Alle mine udekatte har haft halsbånd på. Alle dog med elastik.Ja det kunne godt koste 2-4 stykker om ugen, nogen gange, men da jeg helst ville have refleks på mine, ja så måtte jeg jo betale prisen for det.
I dag er alle mine indendørs. Og kun 1 har halsbånd på - af den grund at hans tvilling og ham er for ens især for mine forældre. Hans er et af dem som skal spring op. Noget jeg aldrig før har brugt.
Via mit job på KV har vi da også set hvad halsbånd kan gøre. Mest fordi folk har det med at spænde dem for meget ind. Min nabos kat fik sit i munden og kunne ikke få det ud igen. Det var ikke spændt nok. Det er meget vigtig når man bruger halsbånd at det bliver spændt rigtigt. Ellers er det at det bliver farligt.
Især når de går ude og er uden opsyn, ja så er det mega vigtigt at katten kan komme ud af halsbåndet hvis der sker noget.
Det er fint nok at man vil bruge halsbånd for at sige at det er ens kat, men det er altså bedre at få dem øremærket. Chip kan være lige meget, da det ikke kan ses af almindelig mennesker. Jeg gjorde det at mine var øremærket og bar halsbånd. så var man sikker på at folk kunne se at det var en ejerkat.