Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min hund har lopper
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 10:18

Det er da bare super at opdage på en søndag.

Har været nede og købe noget Advantage loppe pipette behandling og kører forbi dyrlægen i morgen og køber noget shampoo.

Så hunden skal selvfølgelig blive behandlet.

Men hvad med resten af huset??

Hvad skal man gøre for at få så meget som muligt udryddet??

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

lopper...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:16

hvis du har behandlet med pipette skal du ikke vaske, det er jeg næsten også sikker på fremgår af indlægssedlen i Advantage.

Hvis i er voldsomt angrebet kan du godt behandle huset, eller hvis i er generet af det.

Normalt vil et mindre loppeangreb kunne klares ved behandling af hunden med de produkter der fås i pipetter, da de er ret effektive og vil kunne klare at tage de lopper der måtte blive udklækket efterfølgende.

Normalt skulle behandling med pipette produkterne kunne holde i ca to måneder, men i højsæsonen for lopper behandler jeg hver måned, da det også har effekt på flåter.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

behandling
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:46
Tak michael.

Jeg har som sagt behandlet hunden med en pipette ting.
Vi har heldigvis ikke tæpper i huset, men tænker på hundens kurv. Kan man mon få noget til at sprøjte den med? Det er en stol af en art så den kan jo ikke lige gå i vaske maskinen..

Mvh Lene

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Lopper....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 12:21

Advantage holder (ligsom de fleste andre spot-on præparater) kun i 4 uger, så derfor er det vigtigt, at du kontinuerligt behandler den hver 4. uge præcist. Brug i hvert fald hele pakken (der er jo så til 4 måneder) og støvsug huset godt og grundigt, da loppeæg jo ligger sig i revner og sprækker. Og nej, hunden må ikke vaskes/bade 24timer før og efter behandling.

Advantage virker kun mod lopper, hvis du skal efter flåterne skal du fx bruge Bayvantic, men vær her opmærksom på, at det kan katte ABSOLUT IKKE tåle!

Og husk til sidst, at alle dyr i husstanden skal behandles, hvis du finder lopper på bare det ene dyr :)

0
0
Svar på denne tråd

behandling
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 13:11

okay, var ikke klar over Advantage ikke virker mod flåter. Jeg bruger selv Frontline Pour-on og det tager flåter ved månedlig behandling.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Advantage
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 14:50

Jeg har prøvet Advantage til katte, og der forsvandt lopperne helt efter få behandlinger. Vi gjorde ikke andet end at behandle kattene hver 4. uge og så støvsuge som normalt.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

frontline
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 19:36
Plejer egentlig også at bruge frontline, men har ikke brugt det så meget i år da jeg ikke syns vi har været plaget af flåter. Og advantage var det eneste de havde i den lokale brugs.
Jeg prøver lige at se tiden an så og giver den en kur mere om en måned.
Tak for svarene.

Mvh Lene

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Frontline
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 20:16

Vi startede med at bruge Frontline Combo til vores katte, men måtte sande at der var en vis grad af resistens. Ihvertfald gik der ikke mere end max 3 uger før kattene var meget plagede igen. Først da vi skiftede til Advantage fik vi bugt med lopperne.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider