Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

føre hund og kat sammen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 10:15

vi har lige overtaget en hun kat på 3 år, vi fik hende igår.. og har indtil videre været inde, på en af vores værelser.. der hvor hun kommer fra, er hun vant til at være sammen med hunde..

vi har selv en shæfer og den er ikke vant til katte, idag havde jeg hunden med inde på værelset, og hun var bare int i at snuse rundt derinde, katten sad lidt bange på en hylde.. og hvis hunden kom for tæt på hende, begyndte katten at knurre af hunden.. jeg tog hunden med ud igen, og har ladet døren stå åben til værelset, hvis nu katten tager sig mod til, at prøve at komme ud..

men hvordan skal jeg lige forsætte,? jeg er godt klar over det tager tid... havde det været nemmere med en killing, og føre den sammen med en hund.?

Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har prøve at sælge til flere
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 12:21

på KV har jeg været med til at sælge flere voksne katte til hjem med hund.

Fleste har dog haft kat før, så hunden er vant til at katten må være der.

et sted, gjorde de det at katten fik lov til at gå i hele huset, imens de gik tur med hunden. Nu var hunden vant til kat. Så det var nemt. hunden fik besked på at blive i kassen, og imens gik katten rundt.

Et andet sted, valgte de at lade kattene være på 1 sal, mens hundene kun måtte være nedeunder. Her kom kattene selv ned at de syntes at det var ok.

andre steder, har man valgt at have hunden i snor i starten i huset.

Det vigtigste er at du har 110% kontrol over din hund. For den må ikke jagte katten rundt. Og i hirakivet skal katten være over hunden - meget vigtigt.

Det er godt at katten er vant til hund, for så ved den at den bare skal hoppe op, og det skal den også have lov til at gøre. Sådan at den kan komme væk når den ikke gider hunden mere.

0
0
Svar på denne tråd

Hund og kat
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 13:10

Ja, det er MEGET vigtigt at hunden ikke jager katten. Jeg ville lade katten få lov til at inspicere hele huset mens hunden ikke er hjemme (eller er udenfor). Vis katten hvor den kan hoppe op, lad der være flere nødudgange for den, så den kan flygte og redde sig, hvis hunden begynder at blive jagtlysten.

Og så ville jeg nok give hunden en snor på første gang den skal snuse til katten (evt. også mundkurv, men det kommer an på hvordan hunden er). Det tager lige et par dage for hunden at finde ud af at katten er flyttet ind og ikke skal jages. Og så er tålmodighed en dyd, og naturligvis ros/godbidder når hunden opfører sig pænt.

Held og lykke!

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2013 13:52

ja det tyder da på at det, godt kan lade sig gøre... som jeg kan forstå på jer..

vi har også førstesal med børnesikring låge, hunden har været vant til KUN at komme op for enden af trappen, og ligge der og sove..

ville det være en ide at placerer katten deroppe?, som en af jeg evt forslår, og vil katten så selv komme ned i resten af huset, når den føler sig sikker nok..

ligenu er katten inde på vores kontor nedenunder, og jeg har ladet døren stå åben derind, jeg har været derinde sammen med henden.. fået hende til at lægge sig, og vi har så sammen sagt goddag til katten.. jeg kunne både ae katten og hunden samtidig, katten var stadig på vagt overfor hunden, og knurrer hvis hun kommer for tæt på.

tilsidst tog vores hund mod til sig, og snuste til katten, hvor hendes snude rørte hende, hun fik faktisk lov at snuse hende bagi.

uden katten flygtede eller gik til angreb på hende..

vi har været inde og hilse et par gange, og så gået ud igen.. når jeg ikke tager hunden med derind, har hunden overhovedet ingen interesse i katten.. men katten tør ikke endnu, at forlade værelset.. hvis hunden er indenfor, hvis jeg lukker hende ud.. tør katten godt at komme lidt ud af værelset, og kigge lidt men stadig forsigtig..

er vi på rette vej allerede.. og skal jeg bare lade katte om, at tage sig den tide det tager..

hun er ikke bange når vi kommer, og vil snakke med hende.. det vil hun gerne, og virker meget kælen..

Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider