det var så bare ude på motorvejen. Nogen havde dumpet missemor og 2 killinger. 1 killing havde overlevet, og sad pænt i nødsportet et stykke væk fra de andre, lidt desværre flade katte.
Det var så sådan at jeg fik vores motorvejskat Pyrus. Han var ca 8 uger, hammer tynd og havde manglede på væske.
I dag ca 1 år senere er han en stor flot fyr på over 5 kg
Ca ½ år senere, fandt jeg en stor hunkat i skraldespanden på Macdonalds i Middelfart. Her havde hun gået rundt i meget lang tid, uden at der var nogen som havde tjekket hende. Hun kunne så ikke lige komme op igen, men så plejede de bare at lukke hende ud igen. Jeg tog hende ind i bilen. Det viste sig at katten var øremærket, og derfor indleverede jeg hende på internat, hvor efter hun kom hjem til sin ejer igen.
Jeg har arbejdet på internat i mange år, og kender desværre ALT FOR GODT til disse stakkelse katte/killinger. Folk gider ikke at tage ansvar for deres dyr eller deres dyrs afkom. Og da det koster penge at komme af med dem på internatter eller hos dyrlægen, ja så smider man dem bare rundt omkring. problemet er jo at der er mange som syntes at det er sjovt at få killinger på deres kat. Problemet er bare er det er der ALT FOR MANGE som gør, så markedet er proppet med for mange killinger, og for som ønsker en killing.
Jeg ville ønske at folk ville bruge de penge som det nu engang koster at få ordnet deres kat - både han og hunkattene. Tjek hos Inges kattehjem, de gør det rigtig billigt.