Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

hunderace
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 12:10

Hej "Orakelnettet"

kan I mon hjælpe mig endnu engang?

sagen er den, at jeg var på besøg hos en veninde i sidste weekend og en af hendes venner.

Denne ven fortalte at hun og kæresten skulle af med deres hund, da de ikke længere var bosat i en lejlighed hvor der var husdyr tilladelse.

hun havde hunden med og den var jo rigtig rigtig sød! jeg spurgte lidt ind til racen,men hun vidste ikke rigtig hvad der var i den. den lignede alt i alt sådan en hund

Billede

men hvad er det for en race? og er det en hyrdehund/jagthund hvad er det? jeg har søgt overalt på nettet, og kan intet finde. heller ikke I mine hundebøger.

vi snakkede lidt frem og tilbage, og de vil rigtig gerne give deres hund et nyt hjem på landet.og da jeg bor på landet pt. ville de gerne forære mig Boris - men jeg står og er ved at finde lejlighed i København, og har faktisk ikke mulighed for at tage 2 hunde med (jeg har i forvejen 1 hund)

men Mine forældre er villige til at have Boris på gården, mens jeg er i København. og som de sagde "en hund fra eller til, gør ikke noget for os" alternativet er at Boris skal aflives.

fortalte dem om mit syn på aflivning, og at man ikke skader hunden ved at gøre det, og det måske i sidste ende, er den rigtig løsning, for ikke at Boris skal have et liv som kastebold.

men jeg kan også godt se det fra deres synspunkt, at de er kede af at skulle af med hunden, og gerne forsøge at finde et godt blivene hjem.

åh altså!...

hvad skal jeg gøre HN og hvilken race er hunden på billedet? den ligner Boris på en prik.

hjælp! mit hjerte banker for at give Boris et godt hjem på mine forældres gård, fyldt med kærlighed, legekammerater og gode kødben, men jeg er sådan i tvivl, for jeg føler jeg "pådutter" mine forældre en ekstra hund...

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

mit bud en picard
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 20:10

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd

Søs meggie
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 21:25

Det ligner meget at Boris er samme race. har researched lidt om picard, og det er en ret sjælden race.

gad vide om Boris er en ren race, for han er lidt lavere end hvad picard hanner standart er 60 -65.

vil skyde på at han er 45-55 cm der omkring muligvis en smule højere.

mvh

Eriksen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

blanding vs. renrace
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 21:51

Det er rigtig svært at finde ud af sådan noget, fordi nogle blandinger også kan ende ud på den måde.

Jeg kan huske, at da jeg for mange år siden skulle have en ny hund, da gik jeg rundt og spurgte alle, der havde en sød hund, hvad det var for en race. Det var ALTID en blanding - indtil jeg spurgte en med en PON - det blev så den jeg fik. Jeg nåede at have to af dem - fantastiske hunde, men spæk-fulde af allergi, så det gør jeg ikke igen. Men nøj hvor jeg elskede min to, søde, kære, egenrådige og selvstændige PON'er.

Nå men pointen er, at det er svært at gennemskue om det er en blanding eller en bestemt race. Jeg synes det virker underligt, at hvis man får en hund som en Picard, og at man så ikke selv ved det. Det taler for at det er en blanding :-)

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd

Søs Meggi
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 08:01

Det tænker jeg lidt at Boris må være også pga. højden.

men uanset hvad er han jo en dejlig hund, og jeg håber at det vil gå ham godt fremover, han skal ikke hjem på mine forældres gård at bo, men jeg har fået ham "videre-formidlet" til en af mine forældres kollegaer.

han bor på en gård og har 2 border collier og Får. så det kan jo være at Boris kommer til at hyrde lidt ;) - og jeg vil altid kunne raporterer om hvordan det går med Boris, da mine forældre køber lam hos ham der skal have Boris :)

mvh

Eriksen

¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

hvor skønt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 22:05

Hvor dejligt at høre, at han har fået et nyt hjem :-) Tak fordi du opdaterede :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider