Er for en times tid siden kommet hjem fra dyrlægen med min lille prinsesse.
Lige nu ligger hun og slapper af efter en helt vild traumatiserende øvelse, hvis man altså spørger hende ad. Da hun kom ind ad døren til klinikken var hun nu meget rolig, sammenlignet med hendes normale adfærd. Hun kommer indtil dyrlægen og det første hun gør er at sikre sig at døren ikke bare forsvindet, så hun ligger sig ved den. Dyrlægen prøver at få hende til at snakke med sig ved at lokke med godbidder, men Cassi hopper bare hen til mig eller min far.
Hun hopper fint op på bordet og undersøgelsen kan starte.
Inden jeg forsætter, må jeg hellere lige forklare hvorfor vi måtte en tur forbi dyrlægen. Prinsessen har i et par dage ikke ville støtte på sit ene bagben når hun rejser sig eller kommer ud af sit bur. Når hun har gået et par skridt forsvinder det, men hun støtter ikke rigtig på benet.
Undersøgelsen når knap nok at starte før det er nødvendigt at få en mundkurv på Cassi. Det er nok de mest bedrøvede øjne jeg nogensinde har haft rettet mod mig. Cassi var tydligvis af den overbevisning at hendes sidste time var kommet.
Det gjorde det også noget vanskeligt for dyrlægen at undersøge hende.
Der blev trukket og hevet lidt i hendes ben, og det jeg selv frygtede var at det var hendes knæ der var interessant.
Efter godt tyve minutter fik vi en midlertidig dom. Ud fra den beskrivelse vi havde givet af hendes halthed, så var hun sikker på at det enten var knæet eller hofterne. Da hun for mindre en 4 måneder siden fik prædikat af A hofter, så var det næppe dem det var galt med.
Men samtidigt kunne hun ikke mærke noget når hun gik Cassi igennem som kunne tyde på at hun havde problemer med knæet.
Så i første omgang fik Cassi noget smertestillende og må ikke lave noget hårdt arbejde de næste to uger. Er hun stadig halt, så skal vi have hende ind for at få taget røntgenbilleder af knæene.
Men lige nu håber vi på at hendes halthed skyldes enten et slag eller en muskel der er forstrukket...
Og så vil jeg lige overveje hvordan jeg skal få holdt en springbombe af en bordercollie i ro.