Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

hunde foder
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 12:19

vi har lige fået en dansk svensk gårdhund på 1,5 år. Det er en tæve og meget energisk men hvad er godt hunde foder uden at koste en jetjager?

jer der har hund hvad fodre i med?

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener faktisk
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 12:32

at Lidls eget mærke blev kåret som et af de bedste- det koster knap 70 kr for 10 kg. Og den vil ik skulle ha ret meget af det rent faktisk.

Jeg er dog en skovl til at finde ting vias google, så det kan jeg altså ik hjælpe med (tænker på hvis der ligger noget med testen)

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

foder.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 15:08

Stute: Så er det jo væsentligt at vide, hvilke fabrikater foderet var oppe imod. De sammenligner jo tit dicount-foder fra supermarkederne, og så er det måske lidt hip som hap, hvad man vælger.

TS: Jeg er ikke expert, men prøver da at følge lidt med af gode fodermærker er der ihvertfald acana, taste of the wild, wolfblut, orijen og lign - koster vel knap 600 kr for 13 kg. Og din hund behøver ikke voldsomt meget af det, fordi det ikke er propfyldt med korn og andre fyldstoffer, som hunden intet får ud af (hvilket de billige fodertyper jo ofte er - og dermed også kan være medvirkende til uvikling af allergi hos hunden).

jeg fodrer selv med et foder fra Henne petfood, som vi har haft meget glæde af. Koster 450 for vist nok 15 kg, så det er bestemt ikke dyrt. jeg fik det anbefalet af opdrætteren til vores malinois. Indenfor islandsk fårehund er der flere opdrættere der er rigtig glade for mærket Flatazor, som også er i det prisleje. Jeg har dog ingen personlig erfaring med det.

Mvh Vibe

Med hundene:

Ducati og Viska

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 17:42

Velkommen til hundefoderjunglen

Jeg bruger foder fra Golden Eagle, som ikke er det billigste, men nok heller ikke det dyreste. Foderet køber jeg gennem mine hundes opdrætter, og jeg ved med 200% sikkerhed, at hun ikke går på kompromis med kvaliteten af det foder, hun selv bruger.

Hovedingrediensen i Golden Eagle foderet er kød fra fritgående dyr. Derudover udmærker foderet sig ved ikke at indeholde:
stråforkorter
hormonrester
hvede
majs
kunstige konserveringsmidler
mælkeprodukter
penicillinrester
kunstige tilsætningsstoffer

Mine to hunde har forskellige behov og får derfor to forskellige typer GE-foder. Klara på 6 mdr. får den type der hedder Giant Puppy og Sully - som er voksen - får den der hedder Hypo-Allergen laks/kartoffel.

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 18:13

jeg fodre med royal canin chihuahua foder... Det eneste indtil videre som ikke får chihuahuaéns anal kirtler til at stoppe flere gange om måneden

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

foderjunglen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 22:36

Både hunde foder og hestefoder er en jungle og i mange tilfælde er det et spørgsmål om overbevisning.

Jeg ville aldrig fodre med de billige mærker fra supermarkederne, for selvom de score fine point i diverse test, så skal man selvfølgelig undersøge, hvad disse test nu undersøger. De fleste tests undersøger nemlig kun %fordelingen af kulhydrat, protein og fedt, men der bliver ikke kigget på hvor fedtet, proteinet og kulhydratet kommer fra.

Og jeg vil nu engang hellere have at proteinet kommer fra noget ordentligt kød, end fra kødaffaldsprodukter, eller at kulhydratet kommer fra kartoffel/frugtsukker end fra korn, som hunden ikke får ret meget ud af alligevel.

Vi har prøvet mange forskellige hundefodre gennem årene med vores hund, både Olivers, Lonestar, Barf, Royal Canin og Teambreeder, men er nu landet på Taste of the wild, som både vi og hunden er rigtig glade for. Det er et kornfrit hundefoder og det kan som regel købes for 499 kr for 13,6 kg hos både zooplus.dk og houseofanimals.dk, så det ligger vel i mellemklassen prismæssigt.

Husk at de fodertyper med masser af korn i, skal din hund ofte have meget mere af, for at få den nødvendige energi ud af og at korn ofte er skyld i allergi hos hunde(jeg taler desværre af erfaring ).

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Regal...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 21:17

Her foder vi med Regal... og er fuldt tilfredse med det....det koster ca. 590 for 15 kg....

men du kan jo selv se deres hjemme side:

regalpetfoods.dk

mvh Sette

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

Nu med trolden Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider