Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

At anskaffe sig en kanin...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 22:06

Efter at have brugt 4 år på at finde det perfekte hjem til min kat, har jeg lovet min søn et andet kæledyr vi kan være fælles om (katten fik han ikke lov at røre ret meget, den hader børn) - vi har talt om forskellige dyr og er blevet enige om en kanin.

Men hold da op det er svært

Jeg har jo nogle krav til kaninen.

Det skal ikke være en dværgkanin, det skal ikke være en af kæmperne (selvom jeg har en drøm om at få en tysk kæmpe schenke), det skal ikke være en unge og det skal være med lange stritører.

Jeg har kigget racer, men mange af de racer jeg finder tiltalende avles enten ikke i Danmark eller den ene avler der findes bor langt pokker i vold

Jeg havde jo drømt om en hotnot eller en engelsk schenke, men det kan jeg vist godt opgive

Nå men det ender nok med en internatkanin, så har jeg da gjort en god gerning - synes jeg selv.

Men tænk, jeg havde ikke drømt om at det skulle blive så svært at finde en kanin - jeg har virkelig brugt mange timer på nettet.

Arrrgh, frustrationernes højborg i hjertet af københavn.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Kanin...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 08:49

Skal I ikke have to kaniner? Så vidt jeg ved er kaniner flokdyr i samme grad som heste, så det er synd at holde en alene.

Derudover håber jeg I finder et par skønne kaniner :-)

Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 09:56

Problemet er så bare, at de ikke kan gå i samme bur. Jeg har før haft enlige kaniner og efter min mening har de trives rigtig godt alene. Jeg har også haft flere kaniner af gangen som har boet i hvert sit bur ved siden af hinanden og de har brugt tiden på at angribe tremmerne, for at komme ind og halshugge hinanden. Så jeg ved snart ikke - noget er teori, noget andet er praksis. Og så er der selvfølgelig også forskel på dyr.

0
0
Svar på denne tråd

kaniner
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 10:20

Kaniner er kolonidyr, ikke flokdyr, så enten skal de have rigtig meget plads eller to seperate bure. Eller også skal man bare have en enkelt

Og selvom du har udelukket den, så synes jeg jo alligevel lige du skal se, hvor skøn en dværgvædder kan være

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Min går normalt ude hele dagen, og er renlig.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Løvehoved
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 10:32

Jeg har haft kaniner af flere gange; først to dværgkaniner, som gik sammen, og så en løvehoved, som gik alene. Alle trivedes fint med det.

Det er dejlige kæledyr, som kan blive rigtig tamme og sjove. Løvehoved er ikke meget større end dværgkaniner, men de er super dejlige og kærlige dyr. Se, min Sofus

Billede

Min kusine havde en fransk vædder, og det er altså det mest blide dyr, jeg har mødt, hvilket jo er ret relevant, når der er børn involveret. Ninas er da heller ikke til at stå for

Hvordan kan det være, du ikke vil have en unge? Jeg synes bestemt om den gode gerning med en internat-kanin, men den ene gang jeg gjorde det, fik jeg en ret aggressiv en af slagsen. Det kan helt sikkert være et tilfælde.

Held og lykke med at finde en sød kanin!

/Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

Kaniner
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 11:08

kan godt være alene så længe den bliver aktiveret hver dag og er jævnligt i hænder - det der mantra med at der skal være to er ikke gældende for alle dyreracer - det er netop en af grundende til at vælge en kanin.

Rotter er fx. flokdyr så ud over at dele af familien er fobiske overfor rotter, blev det fravalgt pga. det sociale aspekt.

Jeg har set min andel af kaninunger med knækket ryg i min tid på dyrelegeplads, ingen små kaninunger herhjemme.

Jeg ved godt at vædderen har et super temperement, det kan også godt være en vædder vi ender med, men jeg synes nu det er smukkest med store opretstående ører.

Når børn får dyr er det jo et fælles projekt, jeg vil også have noget at sige :D

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

kompromisser kompromisser
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 11:32

Nu tager vi i alle fald ud og kigger på en 2årig dværgvædder :)

Hvis min søn kan lide den kommer "kylling" til at bo hos os (ja, det er det den skal hedde i følge min søn).

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Så er kaninen fundet
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 07:47

Og er næten alt det jeg ikke ville have, men den er sød og sønnike kan lide den

Sorry
The lifestyle you orderd
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider