Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Så skal vi til det igen...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 16:34

På fredag tager jeg for første gang over det store bælt for at komme til konkurrence i jydelandet...

Og ikke nok med det, det er første gang jeg tager afsted med prinsessen uden at min far er med på sidelinjen.

Jeg og en anden har meldt til i Sæby og der kommer 50 C-hunde(i alt er der 82 hunde meldt til).

Jeg tager derover uden de store ambitioner. Runderingen kikser fuldstændig for tiden, så jeg er ret sikker på at den går i 0, og så er det svært at forbedre et resultat på 125,7(vi må kun smide yderligere 5 point, vi har dog præsteret at lave 122,15 uden runderingen). Så planen med turen er at have en hyggelig tøsetur og at jeg og prinsessen tager turen som endnu en mulighed for at få noget mere konkurrenceerfaring(hun er jo trods alt kun 15 mdr.).

Det er lidt noget øv med den rundering. Der er absolut ingen problemer når vi arbejder med helt skjulte figuranter, men så snart figuranten kan ses, så mister hun fokus på figuranten og så løber hun et par skridt ud og står så bare og kigger på mig. Så lige nu kører vi bare en masse figurantglæde på og jeg er klar over at vi på ingen måde kan løse så massivt et problem på to dage. Jeg tror simpelthen at det ikke giver mening for hende at skulle løbe helt ud til figuranten for at tage sit bringsel i munden, når hun allerede kan se figuranten fra starten.

Lige nu er det faktisk så galt at hun i dag, fordi hun et kort øjeblik mistede fokus på den hun skulle ud til begyndte at gribe efter sit bringsel og hun havde det slet ikke på.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

God tur!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 18:39

Puha, det lyder som om det godt kan blive en hård nød at knække med den rundering!

Jeg træner ikke selv lydighed (andet end sit dæk og bliv ) så ingen gode råd herfra

Men I skal da ønskes held og lykke alligevel! Er sikker på dig og prinsessen får en god tur til jydelandet uanset hvordan det så end går

Vh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

c-klasse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 20:20

Vi kommer også til Sæby Jeg har Viska med på 1½ til hendes 3. konkurrence. Vi begyndte at træne dch-programmet for 4 mdr siden, og det er sgu fedt sammenlignet med LP, som vi trænede før!

Sidst vi var afsted kiksede Viskas rundering også, hun skulle på daværende tidspuntk modsat Cassie helst kunne se figuranten, og det kunne hun ikke, da dennes tøj faldt helt i med bevoksningen. Vi håber MEGET på at score nogle gode point denne gang.

Hvordan kan det egentlig være,at du har valgt bringsel istedet for halsgivning?

Mvh Vibe

Med hundene:

Ducati og Viska

Kaninunger sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Der er flere
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:42

grunde til at vi har valgt bringslet til Cassi. I første omgang var det fordi jeg gerne ville prøve det, og da jeg så stod med en ny hund der aldrig havde lavet en rundering før, så var muligheden der.

Efterfølgende er vi så blevet bekræftiget i at det var det helt rette valg, da hun er meget vanskelig at få til at gø(hvis jeg ville kunne jeg nok lære hende at halse på kommando, men hun er bare ikke meget for at andre skal få hende igange) og så er hun ikke glad for at være ved fremmede. Så det skåner hende og oven i hatten, så får hun lov til at løbe en masse, som hun elsker. Men vi må desværre erkende at C-runderingen er for nem og det bare er ekstra svært at undgå en for tidlig påvisning når man kan se figuranten på afstand.

Så nu er vi begyndt så småt at lave noget grundlæggende arbejde til øvelserne i B-klassen og så må jeg se om vi tager i konkurrence til næste år.

En anden årsag til at prøve noget nyt er også at Joy(min anden hund, som forøvrigt er B-hund, men med anden fører) er hamrende ustabil i sin rundering. Han kan gø hele vejen ud til figuranten. Når så figuranten er fundet tier han stille og trisse bare rundt ved figuranten, hvis det ikke lige er en han kender...

Men det kan jo være vi ses på lørdag...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

tuttelu
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:44

Jeg burde i hvert fald være til at kende, for der står Vordingborg på min fine nye Arrakvest

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

rundering
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:05

Okay, jamen det giver jo god mening. Viska er jo islænder og er ret glad for at høre sig selv, og runderingen er hendes nr 1 yndlingsøvelse Derfor måtte jeg lige høre, hvad der fik dig til at vælge halsgivningen fra - for jeg har mødt så mange hunde, der bare elsker det.

Jeg har min malinoishvalp med på lørdag, så jeg er nok også til at kende men ellers må du have held og lykke!

Mvh Vibe

Med hundene:

Ducati og Viska

Kaninunger sælges!

0
0
Svar på denne tråd

tuttelu
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 10:19

Vibe... kan se vi formentlig kommer på samme dommerhold...

Krydser også fingre for at jeg kommer på hold med min rejsebuddy, men tror den enten skiller lige før eller efter hende, så det er vist fifty-fifty...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider