Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Når hunden er syg
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 16:32

Puha hvor er det bare en hård dag i dag. Måtte til vagtdyrlæge i går da min lille hund pludseligt fik stærke smerter. Dommen lød på prolaps, stenose eller hold i ryggen. Her til morgen har vi så igen været til dyrlæge og diagnosen er sansynligvis prolaps.

Hvor er det bare hårdt ikke at vide, hvad fremtiden bringer. Indtil videre bliver hun smertedækket og skal ellers holdes i fuldstændig ro.

Det gik ellers lige så godt med agilityen og en plads ved DM næste år var slet slet ikke urealistisk. Nu ved jeg ikke engang om hun kommer sig bare nogenlunde og prisen for udredning og operation ligger omkring 20.000-30.000 kr fik jeg at vide i dag

Den hund betyder bare SÅ meget for mig og desuden er tanken om et hundeløst liv helt utænkeligt.

Vi har talt om at vi snart skal have en hund mere, og nu sidder jeg og prøver at finde ud af hvornår det bedste tidpunkt vil være i forhold til at holde en masse ferie. Det hjælper en smule på humøret at kigge efter hvalp, også selv om det tidligst skal være til næste forår.

Anyway trængte bare lige til at komme ud med det. Min mand er på arbejde hele dagen og både min mor og søster er på ferie, så der er bare ingen at græde ud hos. Hvis der er nogen der har gode oplevelser med prolapshunde så del dem gerne. Kunne godt bruge lidt lys på sådan en trist dag.

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 02:22

Har ingen råd eller erfaringer men du trænger da til et KÆMPE knus, så det får du her (der mangler en der knus'er) held og lykke, håber i finder ud af det bedste for vovsen

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 07:59

Tak

Det går lidt bedre i dag. Hun har endda haft held med at klø sig en lille smule. De sædvanlige morgen strækkere blev dog ledsaget at høje hyl. Puha hvor er det bare ikke sjovt, at se sin hund have smerter.

Den gode nyhed er, at det i går lykkedes mig at få lov at låne en CT-scanner. Nu venter jeg bare på, at hun får det lidt bedre så hun kan holde til at ligge på ryggen og så scanner jeg hende selv.

0
0
Svar på denne tråd

solstråle historie- hun blev 14 år.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 13:30

Hej

For efter hånden mange år siden, fik min hund også den dom, men jeg tænkte F..... NEJ det skal ikke være slut nu. så jeg søgte på alt, hun fik homopatisk medicin og akupunktur.

Hun var totalt lam i sine bagben, det var på 2. dagen at hun fik akupunkturen, hun blev båret ind og gik ud :) og så var det akupunktur hverdag i en uge og hver 2-3 dag i 3 -4 uger og så langsomt trappet ud. Hun fik 7 år mere.( det kostede en del kan du nok regne dig frem til- men det var jeg s.... lige glad med)

jeg var af den klare holdning at kom hun med de mindste tegn til at hun ikke ville ind til akupunkturen, eller gav tegn til at hun ikke ville mere, skulle det være slut- men hun var nærmest glad for at komme der, og hver gang efter en behandlig fik dyrlægen et par slik på hånden før at hun ville gå.

jeg valgte at gå til svømning med hende, vi havde et hunne svømme bad i området.

Resten af hendes liv fik hun Muvidan dog fra st. hyppolyt- hvade det ikke været der ved jeg ik hvor da det havde set ud, for det hjalp hevde virkeligt,

Det var min historie- mere som tegn på at det kan lykkes- du skal beslutte at det skal det :)

Hilsen Rikke og held og lykke til jer

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 14:06

Dejligt med en solstråle historie, det sætter jeg stor pris på

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 09:19

Freja får det bedre med lynfart nu. Dyrlægen var ellers fuldstændig skråsikker da han gav diagnosen prolaps/stenose, men det var selvfølgelig kun på de kliniske tegn.

Min mand og jeg arbejder begge med rygpatienter og hvis der var tale om et menneske, passer sygdomsforløbet absolut ikke på hverken prolaps eller stenose. Det eneste vi kan komme i tanke om, er et simpelt hold i ryggen. Det afviste dyrlægen dog.

Tænker bare hvem ved mest om rygsygdomme - en kiropraktor eller en dyrlæge? Ja ja mennesker og dyr er jo ikke fuldstændig ens, men lige præcis med rygproblemer er der mange ligheder.

Bliver spændende at se hvad scanningen viser og under alle omstændigheder har jeg fået håbet tilbage

0
0
Svar på denne tråd

dejligt :)
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 13:10

VIl bare lige sige at jeg syntes at det lyder rigtig godt.

Jeg har i årene med dyrehold lært at man ikke skal stole blindt på hvad de `kloge`siger. man skal også selv sætte sig ind i tingene og selv gøre lidt- det er bare mine erfaringer :)

R :)

0
0
Svar på denne tråd

krydser alt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:11

Åh hvor er det bare synd for jer :-( Jeg krydser alt hvad krydses kan for at alle fremskridtene fortsætte :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvor i landet bor du ?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 08:00

Jeg ville ikke bruge kiropraktor, hvis der er mistanke om prolabs. Jeg ville finde en der laver kraniosakral på dyr, det er så blidt og SÅ godt :-)

God bedring med hende.

Uddannet hundeinstruktør og adfærdsbehandler hos Irene Jarnved

www.gladevuffer.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 09:58

Jitter: Tak for sit svar. Nej det kunne jeg heller ikke drømme om. Det kunne være en mulighed hvis prolaps blev udelukket

Kraniosakral bruger jeg ikke, da jeg ikke kan forlige mig med den dybt uvidenskabelige forklaring omkring virkningen Selvfølgelig er placebo et supergodt værktøj - bare ikke når der er tale om dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Det er bestemt ikke placebo
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 11:11

KST virker rigtig godt. Har meget gode erfaringer med det både til mennesker og dyr. Der er såmænd ikke noget hokus pokus ved det.

Jeg har selv en discus i min nakke så har gode erfaringer også på egen krop.

www.gladevuffer.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 11:19

Hvordan kan du vide, at der ikke er tale om placebo?

0
0
Svar på denne tråd

Fordi det virker :-)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 11:28

Jeg har set stor effekt af det, som jeg skriver, både hos hunde, heste og mennesker.

Men hvis du ikke er til det er der jo også Bowtech CCMRT. Vi er 7 uddannet i DK.

Jeg er selv færdig med at bruge kiropraktik både til mine dyr og mig selv, vil hellere have behandling på en anden mere blid måde.

www.gladevuffer.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 11:58

Du skal tænkte på, at jeg er gift med en kiropraktor og derfor miljøskadet

0
0
Svar på denne tråd

Nåå ok..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 12:53

så forstår jeg bedre.

www.gladevuffer.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 09:59

Nu har jeg jo fået banket i hovedet flere gange, at det er dumt ikke at have en forsikring. Lige nu kan jeg måske godt give folk ret i det, men det er nu en bevidst valg fra min side. Havde ufatteligt mange problemer da hesten blev syg og lovede mig selv, at jeg aldrig igen skulle have forsikret et dyr. De dækker alligevel ikke når det virkelig gælder - det var så her jeg hørte noget andet. Dyrlægerne i vores område er åbenbart rigtig gode til at skrive ANDRE diagnoser på så forsikringen dækker!!! Altså selvopfundne diagnoser. Det er da forsikringssvindel så det batter. Hvad tænker i om det?

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 17:32

Det går supergodt. Freja virker til at være helt smertefri nu. Vi stopper med den smertestillende i morgen og så det bliver det spændende at se om der er forskel.

I går var vi ude at gå en mikro lille tur og det gik rigtig fint. Hendes humør er helt i top og man kan overhovedet ikke se at hun skulle fejle noget som helst.

Scanningen bliver desværre ikke umiddelbart til noget. Jeg var godt klar over, at man skal have tilladelse til at scanne dyr på sygehuset. Den foreligger allerede, men det er åbenbart kun forsøgsdyr der må scannes. Øv alle de regler. Men de skal selvfølgelig overholdes.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 20:45

Tænkte det var tid til en opdatering.

Tilsyneladende har Freja ikke en prolaps selvom dyrlægerne var fuldstændig skråsikre. Hun får "bare" hold i ryggen en gang i mellem. Så nu går den lille hund til kiropraktor

En enkelt gang har hun fået smerter efter agility træningen og jeg overvejer derfor kraftigt om hun skal pensioneres. Det mener dyrlægen dog ikke, at der er nogen grund til, i hvert fald ikke endnu. Jeg har meldt os til et par enkelte konkurrencer og så vil jeg lige se hende an.

Det går godt til rally selvom jeg synes det er en anelse kedeligt i længden. Næste gang vi er ude bliver hun ekspert hvis alt går vel, hvilket betyder at vi har fået oprykning til hver eneste konkurrence. Dygtig hund

Nu har jeg meldt os til noget der er helt nyt for os. DCH lydighed. vi er ikke startet endnu, men smug træner derhjemme. Vi starter direkte på c-holdet så der bliver vist lidt at indhente.

Sidst men ikke mindst er jeg skrevet op til en ny hvalp til foråret. Denne gang bliver det en sheltie og så håber jeg på at vi får nogle gode agility år sammen.

Her er forældrene til vores forhåbentlig kommende hvalp

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Hunde..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 22:16

Åh, det er dejligt at læse at det går så godt og at hun ikke har ondt mere, eller kun kortvarigt. Dejligt at dyrlægen tog fejl.

Det er også nogle smukke sheltier du viser, det kan der vist kun komme smukke hvalpe ud af :-)

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 12:11

Jeg sidder lige nu og venter på at dyrlægen ringer og siger "NU", så køre vi turen til Århus hvor vores hund skal CT-scannes for mulig discusprolabs. Der har været en del tvivl om hvad der præcis er galt, men han har så voldsomme smerter at han fik 39 i feber + lige nu får mere smertestillende end en 4 gange så stor hund :(

Vi startede det her helvede for en uge siden og tegnen pegede længe mod for lille kranie, men nu er vi tilbage ved discus.

Det er frygteligt at se sin hund have så ondt :( I nat kastede han op konstant og i morges var der endnu et smerteanfald :(

Håber vores historie ender ligeså lykkeligt som jeres. Lige nu er det bare helvede... eksamensopgaven er stillet på lavt blus, den må jeg jo bare tage igen.

Så kryds lige fingre for os her i eftermiddag... En MR skal vi helt til Sjælland efter så håber det her giver svar.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 16:59

Det er simpelthen ikke noget værre end at se sin hund have ondt. Jeg håber for jer, at det er noget der kan afhjælpes og hvis det skulle vises sig at være en prolaps er behandlingsmulighederne heldigvis rigtig gode.

Hvornår får i svar?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 20:58

Vi får måske svar i morgen.. det bliver en lang dag :(

Han har fået virkeligt voldsomme smerteanfald, hvor han bare har skreget af smerte :(

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 15:31

Ved ikke om vi skal sige "øv" for scanning har indtil videre ikke vist noget.. håber vi får mere klarhed i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 15:43

Ja det kan i jo ikke rigtig bruge til noget

Rent fagligt synes at jeg der ligger et problem i de ct-scanninger. Der kan nemlig sagtens være noget galt som ikke kan ses på billederne fordi diagnostikken simpelthen er for dårlig.

Det var også en ct vi fik tilbudt, men fordi jeg jo selv har arbejdet med mr i mange år spurgte jeg ind til det i stedet. Den eneste grund til, at de ikke tilbyder det er, at folk som regel ikke vil betale, var svaret. Der var 4000 kr i prisforskel da jeg tjekkede.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 20:22

For os kræver det også lige en køretur fra Aalborg til KBH for en MR. Det er lang vej for en dårlig hund. Dog køre vi derover hvis de ikke finder ud af mere. Sygeforsikringen har han opbrugt, men det må koste hvad det koster.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 21:44

Ja det kan jeg godt forstå, det er såmen heller ikke en bebrejdelse. Jeg har bare hørt om mange, der er blevet tilbudt ct for så alligevel at være nødt til senere af få hunden mr-scannet. På den måde bliver det i hvert fald kun dyrere.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 07:35

Jeg satser bestemt også på at presse på for en MR. I min verden giver det ingen logik at tage en CT for discus, og indtil videre har de ikke fundet noget :( Nu venter vi så endnu engang på svar, for de vil undersøge nærmere i dag.

Vil godt nok gerne snart have min lille hund hjem. Tankerne er bestemt ikke ved eksamen, men ved hunden :(

Er glad for vores sygeforsikring, men regner også med den er opbrugt når der er betalt i dag. Så MR bliver for egen regning.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 09:43

Krydser fingre og håber det bedste for jer.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2012 18:44

Billederne viste ikke noget - ved ikke helt om det er godt eller skidt. Men nu har vi en godt dopet hund hjemme igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider