Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Skulle bare kastreres
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 17:23

Min kære Snebold blev afleveret hos dyrlægen i morges. Det var blevet tid til en kastration.

Her til eftermiddag bliver den hvide djævel så hentet. Det var gået godt, men!

Dyrlægen havde taget et rutine eftersyn af hårbolden og med det resultat, at bisserne ikke havde det så godt igen!

Hun havde trykket en løs tand ud og samtidig set, at nogle af fortænderne og kindtænderne rent faktisk manglede!

Synes normalt jeg kigger godt efter når de får en hjemmeundersøgelse, men tænderne er ikke det nemmeste at undersøge på vilddyrene!

Dyrlægen undrede sig noget over, at den alder hun havde fået at vide af mig, ikke så helt ud til at passe med den alder tænderne viste tegn på. Han skulle, efter hvad jeg har fået at vide, være knap et par år, men dyrlægen vurderede ham til at være noget ældre, eftersom beskeden var "det er ikke en helt ung kat du har fået dig. Ser ikke ud til at han er over 8 men ikke meget yngre".

tror jeg nok jeg lignede!

Jeg skal være forberedt på, at tænderne skal holdes noget mere øje med og han kan risikere at få problemer senere hen. Øv siger jeg bare...

Den kære dreng spiser sit foder og jeg skulle ikke ændre på det sagde Dr. dyr.

Håber virkelig han beholder de sidste bisser og ikke skal ende med sugerørsmad!

Den kære smukke Snebold

Billede

Billede

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Tandbøvl
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 19:17

Godt det blev opdaget. Hvor har du katten fra, og hvor længe har du haft den?

Min killing på ½ år viser allerede nu tegn på tandproblemer. Det KAN, for hendes vedkommende, stadig være tandskiftet. Jeg håber! Pt. er hun i behandling med Curasept (klorhexidin-gel). Hun finder sig helt fint i at blive rørt ved tænderne og gummerne, men hun er meget, meget ked af lugten og smagen af Curasept. Hun skal egentlig have en tur med det 2x dagligt, men det er nogle dage fuldstændig håbløst. Straks gelen nærmer sig hende, vrider hun sig ud af mit greb, uanset hvordan jeg holder hende, og savler vildt meget. Det dæmper fint tandkødsbetændelsen, når altså det lykkedes at få det ind på gummerne af hende.

Så vi (killingen og jeg) skal i gang med at børste tænder. Med noget andet end Curasept. Selve handlingen laver hun ikke brok over. Kan pille hende i munden i adskillige minutter. Men smagen og lugten af Curasept

Hun foretrækker dog stadig tørfoderet frem for vådfoderet, og knaser det grundigt, så jeg tror ikke, hun er øm i munden. Endnu.

Jeg er dog ved at overveje hvad der kan spares på, så der kan blive til en tandoperation, hvis det ikke blot er skift at tænder, der driller lidt for hende. For hun er helt vidunderlig på alle andre punkter

Krydser fingre for din smukke kats tænder.

Salvia

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

Mundhuleproblemer
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 22:15

Vær glad for, at du nu er opmærksom på hans tænder.

Alt for mange katte har behandlingskrævende problemer i mundhulen, måske har ca 50% meget smertefuld tandpine pga resorptive læsioner :(

Jeg håber din dyrlæge tog tandrøngten af tænderne, og ikke blot konstaterede at der manglede tænder?

Vores ene hunkat (født maj 2009), har kun sine hjørnetænder tilbage.

Resten er fjernet pga kronisk mundhulebetændelse og TR (Tandresorptioner). Hun stortrives efter at tænderne er kommet ud, og hun spiser uden problemer samme slags mad som alle de andre katte. Dog skal kød og daggamle kyllinger skæres ud til hende, da hendes kindtænder jo er væk.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men bor du på Sjælland vil jeg meget, meget varmt anbefale dig at få ham nærmere undersøgt af Jens Ruhnau fra Tanddyreklinikken i Måløv. Der er endda halv pris på tandrøngten på nogle dage i december og januar.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Et alternativ til tandkødsproblemer
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 15:58

Min forældres norske skovkat havde tandkødsproblemer. Faktisk så slemt, at hun skulle have en operation og ha tænderne hevet ud. Min moster havde så hørt om noget pulver som så kunne hjælp. Dette prøvede vi og der er nu ingen problemer! Vi putter der oven på vådfoderet og det spises.

Vores gamle dyrlæge var MEGET forundret og forhandler det nu!

Jeg har netop skrevet til min mor, for at få navnet på det og skriver det herinde så snart jeg har det. En lille dåse koster ca 100 kr - men det er meget lidt der skal drysses over...

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd

ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 18:11

selv uden tænder...

vores nabo´s kat har fået ALLE tænder rykket ud pga. sygdom, han jager stadig mus som da han havde tænder,han spiser dem endna også (også gladeligt hård kost feks. tørfoder)

Selvfølgelig skal der holdes øje,og gøres hvad der kan,men en kat kan altså sagtens leve et lykkeligt liv uden tænder.

MvhHotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

produktet hedder
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 19:04
hej

Produketet som jeg omtaler længere oppe hedder: PlagueOff

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

PlagueOff
Forfatter: 
Dato:  01-12-2012 20:05

Vi har brugt PlagueOff i mere end et år, og det har ikke haft den mindste smule virkning.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Ærgerligt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 08:13

Hmm okay ærgerligt. Det har virket på vores. Måske det kunne hjælpe andre også så :)

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

tandproblemer
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 17:26

Ts godt det blev opdaget!

Silvia hvis din kat har tandkødsbetændelse så skal der altså skrapper midler til, enden pencilin eller binyrbark ellers risikere du at det bliver kronisk, se linket her:

www.netdyredoktor.dk/sw27248.asp

Jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv har stået med en killig på ½ år der havde tandkøsbetændelse, det startede også i forbindelse med hendes tandskifte.

Jeg opdagede tilfældigt at mins tandkød var meget rødt og hævet, så mig fat i dyrlægen og få noget pencilin til dyret. Det blev hun behandlet med i 5 dage, men det blev ikke bedre, så mog fat i dyrlægen igen, resultatet blev et dyrlægebesøg hvor hun fik et skud pencilin og smertestilende og smertestillenden med hjem.

Men 14 dage var der stadig ikke rigtig nogen bedring så måtte atter engang have fat i dyrlægen og hun ordinede binyrbarkhormon i 16 dage, dette klarede problemet og min kat har ikke haft problemer med gebisset siden.

Jeg kan da sige min dyrlæge ikke varstolt af at skulle give min dengang 7 mdr gamle hunkat binyrbark, men det var det enste der hjalp og jeg tøver ikke med at give hende det igen hvis det skulle blive nødevendigt.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt

Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Minnie

04.05.2006 - 29.05.2011

I er elsket og savnet

HF student anno 2009

BA i almen erhvervsøkonomi anno 2012

Barfodstrimmer bør forbydes ...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 14:32

Hvor han stammer fra ved jeg ikke. Ved kun at han skulle have været aflivet. Jeg er ikke hverken den første eller anden ejer (han har haft nogle stykker), men jeg er så sandelig den sidste!

Kan se at problemet er ret udbredt mht bisserne hos katte.

Iflg. dyrlægen skulle han hverken igennem det ene eller det andet, men jeg skulle være mere opmærksom på fremtidige problemer.

Han spiser sin mad fint nok og det ser ikke ud til at der er betændt tandkød.

Ville nok godt kunne drysse ovennævnte pulver over hans mad. Ville kræve aflukning og blækspruttearme godt nok

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider