Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Flåter/tæger
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 11:36

Hvad er forskellen???

Nu hører man så meget om den sygdom man som menneske kan få ved og blive bidt, hvad med hundene, kan de få det samme??

Vi ligger på camping ved en skov så det er jo oplagt og gå lange ture der, så vores franske bulldog Felix har haft et par flåter/tæger, dem har jeg så fået taget af med en tang, men de efterlader en stor bule, hva er det??

Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men jeg er da bekymret for min lille vovse..

HILSEN RIKKE

Fej for ejen dør før du fejer for andres

Tænk før du skriver

Tal til andre som du selv vil tales til

Ejer af :

Coleman & Stidsbjergs Meta

Ejer af:

Felix vores egen lille kamphund "fransk bulldog"

0
0
Svar på denne tråd

Flåter....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 12:20

Den store bule er sikkert en reaktion fra hans krop da der måske sidder noget af flåtens mundstykke i ham endnu.. Huden reagere og afstøder. Katte kan få bylder og når det er fra en flåt så går bylderne indad, det har jeg dog endnu ikke set en hund få fra flåt bid, i klinikken.

Hunde kan som mennesker blive smittet og det vil vise sig ved at det sætter sig på centralnervesystemet - eller de bliver utilpasse og får feber. (mener jeg, må indrømme jeg ikke husker symptomerne helt præcis) Dog vil en antibiotika kur oftest kurere dem.

Det bedste du kan gøre er at forebygge - Giv ham en pipette og fordel den helt ned på huden i nakken - på ryggen og rumpen (her selv en fansk og ved de ikke kan nå de steder ;) ) Bayvantic er det bedste på markedet pt og beskytter mod flåter, lopper og myg. Bruger det selv og har endnu ikke fundet en flåt på Pixie selvom vi går meget i skov højt græs osv :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 12:21

ellers ved tvivl så ring og få en snak med din dyrlæge :)

P.s hvorfor er der ikke noget billede af din Felix ;)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 13:05

Ichiro Light: Tusind tak for svaret, man bliver bare så bekymret for de små dyr, de er jo ens "børn"

Du får da lige et billed af min lille Felix.

Billede

Billede

HILSEN RIKKE

Tænk før du skriver

Ejer af :

Ejer af:

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 13:16

Årrrh hvor er han bare SØD og DEJLIG.. Og det er jo ham jeg har kikket på til min Pixie..

Og jeg forstår til fulde din bekymring, Pixie er også på en måde mit lille "barn"

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

øjet?????
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 14:32

ej hvorfor mangler den det ene øje???

Bettina

Veninder med interesser for hund/hest søges omkring 6510.

0
0
Svar på denne tråd

infektion
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 15:23

Hej,

ja desværre så kan hundene godt få en infektion efter at de er blevet bidt..

Vores den store hund er ved at komme sig efter sådan en omgang..

Vi er bange for at det allerede er sket i efteråret,da der jo ikke rigtig er flåter om vinteren,og han har siden efteråret vist symptomer på at han ikke var på toppen..

Jeg har flere gange været afsted til dyrlægen med ham,men han mente at det var mig der var pylleret, altså lige indtil blodprøverne viste positiv..

Hunden har haft feber og har generelt været sløj og til sidst blev han sur overfor vores andre hunde, simpelthen fordi han havde ondt, han kunne heller ikke deltage i de daglige gåture mere..

Han har nu overstået en antibiotikakur og hans blodprøver er fine,men han har stadig ondt i musklerne, så han skal startes meget stille op og han får massage for at hjælpe på ømheden.

Jeg kan kun anbefale at du behandler og tjekket din hund!!

Mvh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 19:50

Ichiro Light: Tusind tak, vi er også rigtig glade for ham, han er min lille baby, jeg vil ikk undværer ham for noget Bare tanken om at man en dag skal sende ham op i hunde himlen, vi har snakket om, at vi skal finde en hunhund som har et sind som Felix, og så parrer hende med ham, så vi får lidt af ham, i en ny hvalp, men der skal helst gå mange år...

Hotbandit : Sikke en historie, men godt din hun er ved og være frisk igen...

Felix skal ha en omgang i morgen tidlig, så han er dækket ind...

Bettina Sørensen 1: Felix var så uheldig og blive bidt i øjet af en anden hanhund. Han trives fint med det. Han må udstråle noget for han er blevet overfaldet 2 gange af den samme amstaff hanhund og en gang af en anden fransk bulldog, det var så der øjet blev ramt. Så han kan ikk med andre hanhunde eller hunde der viser frygt eller dominans. Så han må nøjes med og ha legekammerater når han får damer på besøg til parring...

HILSEN RIKKE

Tænk før du skriver

Ejer af :

Ejer af:

0
0
Svar på denne tråd

Tæger bider ikke.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 21:09

Sikke dog en skøn hunde-bimse!

Jeg kan ikke hjælpe dig med de andre spørgsmål - men kan dog hjælpe med forskellen på tæger og flåter - det har nemlig altid irriteret grusomt meget når folk siger at deres dyr er blevet bidt af en tæge.. Jeg er nok lidt for dyrenørdet..

Tæger bider ikke mennesker og dyr i modsætning til flåter - det er en udbredt misforståelse. En tæge er altså ligeså harmløs som en flue eller et andet insekt.

www.skovflaaten.dk/ artikler.asp?PgID=741&...mp;2Mid=59

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider