ja det tyder da på at det, godt kan lade sig gøre... som jeg kan forstå på jer..
vi har også førstesal med børnesikring låge, hunden har været vant til KUN at komme op for enden af trappen, og ligge der og sove..
ville det være en ide at placerer katten deroppe?, som en af jeg evt forslår, og vil katten så selv komme ned i resten af huset, når den føler sig sikker nok..
ligenu er katten inde på vores kontor nedenunder, og jeg har ladet døren stå åben derind, jeg har været derinde sammen med henden.. fået hende til at lægge sig, og vi har så sammen sagt goddag til katten.. jeg kunne både ae katten og hunden samtidig, katten var stadig på vagt overfor hunden, og knurrer hvis hun kommer for tæt på.
tilsidst tog vores hund mod til sig, og snuste til katten, hvor hendes snude rørte hende, hun fik faktisk lov at snuse hende bagi. 
uden katten flygtede eller gik til angreb på hende..
vi har været inde og hilse et par gange, og så gået ud igen.. når jeg ikke tager hunden med derind, har hunden overhovedet ingen interesse i katten.. men katten tør ikke endnu, at forlade værelset.. hvis hunden er indenfor, hvis jeg lukker hende ud.. tør katten godt at komme lidt ud af værelset, og kigge lidt men stadig forsigtig..
er vi på rette vej allerede.. og skal jeg bare lade katte om, at tage sig den tide det tager..
hun er ikke bange når vi kommer, og vil snakke med hende.. det vil hun gerne, og virker meget kælen..