Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Vådfoder anbefalinger
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 19:21

Hej ænder

Jeg har den her herlige huskat, som er 100 % indekat og steriliseret.

Jeg har indtil nu fodret med tørfoder i de to år jeg har haft hende, men jeg er lidt bekymret for, om hun nu får væske nok her når det begynder at blive varm. Sidste sommer drak hun rigeligt, men nu her i år synes jeg ikke rigtig hun drikker noget ...Hun får PT royal canin sterilised 37, det har været det hun syntes bedst om og trives bedst ved..

Hun har lige været til dyrlægetjek og hun er i tiptop form og foderstand.

Min tanke var at give hende lidt vådfoder om morgenen (eller om aftenen), men hvor meget skal sådan en kat have? Og hvilket vådfoder duer? Det må meget gerne være sådan noget man kan købe i portionsposer eller sådan noget, i stedet for dåser ...

Hun er som sagt en ganske almindelig huskat, og temmelig lille - hun vejer omkring tre kilo. Hun er indekat, men har masser af legetøj og klatetræ, og jeg leger med hende mindst en time om dagen.

På forhånd tak for svar :)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 09:22

Herhjemme får kattene Cosma vådfoder morgen og aften. De deler en dåse på 170 g om dagen :-)

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

mine deler
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 11:21

2 dåser om aften (18 katte) - det vil sige at det er vel ca halvdelen som spiser vådfoder, resten nægter.

Du kan jo give hende en pose til aften.

Jeg køber lidt forskelligt til mine. Pussi/felix, whiskas, kitekat, og forskellig slags fra zooplus. Zooplus har rigtig meget godt forskelligt - mine kan lide noget af det, andet må jeg gerne spise selv. Det fra aldi, DET må JEG gerne spise selv. Det nægter de godt nok at spise.

Andre gode råd:

flyt vandet væk fra foderet

køb en vandfontæne

0
0
Svar på denne tråd

Lux fra Aldi
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 11:41

Aldi har jo 2 forskellige vådfoder til katte, en billig og en dyr, den dyre koster 5,50 for en dåse.

Der er 4 forskellige, 2 pateer og 2 med kød i gelé. Vores foretrækker geléerne, men jeg tror de fleste foretrækker pateerne for de forsvinder først i butikken.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

w324234
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 16:28

Tak for råd alle sammen :)

Vendet står i den modsatte ende af lejligheden i forhold til maden, og det fungerer ret godt, men måske jeg skulle investere i en vandfontæne også, bare for alle tilfældes skyld.. Tak for rådet i hvert fald :)

Med hensyn til vådfoderet så lyder det jo meget overskueligt - Jeg må hellere prøve mig frem, til jeg finder noget hun kan lide :)

Tak for råd alle sammen :)

0
0
Svar på denne tråd

Fontæne
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 16:40

En fontæne er genialt :)

Hvis du beslutter dig for at købe en, så vælg en der let at gøre ren. En uden sære kroge og kanter, der ikke er til at komme til - der kommer masser af nas og kalk i en fontæne.

Vi har to forskellige slags - keramik og stål.

Begge dele er nemme at rengøre, kan tåle at komme i opvaskemaskinen og også rengøring med grydesvamp.

Pumperne lader vi køre i eddikke en halv times tid, så er de afkalkede.

Begge dele kan købes hos www.zooplus.de eller www.zooplus.co.uk

De hedder henholdsvis Lycky Kitty og Raindrop.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider