På fredag tager jeg for første gang over det store bælt for at komme til konkurrence i jydelandet...
Og ikke nok med det, det er første gang jeg tager afsted med prinsessen uden at min far er med på sidelinjen.
Jeg og en anden har meldt til i Sæby og der kommer 50 C-hunde(i alt er der 82 hunde meldt til).
Jeg tager derover uden de store ambitioner. Runderingen kikser fuldstændig for tiden, så jeg er ret sikker på at den går i 0, og så er det svært at forbedre et resultat på 125,7(vi må kun smide yderligere 5 point, vi har dog præsteret at lave 122,15 uden runderingen). Så planen med turen er at have en hyggelig tøsetur og at jeg og prinsessen tager turen som endnu en mulighed for at få noget mere konkurrenceerfaring(hun er jo trods alt kun 15 mdr.).
Det er lidt noget øv med den rundering. Der er absolut ingen problemer når vi arbejder med helt skjulte figuranter, men så snart figuranten kan ses, så mister hun fokus på figuranten og så løber hun et par skridt ud og står så bare og kigger på mig. Så lige nu kører vi bare en masse figurantglæde på og jeg er klar over at vi på ingen måde kan løse så massivt et problem på to dage. Jeg tror simpelthen at det ikke giver mening for hende at skulle løbe helt ud til figuranten for at tage sit bringsel i munden, når hun allerede kan se figuranten fra starten.
Lige nu er det faktisk så galt at hun i dag, fordi hun et kort øjeblik mistede fokus på den hun skulle ud til begyndte at gribe efter sit bringsel og hun havde det slet ikke på.