Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Gøre en hund renlig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 09:21

Jeg er så dybt frustreret.

Jeg har en hund på 11 måneder som simpelt hen ikke har fattet at han ikke har toilet indendørs.

Vi roser ham og giver godbidder når han besørger udendørs. Indendørs kan vi ikke rigtig gøre noget da han gør det i det skjulte.

Der bliver vasket med tæpperens og rodalon de steder han tisser, lige lidt hjælper det.

Han er ude med jævne mellemrum (og kan besørge igen 5 minutter efter vi er kommet hjem) og det er bestemt ikke fordi han ikke kan holde sig, da han nemt kan holde sig hele natten. For at undgå at han gør noget om natten sover han i sengen.

Det eneste fordel er at han er en lille hund, så det er begrænset hvor meget der kommer ud, det hjælper så ikke meget på lugten, som jeg så ikke kan fjerne med rodalon og tæppevask.

Er der nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Renlig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 13:52

Er det både når I er hjemme og når den er alene hjemme?

Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

urenlig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:26

ja, det er det.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Renlighed
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 15:30

Først og fremmest, så er nogle bare længere tid om at fange pointen end andre er, så tålmodighed er en dyd :-)

MEN, det lyder altså som om Jeres hvalp er meget utryg omkring hele tisse-situationen, har I nogensinde skældt ham ud for at tisse indenfor? Siden han søger væk fra Jer og tisser i det skjulte?

Tisser han gerne på noget bestemt, f.eks. et håndklæde? For så ville jeg prøve at lade ham ha' et håndklæde at tisse på og så simpelthen ta' det med udenfor, find et sted udenfor der ikke lugter alt for meget af alle andre hunde og så ha' håndklædet med ud så det dufter velkendt og trygt.

Husk at fortsætte med Jeres ros, ros ros og atter ros - aldrig nogensinde skælde ud, men blot gøre som I gør, tørre af med rodalon! :-)

www.ROLLOs.dk

Opdræt af

West Highland White Terriers
* Avlstjeneste
* Udlejning af fødekasser m.v.

!!! KANINER OG TILBEHØR TIL SALG !!!

0
0
Svar på denne tråd

Renlig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 16:10

Har I fået den tjekket for fx blærebetændelse? Engang imellem er der jo et simpelt fysisk svar på den slags problemer.

Ellers ville jeg prøve at lave noget management indenfor. Fx have hunden i snor inde i en periode, så I når at opdage det, når den er på vej hen for at tisse. Hvis den har et bestemt sted hvor den tit tisser, ville jeg forsøge at begrænse adgangen til det for at bryde vanen.

Jo flere gange det lykkes for den, jo længere tid vil det også tage at træne væk.

Derudover kunne det måske også være, at alene-hjemme-situationen skal kigges på? Hvis hunden fx er utryg.

Og selvfølgelig foregår alt stille, roligt, tålmodigt og med godbidder og ros udenfor og ingen skæld-ud inde :-)

Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

urenlig
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 12:58

Hunden har ikke været skældt ud, de få gange vi har opdaget at han stod og tissede er der sagt NEJ/niks.

Han har haft sine yndlingssteder og ting. Jeg har så forsøgt at undgå at han har fået adgang til hans yndlingsting, netop for også at bryde vanen. Jeg har ikke mulighed for at lade ham tisse på et bestemt ting for derefter at flytte det nærmere og nærmere ud i det fri.

Sygdom tvivler jeg stærkt på, det er simpelthen en dårlig vane han har eller han ikke helt har fattet ideen med at skal ud. Holde sig kan han som sagt godt, han har kunne holde sig i mindst 12 timer den ene gang.

Vi har en hund som bare ikke gider at skal ud når det er dårligt vejr, så hele vinteren har han været meget svært af få fat på, han VILLE bare ikke ud.

Sådan kan det stadig være. For det meste vil han godt ud nu. Nogen gange har han også haft en adfærd som vi har tolkede at han har sagt til at han skulle ud, hvor han så også er kommet ud.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

I må jo
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 15:04

starte forfra. Ignorere hunden når den gør det indenfor og ros hunden når den gør det udenfor. Luft ham/luk ham ud i haven mange gange om dagen. F.eks. når han har sovet, spist og leget - ligesom med små hundehvalpe.

Hvis det er blevet en dårlig vane og nærmest rutine for hunden og i er sikre på at den ikke fejler noget med f.eks. maven, så tror jeg at jeg ville starte helt forfra. :-)

Som Rollo siger, så er der altså bare nogle hunde der meget lang tid om at blive renlige.

Jeg tænker også, om han laver mange gange om dagen? Eller tisser han bare?

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

har I overvejet
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 10:46

at give den en "kattebakke" - tænker bare at det om ikke andet kan give den et sted den må tisse - og som er til at gøre rent.

Så kan det jo altid flyttes med ud :)

(det gør vi med kattene når de har lært at bruge kattelemmen - så stiller jeg bakken i udestuen i tørvejt - så er der altid et nødtoilet :))

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

kattebakke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 12:45

Jeg har faktisk forsøgt at lære ham at gå på kattebakken, det går også godt, bortset fra at han fjerne noget fra kattebakken istedet for at lægge noget .

Jeg har dog taget ham en enkelt gang i at tisse i kattebakken.

Hunden både tisser og har afføring i lejligheden.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

har haft flere hunde
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 15:23

og jeg har kunne få alle renlige i en forholdsvis tidlig alder..

Jeg var rimelig konsekvent overfor dem. Hvis den fx tissede på gulvet, sagde jeg med bestemt stemme " PUHA" og skyndte mig ud med den og sådan har jeg gjort med dem alle.. De har selvfølgelig alle fået MEGET ros, når de besørgede udenfor. De har alle fattet pointen i en tidlig alder.

Der er forskel på hunde såvel som mennesker, så det er selvfølgelig forskelligt hvor hurtigt de lærer det .. men det skal nok lykkedes for dig

held og lykke med det

mvh

Julie :-)

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 20:30

Havde en skotsk terrier for 10 år siden og den var først renlig da hun var langt over 1 år på trods af at jeg gjorde alt...præcis som med jeres hund. Men da hun først havde fanget det så kunne hun holde sig i mange timer, og især hvis det var regnvejr.

Nu har jeg en dsv gårdhund og hun var helt renlig som 10 ugers og har intet lavet nu, i en alder af 8 måneder , jeg renlighedstrænede dem på nøjagtig samme måde begge 2.

Begge hunde hentede jeg som 8 ugers, så det måhave noget at gøre med om de har anlæg for det eller ej.

Der er ikke andet at gøre en at gå ud med den Maaaange gange dagligt og rose når det lykkedes......hvis han gør det indenfor så sig NEJ og sæt den omgående udenfor i håb om at den fatter at det.

Hunde er forskellige ..... der er jo også forskel på hvonår børn bliver renlige bare ikke sjovt at få en som er så laaang tid omdet.

Held og lykke, det skal nok komme....ved ikke hvilke race jeres hund er, men jeg har hørt at chihuahua kan være svære at gøre renlige(aner ikke om det er rigtigt).

0
0
Svar på denne tråd

chihuahua
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 15:41

Det er netop en chihuahua, og jo jeg har læst (og også inden jeg fik hunden) at det kan tage op til 1 år at få dem gjort renlige.

Vi ser ham aldrig gøre noget, derfor er det svært at sige nej/niks til ham.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

cosmos renlighed
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 12:58

Cosmo er nu 3 år gammel, og han har været renlig siden han var en 3 mdr, selvfølgelig har der været uheld ind i mellem, men sjældent noget konsekvent...

Det eneste problem der ligger i cosmo er, at han kan finde på at lægge en "gave" hvis han har adgang til gulvtæpper (??!!??) eller i trods, hvis der er noget der frustrerer ham...

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Mine hvalpe
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 19:33

Jeg har jo lige sendt 7 hvalpe ud i verden. Alle var, med enkelte uheld, totalt renlige som 6 ugers. Og det er heldigvis fortsat i de nye hjem. Så opdrætterens arbejde har også meget at sige.

Jeg startede med at have en "jordbakke" inde i huset. Bunden fra et marsvinebur med jord i bunden, så de lærte fra starten at man tisser på jord. Jeg løftede dem troligt derover så snart de begyndte at tisse selv. Da de kunne gå sikkert løb vi alle sammen udenfor så snart de havde sovet/spist eller jeg bare havde fornemmelsen af, at det var nu. Til sidst var det ekstremt sjældent de havde uheld. Det var faktisk kun en smule i regnvejr.

Hende vi har beholdt og det ferie"barn" vi har lige nu (hvor de netop er blevet 12 uger) har absolut ingen uheld overhovedet.

Så jeg vil anbefale en "jordbakke" :)

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd

utætte hund
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 00:00

Og hvordan går det så med den utætte hund - tja, han er stadig utæt, men har i flere uger ikke gjort noget i stuen.

Han tisser og besørger kun i mit soveværelse, men ikke hver dag.

Nu hvor jeg er startet arbejde og min datter skole forventer jeg flere uheld igen, men hvis det ikke er hver dag og ikke på tæppet, så er jeg glad.

Han har haft nogen natter hvor han ikke har sovet i min seng hvor han har holdt sig tør og endda vækker os når han skal noget, så det er meget positivt. Han sover udelukkende i min seng for at holde ham tør om natten, og det har åbenbart givet pote ved at han altid har vækket mig når han skulle noget, og det gør han så også selvom han ikke sover hos mig.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider