nu ved jeg godt jeg sikkert bliver lynchet, af alle der ikke kan forenige sig tanken om at spise en sød lille kanin, men nu er det nu engang det formål vi har kaniner med (bortset fra de gamle, som er til avl og kæl).
jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har kødkaniner, og hvad racer i i såfald bruger, og hvordan i holder dem, og ved hvilken alder i slagter.?
jeg selv avler på tysk kæmpe schecke, hvid land, og belgisk kæmpe, og så har vi en enkelt hvid land/dværgvædder hunkanin, og mix deraf.
vil i øvrigt lige pointere de absolut ikke lider nogen overlast, selvom de skal spises, trods alt smager glade dyr jo bedst 
de bor i bure på 1*1,5m, pr. kanin, (går kun sammen når det er parringstid) og en uge inden de får unger bliver de flyttet i en box på 1,5*3m, hvor de så bor sammen med deres unger til ungerne er 8 uger. de er endvidere strøet med tørv, træpiller og halm, og får selvfølgelig frisk mad, vand og hø hver dag. og om sommeren går ungdyrene ude i et bur på 50kvm, og avlskaninerne bliver luftet i snor.
fremvis endelig jeres kaniner også
det er altid hyggeligt.