Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hund med epilepsi
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 17:49

Min tervuren på 6 år har den seneste måned fået 3 epileptiske anfald (2 i løbet af den sidste uge) noget som han aldrig har haft problemer med før. Vi har fået at vide af dyrlægen af man 'accepterer' op til 6 anfald om året før man medicinerer hunden for det. Oveni epilepsien har han også allergi og er på medrol, som ikke må gives sammen med epilepsien. Det er frustrerende ikke at kunne gøre hverken fra eller til, da dyrlægen selvfølgelig ved mere end os i denne sammenhæng, men vi vil da prøve alt. Det spørgsmål jeg egentlig gerne vil frem til er, om nogen herinde har hun med epilepsi, allergi eller ligefrem begge dele på samme tid, og hvad de gør imod det.

Er der evt. nogen der har gode (og dårlige??) erfaringer med barf-fodring mod allergi?

God aften!

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Epilepsi
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 17:55

Vores Sully har epilepsi og er i behandling med Fenemal. Det virker upåklageligt for ham. Han har ikke haft anfald i snart et år, hvilket er lige så længe, som han har fået Fenemal.

Er det ikke muligt at behandle din hunds allergi med noget, der kan spille sammen med epilepsimedicinen?

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

epilepsi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 20:50

Min gamle labrador er 10½ og har hele sit liv haft epilepsi anfalde et par gange om året. Tidligere kom det ofte i forbindelse med løbetid, men trods hun fik fjernet livmoderen, i forbindelse med slem betændelse, får hun dem stadig.

Vi har aldrig medicineret for det, når hun har anfaldene varer det max 5 min og hun er derefter helt frisk. Hun har altid levet et fuldstændigt normalt liv, aldrig været syg eller fejlet noget udover disse få anfald, og vi har derfor aldrig haft behov for medicin.

0
0
Svar på denne tråd

Tervuerene med epilepsi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 13:49

Hej

Det er ikke korrekt at man ikke kan give Fenemal (epilepsimedicin) og medrol samtidig. Jeg vil anbefale dig at kontakte en dyrlæge med speciel interesse og viden om epilepsi.

Her på klinikken hvor jeg arbejder har vi en dyrlæge ansat som har lavet en phd indenfor arvelige former for epilepsi, herunder de belgiske hyrdehunde. Jeg er sikker på at du er mere end velkommen til at kontakte hende her.

Mange hilsner

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider