|
|
| 'Intelligens'-spil til hund |
|
|
Hej HN-hunde-eksperter Jeg har set nogen, som har lagt en tråd op med et slags 'intelligens'-spil til hunde. En træplade med nogle brikker, som skal flyttes for at få en godbid - jeg tror nok, at det var Adian, som senest lagde en video op med sin hund, som løste dette. Jeg synes, at det ser rigtig spændende ud, og det ligner super god træning for en hund, som er godbidsmotiveret - og det er min  Den version som jeg har set herinde, ser en smule for svær ud til min, som jo ikke har prøvet det før. Findes der en begynder-version, og hvad hedder disse spil? På forhånd tak for hjælpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Du kan få dem på alle niveauer og der er mange firmaer, der producerer dem. Tjek hvor du eller køber udstyr eller på nettet. Jeg har været heldig at købe dem billigt på hundeudstilling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godbidsspil |
|
|
Hov, kan du ikke lige fortælle mig hvor den video ligger, eller hvad man skal søge på? Det lyder lige som noget min hund kunne bruge, han er så klog.  Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
Som skulle være let hvor hunden skal vippe en plade væk fra hullerne med næse eller pote.. Men vores har ikke tålmodigheden.. Han smadre den for at få maden
Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina Og nu også med føllebøllen Fanta..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar |
|
|
Lenuccia - jeg tror, at videoen ligger inde i det her forum - kig lidt ned i indlæggene, det er Adian, der har lagt den op. Hundiversitetet - tak for svar, jeg vil surfe nettet lidt. Er der nogen specielle sider, som du kan anbefale? Gizmomis - ja, det kan jeg godt se, så går idéen lidt af. Jeg er 'bange' for om min hund er lidt for 'høflig' - vi har trænet så meget, at han ikke bare må tage, så nu venter han altid meget pænt. Tænker dog, at han nok skal fatte pointen med lidt træning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en bold.. |
|
|
først kiggede hunden mistænkeligt på bolden og troede den var til at kaste med.. Så gik det op for ham at der var mad i og tyggede på bolden.. Jeg begyndte at trille den lidt og godbidder kom ud.. Der gik et par dage inden han lurede den.. Men nu kan han tømme den i løbet af nul komma fem.. Den var mærket med let..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| flyttet? |
|
|
Nå, er det fordi, at den så hører under Produkter? Det kan da også godt være, at den passer under der lidt bedre - det havde jeg ikke lige tænkt på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Ccecilie |
|
|
jo - det er mig der har smidt en video af min border. Der er et HAV af forskellige spil, til alle mulige forskellige niveauer.... Smut en tur ind i en af de større dyreudstyrsforretninger - der er hylde op og hylde ned. De er rimelig pebrede at investere i, men alle pengene værd. Ellers kan de jo erhverves brugt på f.eks. DBA.... Go' fornøjelse med det.... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg har forresten en låneaftale med familie og venner. Vi købte et par spil hver og så går de ellers på tur. Mht sværhedsgraden så skal du hellere købe et svært fra starten. De kan nemlig næsten altid sættes ned i sværhedsgrad, men de lette kan ikke gøres sværere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Madbold |
|
|
Vi købte en 'madbold' til vores. Han kan godt finde ud af den men gider ikke. Hvis nogen er interesseret kan den 'købes' for portoen. Ellers ryger den ud. den er ca. 10 cm i diameter. I øvrigt mht. velopdragenhed: I dag smed jeg det meste af aftensmaden på gulvet i forgangen og lidt i baggangen. Så fik han 'værsgo' og jeg viste ud mod baggangen. Så kom hunden ud i køkkenet, fik sit daglige gnaveben .... OG SMED det og peb lidt. Hm .... indtil jeg kiggede ud i forgangen hvor AL mad stadig lå. Jeg viste ikke han var så! velopdragen. Og så fik han jo altså lov at 'støvsuge' i forgangen også he he
Mvh. Sanne Crosstræner sælges eller byttes til kondicykel, se præs. Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gode svar |
|
|
Hej  Tak for alle de gode svar og råd Jeg må en tur til dyrehandlen og se på nogle spil. Mht madbolden så har vi sådan en - den er super, dog bliver hunden en anelse overstimuleret af, at den både producerer mad, larmer lidt (når den ruller på parketgulvet) og bevæger sig - tre ting på en gang, det er lidt for meget af det gode 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LEGETØJ |
| Forfatter:  |
Rikke 2 ♥hest♥ |
| Dato:  |
08-01-2013 16:49 |
|
Jeg har flere varianter af inteligens legetøj til hunde og katte, ubrugte til 50 kr.
HORSEPRO forhandler, med fiberpiller fra NAG. 25 KG - 120 KR REGULATOR COMPLETE FORHANDLER 15 KG - 195 KR besøg http://www.ra-dyrefoder.dK HUNDEFODER KATTEGRUS 20 KG TIL 50 KR.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
09-01-2013 08:33 |
|
Vi har udover foder bolde, terninger osv. et spil hvor der er noget på begge sider. På den ene side skal han skubbe til noget for at godbiden, på den anden side skal der løftes  Kærestens familie der havde ham den jul han fik det erklærede hurtigt hunden dum og mente aldrig den lærte det. Jeg trænede det 5 min herhjemme også kunne han den første side 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg har lige at de hos min dyrlæge udlejer spil til 70 kr om måneden. Lidt dyrt, men på den anden side går det bare så hurtigt med at få det lært at en måned er rigeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere idéer |
|
|
Hej hej Nå hvor hyggeligt, at denne tråd blev taget op igen. Og tak for flere idéer. Jeg er stadig lidt hooked på, at få fingrene i et spil af en art. Det lyder meget smart, det med noget på begge sider, Chris 97 - ved du, hvor det er købt henne/hvilket mærke det er? Ellers så har det faktisk været en succes med godbidder/foder i et viskestykke og så knuder på - den idé har jeg vist også stjålet herinde fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aktivitetsspil |
|
|
Det ER bare hyggeligt med den slags til hundene.
Mine brugerne gerne både poter og snude til at skubbe, puffe, løfte osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|