror den er bedst til hunde med længere hår hvor den kan tage underulden...

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 08:25

Alle de cavalier ejere jeg kender bruger dem på deres udstillingshund (vi gør også på vores), men om den er anderledes til en langhårs hund skal jeg ikke kunne sige. Bruger vi den ikke så kan jeg slet ikke skabe "udstillingspels" på vores hårbolle ;)

Dog vil jeg holde fast i at det skal være absolut max en gang pr uge. Resten af ugen bruger vi en anden børste.

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 08:53

min er korthåret, men det er en strid pels han har i forvejen, men han virker generet af alt den fælden, og det underuld der sidder, så tænker vi prøver det.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 11:37

Har man en til sin hund, så kan den også bruges til heste - der er den også super effektiv ;)

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 14:34

Hejsa

til heste!!?? har en vel pelset shette der kunne trænge.

Hvordan ser denne tingest ud og hvor kan den købes til kr.??

vh

heidi

DAMESADEL SÆLGES.se min præs

Undervisning i damesadel gives

Nihil Intentanum

Felix vi ses igen min skat

Siglavy-du vil blive savnet

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 15:11

Dem til hunde/katte kan fås i alm. dyreforretninger - men de er lidt små i hovederne, ikke så brede.

toftegaardens-rideudstyr.dk/product/ furminator-hest-581/

www.gaerum-dyreklinik.dk/produkter- til-hest/pelspleje-af-hesten/ furminator-til-hest/

Sådan en størrelse, er mere heste egnet.

Nu meget eget ponydyr

0
0
Svar på denne tråd

Trada...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 16:17
Den ville aldrig få lov til at komme i nærheden af min hund. Så hellere strigle oftere med en almindelig karde eller kam.

Jeg vendte det med en bekendt der arbejder med at trimme hunde, og hun kunne bestemt ikke anbefale at man brugte den.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 18:39

Der er lige kommet en ny model netop til korthårshunde og jeg har kun fået positive tilbagemeldinger fra kunderne :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 19:30

Her i huset bruges den i fældeperioderne på tre Maine Coon katte og på hestens bagpart.

Den skal ikke bruges til at gennem "børste" pelsen med, men den er fantastisk når dyrene fælder.

Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en dansk svensk
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 20:39

Gårdhund, og han får en tur hver 14 dag med børsten. Det er simpelthen de bedste 300kr vi har brugt til en børste. Han har en skøn blank pels, men fælder til tider meget. Men efter den børste er kommet ind, kommer der næsten ingen løse hår af ham. Det erfare så lækkert. Hvis du bor tæt på mig, kan du låne den og prøve

0
0
Svar på denne tråd

furminator
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 22:08

Jeg vil nødig undvære mine. En lille til kattene og en stor til shettyen. De er guld værd i de perioder, hvor de fælder. Jeg har dog ingen erfaring med hunde.

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 13:01

det var også sådan en til korthårs store hunde jeg har indkøbt mig og den er nu afprøvet og hold op den er effektiv, og han nød det.

Så tror det var en god investering.

Ang heste, så er min en af dem som bliver pakket ind og klippet ... ja puha men sådan er det :) så vi har ikke det store fælden med hende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider