Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hvalpe navn HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 21:22

Her i Januar er jeg så heldig at kunne hente min lille border collie hvalp. Dog kan jeg slet ikke finde frem til hvad han skal hedde :S

Jeg arbejder lidt i noget hvor der er nogle ikke så ofte brugte bogstaver i, det skal være kort, kunne siges "sødt" og "strengt"...

Tænker lidt i retning af:

Zac

Roy

Mac

Pep

Cas

Theo

Men er total blank håber der er nogle der kan hjælpe... :)

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 22:21

Så kan jeg bedst lidt Zac.

Mine venner har to Bordere, Liva og Cody, begge fine navne :)

Måske det var noget :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvalpenavne
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 22:44

Der er mange gode navne. Det eneste jeg tænker er hvis du skal kalde på hunden, der er to-stavelses navne ofte nemmere.

Zac kan jeg også godt lide, også Mac. Jeg tror du skal prøve at sige dem højt eller kalde med dem og så se hvad der fungerer bedst. Det er nok en god idé at gøre det når du er alene hjemme, ehehehe, ellers tror folk du er bindegal. Og så kan det jo også være at du først bliver helt sikker når du får hvalpen hjem og ser hvad for en han er.

Husk billeder! :-D

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 07:21

Jeg er også stor fan af tostavelses navne. Det er bare nemmere at kalde uden at skulle slå knude på tungen.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt navne input
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 10:53

Border collies skal hedde et-stavelsesnavne - det er tradition og har noget at gøre med hyrdningen - at det giver nogle fordele med korte navne :-) Tror det har noget at gøre med at på lange afstande er det nemmere at få de korte navne til at gå igennem - men jeg ved det teknisk set ikke :-)

Her er lidt flere at se på:

www.taspitir.no/bordercollie1/ navn.html

Ellers er typiske navne:

Jim

Roy

Bob

Ben

Bill

Cap

Nap

osv osv.

Mine nuværende BC'er hedder:

Chip

Meg

Moll

Og den nye jeg får til jul hedder:

Maid

men det er jo pige-navne så dem kan du nok ikke bruge :-)

Held og lykke med Vapsi :-)

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd

ingen loven om det
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 10:59

Skal lige sige - ingen regler uden undtagelser :-) Så det er jo ikke sådan at man SKAL SKAL navngive sin bc på en bestemt måde :-)

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd

123455788
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 16:22

Hvor sjovt, det vidste jeg ikke. Kender faktisk ingen bc med enstavelses navne. Må hellere gøre ejerne opmæsrksom op, at det er helt forkert

0
0
Svar på denne tråd

hop hop
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 17:21

Jeg skal nok kommer med billeder når han flytter hjem...

Går allerede nu og siger de forskellige navne på flere forskellige måder (og råber) så tror helt bestemt men overbo sys jeg er dybt underlig hehe..

Det er nemlig pga. hyrningen at navnet skal være enstavelse præcist hvorfor ved jeg heller ikke men jeg kender nu mange brdercollier med to stavelses navne.

0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 07:34

Er den med stamtavle? Har den ikke et navn derfra?

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

kolde fødder
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 11:55

hundiversitetet: Uha - nu får jeg kolde fødder :-) For det er jo selvfølgelig lige så legalt med 2-stavelser som med 1-stavelser :-)

Og ja det kræver træning at kunne kalde de korte 1-stavelsesnavne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Min venindes søn
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 19:17

hedder Zack (Zacharias), i vennemund bliver han kaldt Zaki, det er bare nemmere med 2 stavelses ord - navnet er ellers fint nok :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider