Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

stakkels genbrugskat
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 09:43

Vi hentede "stakkels" "lille" Otto sidste år omkring Sant hans :)hos Inges kattehjem.....

en lille bitte stribet tigermis på bare 7.1 kg og 1 år gammel :) :)

Man må sige at han har indtaget hjemmet - der er vidst liiidt Garfield over ham - "Min PØLLE" hvem kan tage dynen fra denne mis:

Billede

Billede

Skønne skøre kat - sådan indtager han sengen stort set HVER aften :)

Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 11:43

Skøøøøn missekat! Men lille ved jeg ikke helt om man kan kalde ham

Vi har også købt kat hos både Inges Kattehjem og Dyrenes beskyttelses internat. Begge gange har vi fået de mest fantastiske katte.

Selvom jeg altid har ønsket mig en racekat, har jeg også bare et stort hjerte for alle de katte som sidder ude omkring på internaterne og mangler et godt hjem. Så de to gange vi har købt kat, har vi købt på internat og har ikke fortrudt et øjeblik.

Vores første kat som vi hentede hos inges Kattehjem, blev desværre kørt over her i efteråret i en alder af kun 4 år. Dyrlægen kunne ikke redde hende og hun måtte aflives.

Efter 3 uger med et tomt hus, kørte jeg til Dyrenes beskyttelses internat og faldt for en 3 mdr. gammel killing som var blevet fundet sammen med sine søskende i en skraldespand. Hun er en lille rød pige med hvide aftegn.

Man kan bare ikke bo på landet uden kat, så'n er det. Huset er simpelthen for tomt uden sådan en stor personlighed til at holde os i ørerne

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

*Brun OS München trense str. full sælges. Se præsentation

*Brun Hubertus Kandar str. full sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:09

Han er godt nok skøn.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Genbrugskat
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 10:50

Sikke skøn han ser ud.

Ren fryd.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

Ved akut behov for healing eller samtale

kontakt mig venligst pr. SMS på tlf. 22 31 45 44

0
0
Svar på denne tråd

skønne Otto
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 09:49

tak for jeres søde kommentarer :)

Vi er nok mest til genbrugskatte - killinger ER søde - men det er altså helt fantastisk at give hjem og husly til sådan en genbrugsmis :)

Han har jo også en lille veninde den skønneste Perle som vi har haft lige over 1 år - hun bliver 5 år nu her og ææææææælsker opmærksomhed og at pusle om vores unger :)

Billede

Billede

:)

Sorte søger part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 09:05

Hun er godt nok også lækker.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

De dejlige katte ;-)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 20:17

Vi købte også væres dejlige kat brugt på internat. Han er husets midpunkt og elsker opmærksomhed og er meget krælighedssyg. Jeg kysser ham nok 100 gange om dagen. Kan ikke lade være

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg blev forelsket i denne skønne kat så snart jeg så ham, og min kæreste var ikke opsat på at have ham. Han var ikke et kattemenneske som jeg er. Men pludselig stak katten den ene pote ud igennem trammerne og duttede min kæreste på næsen, og så blev min kæreste altså solgt. Jeg kunne se hvordan min kæreste smæltede. Nu kan min kæreste ikke undvære katten. Han fandt hurtig ud af hvor stor en personlighed en kat har.

Lidt mange billeder, men jeg elsker altså at vise min kat frem. jeg skal ikke have børn, så jeg synes det er i orden. Har så meget familie og venner som hele tiden taler om deres børn, og nogle gange får de mit kattesnak i hovedet hehe... Den betyder lige så meget for mig, som deres børn gør for dem

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 07:56

Årh mand, lækre, søde misser i viser.

->Rebecca: hvor er han skøn, ham kan jeg dæleme godt forstå i faldt for! Og fedt at han selv lige sørgede for at vise din kæreste at det da var jeres hjem han skulle til De er snedige de katte!

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Hihi.. Ja de er altså snedige ;-)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 12:50

Jeg begriber heller ikke at hans tidligere ejere ville af med ham. De fik vist et barn og havde ikke tid til ham. Han er jo siameser og kræver meget social kontakt.

De tidligere ejere kendte hende som avlede ham, og de sagde slet ikke til hende at de ville aflevere ham på internat.

To måneder efter vi købte ham, ringede internatet og spurgte om hans avler måtte kontakte os for at høre hvordan det gik med ham, for hun havde været så bekymret efter den anden familie ikke kunne give ham det han havde brug for. Vi sagde selvfølgelig ja, og fik en god snak med avleren. Vi har stadig kontakt til avler, og jeg tror hun er helt tryg ved at min kæreste og jeg er hans mennesker nu.

Synes katte ofte er et misforsået dyr. Der er så mange der ikke forstår hvor store personligheder og hvor kærlige og kloge de er. Det betyder så meget at de bliver født i kærlige hjem. Jeg ved at min kat er født i et godt hjem med meget kontakt og pleje. Vi var også ude og besøge avleren og mødte vores kats mor

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd

internatmis
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 13:59

Vores hankat er fra Dyrenes Beskyttelse - han blev købt som selskab til vores lille hittemis.

Han er en fantastisk dejlig kat! Og det er ikke sidste gang vi henter kat fra internat - når vores (om forhåbentligt mange år) engang skal herfra.

Billede

Min dejlige sorte tykke-hygge-mis

0
0
Svar på denne tråd

De skønne katte
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 23:30

Han ser også rigtig lækker ud. Ser man lige bort fra farven, så har han lidt et løveansigt

Det er også altid hjertevarmende når uønskede katte ender ved kærlige hjem. Desværre får ikke alle svigtede katte dette, men jeg vil nok altid støtte internaterne lige som jer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2013 08:58

Ehj, nu må jeg altså også vise mine hitte misser altså:

Først Indi, som desværre kun blev 4 år. Hun blev kørt ned her i efteråret efter vi ellers var flyttet fra byen og ud på gård ude på landet. Det var ikke længe hun fik lov at nyde landlivet og de mange mus .

Vi hentede hende på Inges Kattehjem og hun var en skøn lille missepige. Hun vil aldrig blive glemt!

Billede

Vi valgte så at adoptere en ny hittemis, denne gang fra Dyrenes beskyttelse. Sig pænt goddag til Esther, som vi hentede da hun var 3-4 mdr. gammel. Hun var blevet efterladt i en skraldespand sammen med side 4 søskende:

I yndligsstolen, ca. 8 mdr. gammel:

Billede

Her på opdagelse efter fisk eller no'e i toilettet

Billede

Billede

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

skønne genbrugsmissere
Forfatter: 
Dato:  25-04-2013 09:56

hvor er det bare nogle skønne hittemissere I viser :)

Som Rebecca skriver længere oppe så kommer man nogle gange hjem med en kat som i den grad har valgt en :)

Vores gamle genbrugskat Erling, som vi desværre måtte aflive sidste år, valgte også os i den grad :)

Vi var cyklet over til Inges kattehjem - for så kunne vi ikke "bare lige" snuppe en kat med hjem :) vores ældste har været 2 og 4 på det tidspunkt. Vi så flere katte men der var ikke rigtig connection. Da de ikke rigtig har flere kandidater falder vores blik på hvad der ellers lige er - en sort og hvid hanmis - hvad med ham der?? - næ nej - han har været ude i en børnefamilie og kom retur - åd sko og ledninger og duede bestemt ikke til børn! - må vi hilse? - ja da - og Erling gjorde sig i den grad til overfor vores unger og så havde han bare det der blik der gjorde at vi MÅTTE have ham med :) Han var skøn og vi oplevede ikke de problemer med ham, men han havde bestemt "lig i lasten", som vi tog hensyn til.

Lige et lille billede af skønne Erling:

Billede

Tror aldrig jeg bliver træt af genbrugskatte :)

Vis gerne flere :)

Sorte søger part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Uffda de er da også nogle dejlinger ;-)
Forfatter: 
Dato:  25-04-2013 21:41

Haha.. Solskind82, det er godt nok nogle vovede misser du er endt op med. De fleste katte gør alt for ikke at komme i nærheden af vand, så det er ret modigt at lægge sig i håndvasken med mindre man synes at vand er helt fantastisk at få på sig

Min kat er bange for toilettet, for det er der hvor de farlige lyde kommer fra hehe..

Svensen ligner rigtig en af de der katte som kan sidde på verandaen i timevis og bare fundere over verdenssituationen

0
0
Svar på denne tråd

Min genbrugskat
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 09:26

Vi hentede vores genbrugskat hos Dyrenes Beskyttelse i marts 2012. Vi kender desværre ikke hendes baggrund, da de ikke rigtig gik op i det på internatet i Snertinge.

Men vi har fået en sød og kærlig kat, der rigtig nyder både at være inde og ude.

Billede

MVH

Anne Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Genbrugskat
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 12:24

Jeg fik min skønne Norske Skovkat, fordi hendes daværende ejer skulle flytte på 8. sal.

Billede

Hun hedder egentlig Sonja, men bliver i det daglige kaldt Misse, fordi at hendes tidligere menneske kaldte hende for Misse.

Ingen grund til at skifte navn, bare fordi man flytter ;)

Billede

Her er Misse sammen med Emil ved at udspionere naboerne :P

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

skønne missekatte
Forfatter: 
Dato:  30-04-2013 16:10

hvor er de bare fantastisk dejlige :)

Kender godt det der med navne - vores har også beholdt det de hed - kan stadig huske da vi hentede Erling og jeg spurgte ungerne hvad vi skulle kalde ham? - ej mor han hedder jo Erling! - man kan da ikke give den et nyt navn :) - sådan er det :)

Sorte søger part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

her er mine 18
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 12:12

Her er nogle af mine genbrugsmisser:

Rødmis: er kommet til os som tilløbere. En stor og meget kælen hankat. Han blev efterlyst men uden held. I dag er han vel 10+.

Billede

Micky: har fået ham fra internat. Her var han blevet indleveret af katttefangeren som killing. Han havde været solgt i et par mdr, men trives ikke så han kom retur. jeg fik ham med hjem da han var 4 år. gratis da han havde problemer med blærebetændelse, som kom af stress.
Billede

Så har jeg Muddi og Baby. Et sæt sortsmoke tvilling drenge. Også fra internat. Baby er lidt sky, og derfor svær at sælge. Muddi er en fræk bandit, men de er meget sammen, og derfor havde vi sagt at de skulle ud sammen. Jeg valgte dog at købe dem begge, da vores internatsleder ville aflive Baby. Også de to er kommet ind via kattefangeren.

Billede

Sheila (eller bare Sille): en stor dejlig hvid hunkat. hun havde boedet på internattet i to år. Købte hende samtidigt med Micky. De er lige gamle. Hun var kommet ind med killinger, via kattefangeren.

Billede

Birger: en dejlig panter sort hankat, også via internattet. En lækker kat som bare elsker mennesker, og derfor kunne vi ikke forstå hvorfor han ikke blev solgt. Var tilmed på udstilling. efter 1 år havde vi ham stadig. En dag ville jeg bære ham ud i løbegården da en af de andre katte (ærke fjenen nr 1) valgte at gå i vejen. Så Birger blev sur og bed mig. Det kostede mig 6 timer på skadestuen. 14 dage senere kom han med hjem. I dag er han bare alletideres kat.

Billede

Frida og Cinnamon: begge har vi dog selv flasket op fra 11 dage, og begge kom ud i nye hjem da de var 14 uger. Til forskellige hjem. Da de var to år, kom de retur til os. Indenfor ca 1 mdr. Cinnamon fik vi ikke nogen forklaring på. Vi skulle bare lige passe ham, hvilket vi havde gjort før uden problemer. Men denne gang kom ejeren ikke retur, og jeg kunne ikke få fat i ham. Kun hans exkærste , og hun boede i Polen og kunne ikke have katten. fridas ejere kunne ikke klare at hun var megakælen, som mange flaskekillinger er. Frida var desuden gravid,

og fødte 3killinger 4 uger efter at hun kom retur.

Billede

Billede

Misse: en kat som fuldte med en ejendom vi købte. Sælgeren kunne ikke have hende med, og kunne hellere ikke for sig til at få hende aflivet. Havde nemlig lige måtte få hendes mor aflivet pga sygdom. Hun er i dag 15 år.

Billede

Batman: en nabos kat, som ikke kunne lide børn - og de havde 4. Så da vi fik killinger (eller retter da en af de andre naboers kat fik killinger hos os) byttede vi to killinger til Batman. Han boede mere eller mindre over hos os alligevel.

Billede

Mille/Futte: også en nabos kat. ham stjal vi godt nok. De skulle aldrig have haft katten, og han var over hos os altid, til trods for at gik over med ham hele tiden, så gad de ham ikke. Han har været kørt ned to gange mens de har haft ham, begge gange på hoftepartiet. Og ingen gange blev han kørt til dyrlæge, til trods for at han ikke kunne gå. Vi snakkede med KV, og her fik vi beskeden at de skulle politieanmeldes og at vi skulle fjerne katten. Han var ikke øremærket eller andet -så vi kunne ikke finde ejeren. Vi valge dog kun at tage katten med da vi skulle flytte. I dag har han stadig problemer med hoften, men han har ikke ondt ifølge dyrlægen.

Billede

Ja så har jeg min siam,Mio, han var 8 mdr da jeg købte ham fra avleren. Han ville dog ikke snakke med os, men hjem skulle han altså. I dag er han en sød og dejlig kat

Billede

Pyrus: har jeg fanget på den fynske motorvej. her var han blevet smidt af sammen med mor + muligvis en anden killing. De var dog begge kørt ned. Så lille Pyrus sad i nødsporet, tynd og mega sulten og tørstig. bare 8 uger. Han er i dag en stor flot fyr på snart 2 år

Billede

Kisser: kom som tilløbere som ca 8-10 uger. Vi tror at der var nogen som havde smidt hende af. Der var nemlig ingen katte i området som kunne få killinger, Og slet ikke killinger som har perser i sig

Billede

Ja så er der Rosa, datter af Frida, født hos os. Ses her sammen med mor. rosa er i dag 6 år og stadig "mors lille killing"

Billede

Gismo: er hentet på en planteskole som 12 uger, siam.blanding

Billede

Og sidst men ikke mindst: Tille og Speedy. begge to afkom af en nabos katte. Begge født i vores have. der er 14 dage imellem dem, og de bare bare sammen altid

Billede

0
0
Svar på denne tråd

sikke en håndfuld
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 09:32

sikke en masse lækre katte I har fået samlet sammen - 18 stk!! - tror vores naboer ville blive lidt hm hm utilfredse hvis vi havde så mange :)

Men hvor er det skønt at se alle de glade dyr og små skæbner som giver så meget igen :)

Vi joker med at vi har 11-12 kg kat - så næste gang så kan vi måske dele dem op i 2kg størrelser og så kan der være maaaange og ikke bare 2 :)

Sorte søger part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 11:33

vi vil ikke være uvenner med naboerne, så vi har løbegård til alle 18 styks naboer.

Billede

Den mindste tror jeg vejer omkring 4 kg, og den største omkring 10 kg. Så vi har en masse kg kat

0
0
Svar på denne tråd

mange misser
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 14:49

:) - ja løbegård - men den ville ikke holde hjemme hos os - med unger i huset og døre der åbner alle steder - wupti kat ude :) - så vi holder os til lidt færre katte og så må de gå ud og ind som de lyster af de døre de ønsker :)

Men fedt at det kan lade sig gøre med løbegård - vi havde også "løbegård" - hegn da vi boede i lejlighed og det fungerede fint.

Sorte søger part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Genbrugskatte
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:46

Sikke dejligt at se så mange glade og trygge katte hos mennesker, som virkelig ønsker at have dem. :-)

Her har vi kun Susie, som nogle havde sat af en kold novemberdag langt ude på landet, hvor vi bor. Hun var ca. 8 mdr. på det tidspunkt. Til al held fandt hun hen til huset og til al held var jeg ude og lave noget i haven og til al held lå hunden inde i stuen og sov. Mange heldige tilfældigheder. Lige nu ligger hun på havebordet ved siden af min computer og slumrer. Ellers jager hun mus og andre smådyr og elsker at nusse og være sammen med os og hunden. Her en lidt søvnig udgave af hende:

Billede

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider