Hej med jer
Jeg fik en lillebitte killing i efteråret, som var blevet sat af. Den var ca. 8 uger gammel, så det var en lille ting. Den blev meget hurtigt gode venner med vores hund, som ellers ikke har været vant til kat, og de legede sammen hver formiddag, buldrede rundt, legede tag-fat, og hyggede sig gevaldigt. Katten var temmelig vild, var meget kælen men helt umulig at opdrage på, kunne angribe os helt umotiveret, og vi kunne ikke vænne den af med det, så vi gav den lov til at komme ud. Det hjalp gevaldigt på temperamentet, og den blev sød og mild hele tiden. Desværre blev den kørt ned, kun et halvt år gammel 
Vores hund var meget trist i ugen derefter, og det er der jo ikke noget at sige til. Nu, hvor vi efterhånden er kommet os lidt, har jeg hentet en ny kat. Denne gang en voksen, så vi slipper for opdragelsen og vildskabet. Katten kommer fra et internat, den er blevet fundet på landet med killinger og man kender derfor intet til dens fortid. Så det var selvfølgelig lidt et sats, men jeg regnede med, at hund og kat vel med tiden ville blive gode venner.
Problemet er, at katten ikke kan tåle synet af vores hund. Hvis den kommer bare i et par meters afstand, begynder katten at hvæse, og den har også et par gange gået kort til angreb. Vores hund klarer det virkelig flot, holder sig væk, kigger væk når katten hvæser osv. Men det var jo ikke ligefrem det, der var meningen.
Katten er ca. 1 år gammel, den er sød og kælen, men meget usikker. Den første uge vi havde den, sad den hele tiden under et skab og kom kun ud, når der var mad. Vi har haft den to uger, og det går da bedre. Den kommer rundt i hele huset nu, og den kan godt være i samme rum som hunden nu. Igår var det "store sager", fordi hunden lå under bordet og katten sad ved siden af bordet uden at hvæse, så måske er der håb. Men hvad er jeres erfaringer? Hvis en voksen kat måske aldrig har været vant til hund, kan de så blive gode venner? Det er i hvert fald synd for vores hund, for den bliver utryg, og meningen var jo netop at det skulle være godt selskab til den.