Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min kat for tæsk!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 01:50

Hej. Vi ejer en kasteret hankat som bliver tæsket godt og grundigt af en anden kat på vores grund. Vi kan hører slagsmålet om natten men vi har aldrig set katten. Vi har været til dyrlægen mange gange med vores kat og det er jævnligt han kommer ind med skrammer og sår. Vi bor ude på landet. Vi har overvejet at stille en fælde op for at fange katten og se om den ejes af nogen. Er det en mulighed og er det lovligt? Hvad syntes i ellers er en mulighed for os. At holde vores kat inde ønsker vi ikke da han ikke trives som indekat. Er der andre der har været ude for samme problem og hvad gjorde i, i situationen? Mange hilsner Mille og den ulykkelige kat. Beklager teksten uden mellemrum den er skrevet fra min iPhone.

0
0
Svar på denne tråd

Lad dog være med
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 11:23

at lukke ham ud om natten. I kan jo ikke holde øje med jeres kat om natten.

har solgt mange katte på internat, og noget vi altid siger, er at man bør holde sin kat inde om natten, dels så kan man holde øje med den, og dels så er det i sidst på aften og tidligt på morgen at kattene bliver kørt ned.

Det er selvfølgelig ikke sjovt at skulle til at lærer katten at komme ind til aften, men på den anden side, hvis det vil koste mindre ture til dyrlægen, ja så ville jeg helt sikkert gøre det. Det betyder jo ikke at din kat bliver indekat.

0
0
Svar på denne tråd

min gamle mis
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 13:17

Min gamle mis han får også klø, og han har ikke en chance for at klare sig, så han har lært at blive inde om natten. Han har ellers altid sovet ude før i tiden, men det nænner jeg altså ikke mere.

0
0
Svar på denne tråd

Det skal lige siges
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 15:13

at vi har en hankat, som vi overtog fra en nabo. Han var også jaget vildt om natten. Vi har tit måtte hjælpe ham ned fra træer mm, fordi andre katte var efter ham. Men kun om natten.

I dag har jeg dog alle mine katte inde - med løbegård

0
0
Svar på denne tråd

Det skal lige siges
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 15:16

at vi har en hankat, som vi overtog fra en nabo. Han var også jaget vildt om natten. Vi har tit måtte hjælpe ham ned fra træer mm, fordi andre katte var efter ham. Men kun om natten.

I dag har jeg dog alle mine katte inde - med løbegård

0
0
Svar på denne tråd

Kattensværn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 17:45

Hej. Jeg har haft samme problem.

Sidste forår/sommer var jeg til dyrlæge 5 gange med vores hankat, da han gentagne gange fik tæsk, samt var meget utryg ved at være ude.

Mine katte er inde-ude katte, og sådan trives de fint. Jeg er ikke interesseret i at holde dem inde eller i løbegård, da de er "ansat" til at fange mus m.m. + til kæl. OG jeg mener også at de skal være trygge ved at færdes på egen grund.

Jeg kontaktede kattens værn der opsatte en fælde. Det kostede ca. 600 kr.

Mvh Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 13:05

Jeg havde samme problem - dog var det en vildkat der jagtede mine staldkatte ud af deres hjem

Den kommune jeg bor i har samarbejde med Kattens Værn og så koster det gratis

Vi fangede den i en fælde som Kattens Værn kom med - efter at begge mine egne var gået i fælden 2 gange hver

Manden fra Kattens Værn checkede om den var mærket og han aflivede den på stedet for den var meget vild og godt medtaget af slagsmål.

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

Knapstrupper vallak 5 år sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/15994157- knapstrupp ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider