Det kommer sørme an på katten - der findes ingen endegyldige svar.
Min kat Kejser er særdeles social - han henter sine venner rundt omkring hvor de bor hver dag (andre katte han aldrig har boet sammen med, men mødt som voksen).
Pt. har jeg min fætters konfirmationsgave gående herhjemme. Ung hankat, kastreret osv. Han er ca. 8 måneder.
Hvis jeg har snakket med en af staldkattene (bare aet den 3 gange) bider han mig når jeg kommer hjem - så snart jeg vasker hænder er han kælen igen.
Kejser og ham boede sammen de første 3 uger, da jeg jo gerne vil have Kejser fik en ven, men det vil den stribede herre IKKE!!!
Kejser vejer 5 kg (ren muskler/knogler) og er 2 år - han fik så mange høvl af den lille laban (på 2-2½ kg dengang), senere røg Striben i hovedet på en hunkat, da jeg luftede ham ude i snor - hun var jo i HANS gård (hvor han havde været i 10 min.)
Han har det godt som ENEKAT - alle andre katte skal udslettes fra hans egendele.
Men altså, jeg ville tage ind på et af kattens værns internater eller et andet internat og få katte derfra.
De der arbejder der har virkelig styr på sagerne - både hvad angår kattens forhold til andre katte og hvad angår hvilke katte der passer til hvilke mennesker 
Bonus er at man får en kat der er ordnet og testet for ALT for 1000 kr.. Det er ca. 1/3 af prisen for at få det ordnet ved dyrlægen (det er jo med test for aids og leukemi).
De har masser lækre unge katte, voksne katte, langhårede katte, racekatte, farver, killinger osv.