Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

mine søde kødkaniner
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 16:31

nu ved jeg godt jeg sikkert bliver lynchet, af alle der ikke kan forenige sig tanken om at spise en sød lille kanin, men nu er det nu engang det formål vi har kaniner med (bortset fra de gamle, som er til avl og kæl).

jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har kødkaniner, og hvad racer i i såfald bruger, og hvordan i holder dem, og ved hvilken alder i slagter.?

jeg selv avler på tysk kæmpe schecke, hvid land, og belgisk kæmpe, og så har vi en enkelt hvid land/dværgvædder hunkanin, og mix deraf.

vil i øvrigt lige pointere de absolut ikke lider nogen overlast, selvom de skal spises, trods alt smager glade dyr jo bedst

de bor i bure på 1*1,5m, pr. kanin, (går kun sammen når det er parringstid) og en uge inden de får unger bliver de flyttet i en box på 1,5*3m, hvor de så bor sammen med deres unger til ungerne er 8 uger. de er endvidere strøet med tørv, træpiller og halm, og får selvfølgelig frisk mad, vand og hø hver dag. og om sommeren går ungdyrene ude i et bur på 50kvm, og avlskaninerne bliver luftet i snor.

Billede

Billede

Billede

Billede

fremvis endelig jeres kaniner også det er altid hyggeligt.

Mvh Gitte

..og de 3 yhyh'er

Turf King hovsko str. 4 (135-140mm) sælges. kun prøvet på hesten. evt. bytte med andre hovsko i str. 5 .se billede på mit galleri (præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 18:09

Jeg har tre i fryseren Så skal nok lade være med at vise billeder. Jeg kan godt lide kanin og har været så heldig at kunne købe hos en privat, hvor dyrene havde det fantastisk, ville ønske jeg havde de samme muligheder med andet kød.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

kaniner
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 18:35

Her er der heller ikke lynchstemning :)

Mine forældre har avlet belgiske kæmper som røg i fryseren. Rigtigt lækkert kød som jeg husker som utroligt fedtfattigt...

Kunne være man skulle prøve at finde en man kunne købe kanin af. Det smager jo godt.

0
0
Svar på denne tråd

wwwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 20:15

Før jeg blev vegetar, spiste jeg meget kanin. De smager pragtfuldt.

Jeg havde en masse store blandingskaniner.

Vi havde den aftale at min søde mand aflivede dem og tog "frakken" af. Så kom de ind i køkkenet, hvor jeg vaskede dem og parterede dem og pakkede dem.

Uha jeg glemmer ALDRIG den første gang jeg skulle skylle en kanin. (Den ligner lidt en baby uden hoved, hænder og fødder) Fanema om ikke kræet begyndte at sprælle FØJ det var klamt.

Jeg fandt hurtigt ud af at de ikke spræller når man bruger lunkent vand.

Kanon god westernhest sælges billigt. Han er en rigtig god og tålmodig lærehest. En stabil allround hest. Er mega rolig i skov.En hest du virkelig kan stole på.

OG

God stabil skovturs Quarter sælges ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 21:51

smagt kanin,for jeg solgte dem til slagteren.

Kald mig fej,for det røre mig ikke,når vi sender grise på slagteriet,men mine daværende høns og kaniner,ja dem spiste jeg altså ikke ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 07:37

Jeg og min kæreste har Franske Væddere, som vi også kun har som kødkaniner. Lige nu har vi tre stk. og 2 unger. Den ene hun, der går med unger nu, går i hønsehuset (hvor der ikke er høns) så hun har mange kvadratmeter at boltre sig på. Den anden hun og vores han går i 2 kvm store bure på græsplænen, hvor de også har et lukket hus, de kan gå i ly i.

Vi plejer at slagte de små ved 5-6 måneder. Der synes vi, de er bedst. :)

Vores kaniner har det rigtig godt, og vi går meget op i, at de netop skal have det godt, så længe de nu lever.

.. Sacha

Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 12:53

Vi avler også Belgisk kæmpe, venter pt 2 kuld et på hvide forældre og et på vildt farvet mor og vildt sort far. sælger unger til kæl/slagt og hvad der ikke bliver solgt ryger i fryseren, har en enkelt kæmpe schecke hun som bliver brugt til avl af slagte kaniner, havde ellers købt en fin han fra sverige, han han døde desværre i vinter inden vi nåede at sætte ham i avlen.vores hunner med unger kommer i græsnings bure når ungerne er store nok og ungerne fortsætter i græsning når de vænnes fra :-)

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 12:44

Jeg ved ikke om jeg kan kalde mine tidligere kaniner for "slagtekaniner".

Jeg har desværre ikke billeder af mine tidligere kaniner, men vi startede med en tysk kæmpeschecke som blev parret af en super flot tysk kæmpe schecke-han så hun fik 4 unger. Min far troede så at der kun var hun-kaniner i kuldet, så de voksede op.

Men en dag da jeg en dag skulle ud og fodre dem, lå der døde kaninunger over alt i buret/løbegården. Vi fandt så senere ud af at 3 af de voksne kaniner var hankaniner.

Dem slagtede min far så.

Jeg aldrig selv smagt kaninkød da jeg ikke kan klare tanken om at skulle spise sådan et lille nuttet dyr. De smager sikkert godt, men jeg kan bare ikke spise dem. Især ikke mine egne.

Det skal lige siges at jeg intet har imod dem der slagter kaniner og spiser dem, bare kaninerne har det godt hele vejen igennem, og bliver slagtet ordentligt.

0
0
Svar på denne tråd

Kød/kæle kaniner
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:52

Jeg har for en måned siden anskaffet mig to Franske Væddere som der er meningen vi skal avle lidt på. Det er så meningen at ungerne skal sælges og/eller spises. Mine to kaniner går hver på et udeareal på 5-6 m². Hvert hus er nok 1-2 m². Så det er rigtig luksusdyr.

Når ungerne engang kommer til verden og bliver gamle nok til at slagte, bliver det nok ikke lige mig der skal gøre det, det kan jeg ikke klare at se når dyret skal dø. Bgefter gør det mig intet, kan sagtens klare alt det andet.

Billede

Gloria

Billede

Elvis

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning af kanin...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 18:35

Jeg kunne da godt tænke mig at avle kaniner, men jeg tror ikke, jeg kan slagte dem. Ved I, om man kan få f.eks. en kaninavler ud, når det er slagtetid, så det bliver gjort af en erfaren?

0
0
Svar på denne tråd

mht slagtning..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 17:44

min kæreste slagter altid vores kaniner, ikke fordi jeg ikke kan, men fordi han er bedre til at gøre det lynhurtigt, uden de når at opdage hvad der foregår. jeg selv renser og pelser dem indimellem.

jeg tror sagtens man kan få en ud for at slå dem ihjel, evt. en jæger, eller en anden kaninavler. men jeg tror du får svært ved at finde en der gider komme og pelse hver gang, for det tager lidt tid.

men det lærer man også lynhurtigt, jeg har endnu kun skåret forkert i en kanin ud af ca. 25(så den blev til hundemad i stedet for menneskemad)

Mvh Gitte

..og de 3 yhyh'er

Turf King hovsko str. 4 (135-140mm) sælges. kun prøvet på hesten. evt. bytte med andre hovsko i str. 5 .se billede på mit galleri (præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider