Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Kat æder planter?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 13:34

Jeg har opdaget at katten har spist af mine planter. Er der nogen måder man kan forhindre dette?

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 15:18

Man kan så eller købe en potte såkaldt kattegræs, eller eventuelt en stuebambus (det plejer katte at være vilde med). De spiser græs fordi de har brug for fibre, og af og til hvis de har dårlig mave/hårboller så de har brug for at kaste op. Græsset hjælper dem til at kaste op.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 16:30

Lene: Jamen det ved jeg, men er lidt usikker på om det vil hjælpe da katten jo er både ude og inde og derfor har rigelig adgang til græs...Altså tror du den vil foretrække kattegræsset fremfor planterne f.eks?

Make someone smile whenever you can, you never know how much of a difference you could be making in their life at that moment.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 16:40

Nu ligger der vel sne de fleste steder, så det er ikke sikkert den kan finde noget græs i øjeblikket.

Så jeg ville spørge en bonde om han ikke kan undvære noget korn, som du så kan så i en potte. "Kattegræs" som man køber, koster en bondegård.

Sidste vinter havde jeg stor succes med det. D.v.s. det var hundene der græssede det lynhurtigt ned. Hi Hi !!

Men vær også opmærksom på, om dine potteplanter er giftige for en kat. For så ville jeg hurtigt få dem ud af huset.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 16:51

Nå, okay. Ja, hvis den kan græsse udendørs så er det nok nærmere sådan lidt af kedsomhed eller "kattethed" den gør det. Vores gnaver papkasser i stykker, når hun er i det humør (hvem har brug for en makuleringsmaskine?). Det kan være katten bare lige syntes at det var sjovt at smage.

Så er spørgsmålet nok nærmere at forhindre den i at gå i planterne indendørs. Jeg har hørt om kattegrums spredt ud på jorden rundt om planten, staniolpapir, gnide en citron eller anden citrusfrugt på pottekanten (katte kan ikke lide lugten), og også noget "gå-væk-kat" sprøjtet i nærheden af planten. Jeg ved ikke om noget af det hjælper, men du kan jo gøre forsøget.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 17:03

Karen: Jeg tror den har spist af den før der var sne. Vi har haft nogle dage uden....

Lene: At dømme på potteplantens udseende har hun gjort lidt mere end at smage Men tror jeg vil prøve med citron!

0
0
Svar på denne tråd

planteæder
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:58

Sådan en har jeg også - en planteæder! Her hjælper det ikke med kattegræs og des lige. Hun foretrækker planter. Det eneste hun ikke rører er orkideer og fredsliljer - og planter som stikker ;)

Så her er kun kattevenlige planter - har opgivet at få hende til at lade være. Træls når man får en smuk sammenplantning eller lignende, og den så bliver "studset".

Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider