Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

To kaniner, kan det lade sig gøre?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 08:12

Nu må jeg vide det :)

Jeg synes der er mange forsellige holdninger til to kaniner sammen, nogle siger nej man kan ikke føre to gamle kaniner sammen, andre siger at det kan man sagtens.

Jeg har en 2-3årig hunkanin, hun går løs i hele lejligheden, gnaver ikke i noget og besørger i sit bur.

Nogle gange synes jeg det virker som om hun godt kunne bruge noget selskab udover mit og min søns, det kan godt være det er noget jeg bilder mig ind, og alligevel ikke :)

Min kanin finder sig ikke i noget, hun er kælen, men hun finder sig ikke i hvad som helst og min søn får en advarsel hvis hun synes han er irriterende :)

Nu har jeg fundet en lille kastreret hankanin på 1 år. Han er en hermelin og ca. ½ så stor som vores kylling, mon det vil kunne lade sig gøre at sætte dem i samme lejlighed?

De kommer ikke til at have samme bur, men de vil møde hinanden i lejligheden da jeg jo ikke har dem buret inde.

Er det knald eller fald, enten finder de hinanden eller også bider de hinanden til blods?

Jeg tænker at jeg vil spørge om han kan afleveres tilbage hvis det går helt galt, men hvor lng tid skal man give dem?

Jeg er også lidt nervøs for størrelsesforholdet, han er jo virkelig et lille myr, er det mon en fordel eller en bagdel?

Hmmmm, jeg er i syv sind :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

jfghdjfhgjfhg
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 08:29

Jeg har haft en singlekanin længe nu....og har selv besluttet, at nu skal det afprøves om ikke han kan gå sammen med et par piger - og de kommer i eftermiddag! Det er et søskendepar på 3-4 år som har det rigtig godt sammen. Ham af min er så også kastreret.

Er meget spændt på om de vil fungere sammen.

Han har ekstremt meget plads og flere store udebure, så de bestemmer selv hvilken hytte de vil bo i, hvis de ikke vil bo sammen.

Har dog valgt samme type kanin (løvehovedtyper).

Jeg lavede en annonce på fb om, at jeg tilbød et godt hjem. Og igår var der faktisk en der spurgte om jeg ville have en sort/hvid løvehovedhan (kastrat) på 1½ år - hvilket jeg jo måtte takke nej tak til. Måske han var noget for dig? Jeg bor på mors, men ved jo ikke hvor i landet du er fra?

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor i københavn
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 08:57

Idag tager jeg lige ud og kigger på den hermelin, ellers fedt med et alternativ :) Mors er måske liiige langt nok væk :)

Hade fundet en kastreret dværgvædder, men jeg var desværre for sent ude :)

Jeg har jo et par krav til en kommende kanin, den skal være renlig, eller have potientiale til at blive det (sådan en der altid tisser det samme sted i buret) og så skal den holde sig til at gnave i de ting jeg giver den, ikke i ledninger og alt muligt andet :)

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Kaniner sammen
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 17:57

Så vidt jeg kan forstå er kaniner som sådan ikke et flokdyr, de kan altså sagtens gå alene. Dog er der mange der har glæde af hinanden når de er flere, det vigtigste er dog at de har så meget plads at de har hver deres territorie, så kan man sagtens have flere.

der hvor det tit går galt er at folk forventer at kunne have to kaniner i et fælles lille bur.

Jeg førte selv to kaniner sammen på et tidspunkt, succeskriterierne er hvis de ignorerer hinanden er det godt, så tolererer de hinanden og kan senere udvikle venskab. Hvis de med det samme slikker hinanden er lykken gjort, så har de sympati for hinanden med det samme. Det var hvad jeg læste mig til i alskens bøger og på nettet.

du lyder jo til at have alt den plads de kan ønske sig og jeg tror da helt sikkert du får succes.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Plads er det
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 19:25

mindste problem :)

Nej de er ikke flokdyr, men de bor dog sammen i hver deres hule, hvilket de også får her.

Kylling har indtaget børneværelset, den nye eller "Roskilde" (det skal den hedde) får nok rummet bag køkkenet, så er der 3 neutrale rum mellem dem.

Anyways ser det ikke ud til at hun vil af med sin kanin, hun tager ikke telefonen og ringer ikke tilbage selvom vi har aftalt pr. SMS igår, at jeg bare kan ringe idag.

Jeg må lede videre :)

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 20:31

Den kanin du taler om, er det en sort lille sag med bælte?

Ham havde jeg kig på første gang han var på dba.

/Angel

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd

Angel...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2013 08:01

Netop :)

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Kaniner
Forfatter: 
Dato:  08-03-2013 10:11

Hej.

Jeg havde en kanin, som gik alene - han var så ensom og da jeg ikke havde plads til to, valgte jeg at give ham bort.

Han kom hen til et sted med mange kaniner og de gik løs i hele huset. Han fik sig hurtigt en lille veninde, som han blev meget glad for og de blev rigtig glade for ham.

Da jeg havde min Eddie læste jeg mange steder, at det var en gammel idé at kaniner skulle gå alene, og at de faktisk har utrolig stor glæde af hinanden. Jeg kunne da også mærke, at jeg ikke var selskab nok til Eddie. Se også i zoologisk haves kaninkoloni - sådan skulle det være alle steder. :)

Jeg synes derfor, at det lyder som en rigtig god idé, at du finder en legekammerat til din kanin! :) Du må lige melde tilbage, hvordan det går.

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fundet
Forfatter: 
Dato:  09-03-2013 12:16

en partener til Kylling.

Han er udendørs kanin, så jeg vil ikke tage ham hjem før det blivere varmere og han har smidt vinterpelsen :)

En hopkanin, jeg glæder mig til at se ham "in action" :)

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Kaniner sammen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 02:02

Jeg tror godt du kan have kaninerne sammen, når de har hele huset/lejligheden.

At kaniner slikker på hinanden, betyder desværre ikke lykke, men dominans :( De skal faktisk helst ignorere hinanden.

Kaniner er kolonidyr. Det eneste de bruger andre kaniner til, er parring og advarsel om fare. Kaniner sammen i bur, mener jeg ikke er nogen god ide, men her hvor de går frit, burde det godt kunne gå. De skal dog have hver deres bur, de kan søge til - gerne flere, så ikke den ene "sætter sig på dem begge"...

*** http://victoryrats.weebly.com - derfor tamrotter! <3 <3 <3 ***

Inter album et nigrum, varietate

0
0
Svar på denne tråd

NEJ 1 kanin 1 bur
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 15:52

Du må IKKE sætte to kaniner sammen med mindre de begge er neutraliseret og har plads på størrelse med en fodboldbane.

De er kolonidyr og IKKE flokdyr, dvs. i naturen lever de hver for sig men forholdsvis tæt på hinanden for at kunne advare om fare og for at parre.

Det kan gå grueligt galt at sætte to kønsmodne kaniner sammen da de vil forsørge enten at parre hinanden (hvilket ville give endnu flere kaniner som vil parre hinánden osv.) eller angribe hinandens kønsdele og andet.

Desuden kan nævnes at når to kanin ligger og "putter" er det skam ikke af kærlighed men dominans..

Hav dem evt. i de to bure ved siden af hinanden og luk dem kun ud på skift, jeg tvivler stærkt på at de nogensinde finder hinanden da de højst sandsynlig vil sloges når du ser væk et kort øjeblik..

Mangler du god mad, så tjek www.nem-mad.net

Rid med hesten, ikke på hesten..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider