Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Halsbånd til katte?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2013 18:10

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening og erfaringer med halsbånd til løstgående katte...?

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-02-2013 19:51

Katte og halsbånd hører ikke sammen (heller ikke de der såkaldte sikkerheds-halsbånd).

Faren for at katten kan hænge fast i noget (og blive kvalt) er for stor.

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

Bånd...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2013 22:22

Vores udekat har altid gået med halsbånd da vi boede i byen. Hun har da mistet et par stykker, men hun har aldrig kommet hjem med mærker fra hun har mistet dem.

hun er ikke øretatoveret, så vi havde halsbånd på hende, så man kunne se hun hørte til et sted :-)

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 00:19

Halsbånd er og bliver noget skidt...

Der skal så lidt til før det går galt..

www.kattens-vaern.dk/?side=679

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaa
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 13:13

Alle mine udekatte har haft halsbånd på. Alle dog med elastik.Ja det kunne godt koste 2-4 stykker om ugen, nogen gange, men da jeg helst ville have refleks på mine, ja så måtte jeg jo betale prisen for det.

I dag er alle mine indendørs. Og kun 1 har halsbånd på - af den grund at hans tvilling og ham er for ens især for mine forældre. Hans er et af dem som skal spring op. Noget jeg aldrig før har brugt.

Via mit job på KV har vi da også set hvad halsbånd kan gøre. Mest fordi folk har det med at spænde dem for meget ind. Min nabos kat fik sit i munden og kunne ikke få det ud igen. Det var ikke spændt nok. Det er meget vigtig når man bruger halsbånd at det bliver spændt rigtigt. Ellers er det at det bliver farligt.

Især når de går ude og er uden opsyn, ja så er det mega vigtigt at katten kan komme ud af halsbåndet hvis der sker noget.

Det er fint nok at man vil bruge halsbånd for at sige at det er ens kat, men det er altså bedre at få dem øremærket. Chip kan være lige meget, da det ikke kan ses af almindelig mennesker. Jeg gjorde det at mine var øremærket og bar halsbånd. så var man sikker på at folk kunne se at det var en ejerkat.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider