Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

goddag, farvel og goddag
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 15:53

Jeg vil gerne vise vores skønne katte herinde:

Det er en lidt længere historie :) - Vi har haft kat i mange år, Erling som vi i sin tid hentede som 1-1½ års kat på Inges kattehjem.

En dag her i foråret surfede jeg lidt her på HN og faldt over en annonce på Den skønneste Perle på 4 år - jeg var forelsket og fik fat i Charlotte - heldigvis synes hun også om os - og kort efter flyttede skønne Perle ind i hus og have :):

Billede

Perle faldt godt til - desværre gik det den anden vej med Erling - han mistrives - og til sidst lød dommen fra dyrlægen at han måtte videre - til kattehimlen... Skønne sære Erling blev ca 10 år:

Billede

billedet er taget få dage før hans sidste tur til dyrlægen... stadig med værdighed men med manglende muskler på bagparten (kan man egentlig godt se...), dårlige tænder viste det sig og problemer med gentagende ørebetændelse - ikke om han skulle bydes mere behandling :(

Så var der jo ligepludselig kun Perle tilbage.... skønne Perle :)

Tænke tænke - skal hun mon have en ny makker???

Så en torsdag aften cyklede jeg med ungerne over på Inges Kattehjem igen :) - og der sad Otto :) :)

Og da vi ikke skulle have killing - så blev det den "bengalske tiger" Otto på 2½ år :) (og 7.2kg..)

Han har nu boet hos os 1½ uge - og har indtaget både hus og have - han har ikke læst papirene hvor der står at de første 14 dage skal man være inde :) - han tog sagen i egen pote og åbnede selv kattelemmen indad i natten til i fredags.... og så var haven også hans domæne :):

Billede

Så nu håber vi at Perle og Otto med tiden bliver bedste venner - lige nu skal de stadig føle hinanden.... meen synes det går ok - der har ikke været nogle rifter endnu kun væsen og sprutten :)

Som I nok har gættet så er jeg mest til "voksne katte :)"

Andre med "genbrugskatte" :)?

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jep har flere
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 17:51

som er kommet til som voksen.

Batman: fik ham af vores genbo, fordi han ikke kunne lide børn, og de havde 4 styks, ca 2 år

Birger: fået på Kattens Værn, skulle have været aflivet, 2 år

Frida og Cinnamon: endelig har vi flasket dem op fra 11 dage, men de har været givet væk, og er begge kommet tilbage som 2 års.

Sille: købt på kattens værn som 4 års

Micky: fået på kv som 4 års

Baby og Muddi: købt på kv som 1½ års (se indlæg med Tvillingerne)

Mille (hankat): kommet til at tage med (vanrøgt fra en nabos side) 1 år

Rødmis: kommet som voksen tilløber, aldere ca ?

Misse: fik hende med i køb af hus som 8 år.

Så var der lige Mio, på 8 mdr, en siam, som havde meget brug for et hjem.

Det skal siges at vi har dem alle sammen endnu + 6 andre. 1 (rosa) er blevet født hos os, 2(speedy og tille) er naboens kat´s killinger, 1(Pyrus) er fundet på motorvejen som 8 uger, 1 (Kisser) er kommet tilløbende som 8-9 uger og så har jeg hentet gismo som 10 uger på en planteskole.

0
0
Svar på denne tråd

genbrugskatte
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 12:46

sikke en håndfuld I har :)

Vi nøjes med to ad gangen :) - bor på almindelig villavej - så at fylde hele huset med genbrugskatte er jeg ikke sikker på at naboerne vil finde fornøjeligt :) :)

Andre???

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mine naboer er heldige
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 15:49

mine katte går i løbegård. 18 katte er dog lidt for meget for naboerne. Vi tør nu hellere ikke lade vores katte rende ude. I de snart 20 år vi har haft katte, så har de været indekatte med løbegård i vel snart 15 år, uden problemer.

Det er også lidt sjovt, fordi det faktisk er nemmere for os at tage en voksen kat med hjem end det er at tage en killing med hjem. de andre hader virkelig killinger, mens det er totalt lige meget med en voksen fremme kat.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 17:48

.. havde egentlig ikke forventet, at det var så rørende en historie der gemte sig her, men jeg må da sige at det er en vellykket flytning når 7,2 kg kat klare flytningen som en mis!

Vi fik ny kat ml. jul og nytår og der gik laaang tid inden han overhovedet kom ud og først for knap en måned siden er han begyndt at ville ud om natten.

Efter Obi' gik bort så har fremmede hankatte været tiltrukket af vores matrikel og her var det så planen at Smølfen skulle indgå, men det var min plan og ikke HANS!

Nu har han så øvet sig på min datters hestestald og den anden morgen blev jeg vækket af et ordentlig "katte-bal" uden for vinduet. . Skyndte mig at lukke terrieren ud, men Smølfen kom ikke ind før op ad dagen, så bange var han da ikke. .

Her øver Smølf sig i at vogte over hestestalden:

Billede

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Mangler en ridehest!

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Her er nogen af mine misser
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 17:19

Billede

Cinamon

Billede

Muddi (gult halsbånd) og baby

Billede

Ø: Gismo, Baby og Mio

Billede

Misse

Billede

Tjaa, den hvide er Sille, så er der Frida, Batman, Misse, Rødmis, Tille, Rosa og Muddi.

0
0
Svar på denne tråd

sikke skønne katte
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 22:35

Annette hvor er smølfen da fantastisk :)

Jeg indrømmer også gerne at Perle inde en måneds tid inden hun kom i haven - og der fulgte hun pænt os i starten - men Otto - han havde egen mening og hvordan den skulle klares :)

freddy-detvarkattens - sikke mange :) - ja en løbegård er en super løsning - især med så mange skønne katte :) :)

Vi holder os til to - tror jeg :)

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har stort set ikke andet.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 23:36

Vi har både "genbrugs hund og katte"

Billede

1 stk genbrugs hund til 700 kr sammen med hans bodil - han er en fantastisk vagthund - når vi ikke er hjemme - så er i advaret.

Billede

Prop som han hed på Internatet i Brande - var ca 1 år da vi "fandt" ham - nu hedder han Tyson og er 8 år. Har den fedeste personlighed, og er vild med at ligge på aviser eller i arm.

Billede

Dårligt billed - men Gangster sover så man skal være hurtig med kameraet. Han er hentet på internat i Fredericia - var mega kælen, men gik til at være sky og util nærmelig - ligge-under-sofaen-i-fred til nu at være 50/50 ude inde kat og med så kærligt sind at man ikke kan gå i fred for ham, og så har han en fetish med kattekillinger som han gerne leger hygge onkel for.

Billede

Mors mis - fundet i stalden som 5-6 ugers killing forladt og meget sulten - han er meget speciel og har som voksen ENDELIG lært at katte fanger MUS og ÆDER dem, så nu bliver alt han fanger bragt som gaver. Han er klart min kat, og sover gerne under min dyne, på min mave - han gider IKKE kæles med, men nogle dask med fluesmækkeren får ham til at vride sig på gulvet total i ekstase - det er IKKE noget vi har lært ham

Billede

Sidste skud på stammen er Lille Mis - resultatet af hendes mors voldtægt - 2 timer uden for .....

Hendes mor fandt vi kørt over af en bil som meget lille killing - sikkert smidt ud eller efterladt af en vildkat - vi fik den reddet og hun voksede op som en ok tam kat (takket være Gangster) men hun blev mere og mere reserveret - hun kom så ud ved et uheld og det resulterede i 5 killinger. De 3 blev aflivet samme dag - de var alt for små og svage.

Lille Mis er en meget sød og kærlig kat og 13 mdr nu. Hendes største hobby er at fange fluer og frøer - og stjåle mad og mine hårbånd. Mine hårbånd druknes så efterfølgende i hundens vandskål!!!

Hun blev for nyligt steriliseret så vi skal ikke ha flere katte og vores andre katte er kastrerede så de ikke render og laver ulykker.

Vil ikke undvære en eneste af dem.

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info.

Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider