Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hundelov og bidskader.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 21:46

Jeg har læst mig til i forskellige medier, at et bidsår forvoldt af en hund, mod en anden hund, som skal syes, defineres som skambid og takseres som aflivningsårsag for den hund der har bidt.

det samme synes jeg at kunne læse ud af hundelovens paragraffer.

nu er spørgsmålet så om den bidende hund skal anmeldes til politiet af fx den bidte hunds ejer eller vidner, for at dette effektureres, eller om det foregår pr automatik via forsikringsselskaberne. Altså at de meddeler politiet hvis de får en sådan en sag på skrivebordet.

grunden til jeg spørger, er at min hund er blevet bidt og selv om det er surt og synd for min hund, synes jeg ikke den situation hvor biddet skete er grund nok til, at jeg ønsker den bidende hund aflivet.

så jeg politianmelder ikke.

men gør den bidende hunds forsikringsselskab?

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

Bidskader
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 00:55

Du kan roligt gøre brug af forsikringen til dækning af dyrlægeregningen. Du skal selv anmelde episoden såfremt du vurderer det nødvendigt.

Og heldigvis da, for som loven ser ud nu, kan en hund der leger lidt voldsomt (helt uden at der er tale om slagsmål eller konflikter) jo ende med aflivning hvis man er lidt uheldig

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hundelov.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 21:15

Tak for svar :)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider