Hej.
For nogle uger siden skrev jeg og spurgte om nogen kunne forklare hvorfor Lady bider sig selv i poten. Primært den ene pote.
Forslaget om allergi kom op, og jeg tog en tur forbi dyrlægen med hende.
Dyrlægen mente også at det kunne være allergi, især fordi hun også var meget rød i huden. Derfor kom hun på royal canin hypoallergenic foder - og det har hun været på i 13 dage i dag, uden noget som helst andet foder eller godbidder. KUN hypoallergenic.
Men hun bider stadig sin pote?
Nu har jeg ingen anelse om hvor længe hun skal være på det, før at man kan se en virkning - men det undre mig at hun stadig har samme adfærd.
Tanken om stress dukker op igen. Både min kæreste og jeg oplever at adfærden forværres, hvis hun har været i en presset situation. Eller bare udsat for mere stimuli end hun får herhjemme i sofaen faktisk.
Hun bliver ofte passet hos mine forældre, som har 4 hjemmeboende børn - og efter en dag derhjemme, bider hun mere i poten end ellers.
Men jeg kan jo ikke skærme hende fuldstændig. Hun skal også have noget der bare ligner et alm. hundeliv.
Forleden ville jeg kigge på hendes pote, så jeg lod min hånd glide ned af benet på hende - og så knurrede hun og bed ud efter mig. Men hun halter ikke, har ingen sår eller andet på poten. Det undre mig at hun overhovedet kan finde på at bide efter mig - det var en ting jeg aldrig havde forestillet mig. Kan det tænkes at hun 'bare' er kilden?
Hvad tænker i om ovenstående? Gode råd, teorier mv. modtages med kys hånd.