Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

hund.....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2013 14:50

Jeg har en hund på 1 år. Når han er alene hjemme tisser og skider han indefor, selvom han har været ude at gå inde jeg kører. Han går altid til døren når jeg er hjemme.Hvordan få jeg ham lært at han skal holde sig.

0
0
Svar på denne tråd

alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 03:08

Der er to muligheder. Enten er hunden ganske enkelt så længe alene at den ikke KAN holde sig -og den mulighed går jeg udfra du har overvejet og udelukket siden du spørger her

Den anden er at hunden er rigtig ked af/utryg ved at være alene, og så handler det ikke om at lære hunden at holde sig, men om at lære den at være alene.

Der findes at hav af tråde på nettet med tips til den slags, og sikkert osse en del herinde, så prøv at søge engang.

Men sådan kort opsummeret handler det om at sætte en periode af hvor hunden ikke skal være alene (find ud af pasning om dagen, planlæg det i din ferie eller hvad dine muligheder nu måtte være), og å øver man ellers at kunne gå fra hunden i KORTE intervaller -i begyndelsen måske blot få sekunder altefter hvor slemt problmet er.

Hunden skal lære at det er helt ok at du går, og at du kommer igen... ingen grund til bekymring. Efetrhånden kan tiden så sættes op i små bidder.

Nogen hunde har det bedre med at være alene på lidt mindre plads -f.eks. en gang/brygger, køkkenet eller hvad mulighed man nu har. Det er jo noget d kan prøve af.

Men det kræver altså at man kan afsætte nogen tid til det, hvor hunden ikke skal være alene i flere timer om dagen (det er ret omsonst at træne i små bidder, hvis hunden så skal være alene 8 timer om dagen imens )

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider