Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Ny killing, i hjemmet, Jagter den gamle?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 00:08

Ja som overskriften siger har min kæreste og jeg fået en ny killing, vi ville gerne have en legekammeret til den "gamle! hans navn er Andy.

Den nye killing Loke.

Vi har haft Loke siden Onsdag kl 16 ca. Kæresten og jeg har kigget og læst meget om hvordan man fører katte sammen osv.

Vi har ladet dem se hinanden igennem en sprække ved døren, sprækken var vel 2 3 cm, og dette har vi gjort flere gange om dagen,

Nu i dag ( Fredag ) har vi så lukket døren op og set hvad der skete, de har kigget og hvæset af hinanden, Loke ( killingen ) har løbet sidenlens og gjordt sig " Stor og farlig "

Problemet er at Andy synes sku at killing ER stor og farlig?

Killing er ca lidt over 3 måneder,, så er ikke kastereret endnu.

Andy er vel 8-9 måneder ca.

Hvad søren gør jeg? Killing løb efter Andy som spruttede afsted med killing i numsen.??

Vil dette ændre sig?

Jeg er klar over at de ikke kender hinanden osv, det er første dag de er lukket sammen mm.

Men jeg synes det er lidt voldsomt at Andy løber væk og er nervøs?

Han er ikke bange som jeg kan læse mig frem til, ( Øre ned og store kugle øjne? )

Hjælp

Sisse

Efterlysning

www.heste-nettet.dk/forum/7/120002/ 120002/

Rid islandsk hest, det er som en fest!

er er tidspunkter, hvor vi kan stole på en hest.

Tidspunkter, hvor v ...

0
0
Svar på denne tråd

tid og tid
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 15:50

det tager altså altid tid at førre to katte sammen. det bedste man kan gøre er at holde med den gamle kat, men ellers ikke blande sig. Med mindre det er rigtig slagsmål.

da jeg fik min sidste killing (har ellers kun fået/købt voksne katte, og de er noget nemmere at sætte sammen) havde vi også en del knurrerig i de første 14 dage. Den ene af de voksne kunne overhovede ikke lide den lille. Først efter 1 mdr, så var den ok. I dag er de perlevener. Den store tror at han har fået en lillebror.

Det skal lige siges at jeg dels selv har 18 katte i alderen fra 2 til 15 år, og dels har arbejdet på katteinternat i 8 år.

0
0
Svar på denne tråd

Det skal nok gå
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 21:15

Da vi fik kat nr 2, var det det samme, som det du oplever. Den store var rædselsslagen for den lille (den var så med garanti også den grimmeste killing i dk). Den lille var dampbarn og det var ikke meget fred den store fik de første måneder. Nu 5,5 år efter elsker de hinanden, men kan altså også tage gevaldige fjolleture, hvor de er ved at vælte hele huset.

Tror der nok skal komme ro på efter noget tid. Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 08:25

Tak for jeres svar, det går utrolig godt mellem dem nu, ingen er bange eller noget.

Nu er den gamle desværre begyndt og være voldlig imod den lille :( Han tager ligesom fat rundt om han som han har fanget et bytte, også begynder han at " cykle v" med bagbenene imod den lilles ryg :'( Han piver højt og prøver og komme fri. Jeg kommer jo galoperende og stopper dem. Han gør det nogen gange flere gange end andre. Her til morgen har han gjort det 4 gange. og når jeg tager på arbejde kommer de i hver deres rum.

nogen ideér? :(

Sisse

Efterlysning

www.heste-nettet.dk/forum/7/120002/ 120002/

Rid islandsk hest, det er som en fest!

er er tidspunkter, hvor vi kan stole på en hest.

Tidspunkter, hvor v ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider