Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Kattemad? Godt-rimelig pris?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 12:49

Hej

Hvad kattemad giver i jeres katte?

Da jeg i går fandt Hr. Stribe og jeg i forvejen har Kejseren, er på SU og nok får en Cæsar til sommer også (min venindes kat) vil jeg gerne finde noget lidt billigere foder end royal canin ;)

Så kan I anbefale noget GODT kattemad - der er lidt mere økonomisk end royal canin??

Vi snakker bestemt ikke det billige fra supermarkedet, bare ca.300 kr for 10 kg fremfor 550 kr.

Det bliver på sigt til kastrerede hankatte i normalt huld.

(Kejseren er ordnet - Hr. Stribe ordnes, hvis en ejer ikke dukker op og han og Kejseren bliver dus.) Cæsar skal være ordnet inden han flytter ind.

Hr. Stribe og Cæsar skal ikke have royal canin, men måske lader jeg Kejseren fortsætte på det - han var her først - og ser bragende godt ud på det.

0
0
Svar på denne tråd

Kattemad
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 13:10

Da jeg havde katte, fik de foder fra NRC, som kan købes på forskellige foderstoffer. Det hedder NRC og så et nummer.

Det var alle neutraliserede katte og de holdte sig rigtig flotte på det foder. Min søster bruger det også til hendes neutraliserede langhårskatte.

Jeg købte det på Lundemøllen i Fuglebjerg på Sjælland, men ved at du kan google det og muligvis derigennem finde forhandlere. Det er netop til at betale på SU. Mener jeg gav under 200 kr for 10 kg. Du kan læse om det her: http://www.fodertilhundogkat.dk/

Man kan både købe en almindelig version og en Royal-version.

Hundefoderet er ligeledes super derfra, vil jeg lige sige ;)

Inter album et nigrum, varietate

0
0
Svar på denne tråd

jkahdkjashk
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 13:38

Efter at have surfet foder til katte tyndt på google er jeg stadig lun på arion foder - prisen og sammensætningen tiltaler mig.

Så er det jo også en fordel at det forhandles hvor jeg køber foder til hesten ;)

Så om 2 uger ryger Hr. Stribe på arion tror jeg hvis han stadig er her.

Skriv endelig hvis I har noget godt/dårligt at sige om arion foder!!! :)

0
0
Svar på denne tråd

vores 3
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 15:32

katte i stalden får arion foder,og de ser rigtig godt ud i pelsen,og er hverken for fede el tynd..

og det er dejligt at det ikke er for dyrt

2års vallak sælges forv stg 158cm.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 15:55

Min 1-årige kastrat får også Arion :)

Han ser super ud!!! :)

Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd

jkahdjkash
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:17

Så ryger banden sku på Arion :) Hr. Stribe og Kejser er nu så dus at de sidder med ½-1 meters mellemrum og vasker sig. Hr. Stribe knurrer og hvæser næsten ikke mere af Kejser.

Jeg vil selv sige - ret godt gået på under 1 døgn

0
0
Svar på denne tråd

Arion...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:37

Så vidt jeg kan se på nettet er den primære ingrediens kyllingemel. Kan det passe? For så ville jeg hellere vælge Porta 21, som jeg selv fodre med. Der er den primære ingrediens rigtigt kød (jeg bruger kylling).

Held og lykke med alle dine katte :)

- Charlotte

Smuk, tilredet unghoppe e. Rosentanz sælges eller UDLÅNES til helt rette hjem www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/267043/

0
0
Svar på denne tråd

jeg....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:43

jeg bruger royal canine til mine to katte. Køber i 10 kg, og helst på tilbud.

Vi bruger under 100 kr om måneden på 2 katte!! Så det er voldsomt billigt. Der er til ½ år, den ene er endda ½ skovkat, så hun er stor. :)

0
0
Svar på denne tråd

jkashdkjas
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 19:18

Hvad angår royal canin så fortærrer Kejseren 10 kg på 3 måneder. Fed eller stor er han ikke - en gennemsnitlig størrelse kat, spinkelt bygget og med et sygeligt aktivitetsniveau når han færdes ude.

Tjekker lige det andet fodermærke der nævnes her :) For vil jo bestemt helst have de skal have noget ordentligt.

0
0
Svar på denne tråd

Glem mærket
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 19:41

Glem mærket på foderet, og se i stedet på hvad det indeholder.

Er der mere korn end kød - så drop det.

Katte er carnivore, de er rovdyr. De skal have kød.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Porta 21
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:08

Porta 21 har bl.a foder med 80% kød. Det hedder Grain Free og er ikke specielt dyrt. Mener det koster omkring 350-380kr for 10 kg :)

- Charlotte

Smuk, tilredet unghoppe e. Rosentanz sælges eller UDLÅNES til helt rette hjem www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/267043/

0
0
Svar på denne tråd

jkashdjaks
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:10

Jeg ser skam netop efter kød ;) Eller lignende produkter. Men er lige nødt til at vende med dyrlægen, hvor højt magnesium indholdet højst må være.

Jeg hælder vand over deres mad - så de får mere vand end mange katte, men stadig vil de jo være disponerede for nyresten.

Uha, Hr, Stribe sidder på mig og ved slet ikke hvad der venter ham :P

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 14:40

Min kat får det foder der hedder Hills science plan light. Han skal kun have 50 g. om dagen, og derfor holder en 10 kg sæk 200 dage, og så synes jeg ikke det er så galt at give 569 for en sæk (lige nu på tilbud til 469 faktisk!)

Hans pels er super blank, og han holder idealvægten som han skal (han har været overvægtig før)

:)

SigneKryger?

Frederik Petersen Gram 26/6 - 2010

Jeg elsker dig <3

0
0
Svar på denne tråd

Tyskland
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 19:57

Du kan spare en del penge ved at handle foder og grus på zooplus.de, de har stort set alt, og køber du ind til 6 mdr af gangen kan det klart anbefales

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider