Både hunde foder og hestefoder er en jungle og i mange tilfælde er det et spørgsmål om overbevisning.
Jeg ville aldrig fodre med de billige mærker fra supermarkederne, for selvom de score fine point i diverse test, så skal man selvfølgelig undersøge, hvad disse test nu undersøger. De fleste tests undersøger nemlig kun %fordelingen af kulhydrat, protein og fedt, men der bliver ikke kigget på hvor fedtet, proteinet og kulhydratet kommer fra.
Og jeg vil nu engang hellere have at proteinet kommer fra noget ordentligt kød, end fra kødaffaldsprodukter, eller at kulhydratet kommer fra kartoffel/frugtsukker end fra korn, som hunden ikke får ret meget ud af alligevel.
Vi har prøvet mange forskellige hundefodre gennem årene med vores hund, både Olivers, Lonestar, Barf, Royal Canin og Teambreeder, men er nu landet på Taste of the wild, som både vi og hunden er rigtig glade for. Det er et kornfrit hundefoder og det kan som regel købes for 499 kr for 13,6 kg hos både zooplus.dk og houseofanimals.dk, så det ligger vel i mellemklassen prismæssigt.
Husk at de fodertyper med masser af korn i, skal din hund ofte have meget mere af, for at få den nødvendige energi ud af og at korn ofte er skyld i allergi hos hunde(jeg taler desværre af erfaring
).