Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

drømmer om så mange svar som muligt! :)
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 15:53

Hejsa :)

i forbindelse med min endelige hovedopgave som agra-økonom,

prøver jeg at lave en markedsundersøgelse, som jeg håber i

alle vil hjælpe med...

du skal blot svare på 2 spørgsmål:

______________________...__________

vil du være interesseret i at købe gedekød hos din lokale slagter til ca. 80 kr./kg i gennemsnit? ? fars vil være lidt billigere, og stege vil være lidt dyrer.

der vil samtidig være mulighed for at øbe en lille kogebog til omkring 50 kr. gedekød er særdeles fedtfattigt og med den utrolige lave mængde mættede fedt, vil det reducer kolesterol-niveau i blodet. kødet vil kunne bruges i de fleste retter istedet for oksekød, svinekød eller vildt.

SVAR:

**Jeps

**Ja til særlige lejligheder

**Nej aldrig i livet (evt. Hvorfor?)

**Måske hvis jeg fik mere information (evt. hvilken information, og hvordan? foldere, tv-reklamer eller andet? )

Spørgsmål 2:

Hvor gammel er du??

Tusind tak for hjælpen !!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 16:59

NEJ! For jeg vil ikke spise ged, vil ikke spise et dyr der lugter så grimt. Og i mit hoved er en ged heller ikke mad, men et hygge/hobby dyr, som en hest

Jeg er 26 år gammel

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Rebekka
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 17:01

Ja, til særlige lejligheder. Ged smager DEJLIGT! :)

Jeg er 22.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 17:22

Ja jeg vil gerne købe gedekød.

Men 80 kr/kg???? det lyder dyrt. Det kommer jo så også an på om det er rent kød eller kød med knogler i.

Jeg tror egentlig, at hvis jeg skulle købe en ged ville jeg købe hele dyret grovparteret og så selv skære op i stege, hakke osv.

Hvor meget vejer en slagtet ged ca? og hvad ville være prisen for 1/1 eller en grovparteret ged?

Prisen er OK når jeg sammenligner med kødpriser i butikkerne, men vi får rådyr, kronvildt og vildsvin til bedre priser ;o)

Mvh. Sanne

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd

ssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 23:43

nej, for ged smager af ged.

Smagte engang en økopizza med gedeost, føj det smagte af ged

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 08:28

Jeps - ged smager super.

Vi avler dem selv og det skal selvfølgelig være de rigtige kød racer og ikke bare almindelige geder.

Dem jeg sælger som slagtede, sælges kun hele - d.v.s. hele dyret ca. 20 - 25 kg slagtet vægt og så finparteret.

Vores slagter medsender opskrifter - jeg tror især det med opskrifterne er meget vigtigt, for kødet er så nemt at gøre uspiseligt og så kommer kunderne aldrig igen.

Jeg forlanger, og for, 75 kg/kg og har ikke haft problemer med at afsætte.

Enkelte gange har jeg solgt en kølle eller et stykke ryg for sig selv og det er til 150 kr/kg.

Jeg er 46 år.

Gitte

Hesteejendom sælges - mellem Viborg og Randers

Se mere på præs.

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 08:32

Til det første spørgsmål, må jeg nok svare "nej, aldrig i livet".

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om, hvorfor jeg skulle få lyst til at købe gedekød. Dernæst må jeg nok sige, at skulle jeg pludselig gå hen og blive bidt af en gal ged og finde at jeg har lyst til at få gedekød, så ville jeg nok vælge at anskaffe mig kødgeder selv.

Jeg køber generelt aldrig kød - kun hvis vi er meget langt fra vores egen fryser og har glemt at tage noget med.....

Vi har selv køer,grise, får, høns, ænder og kaniner, så hvis vi af en eller anden skulle få hang til gedekød, så kunne vi nok finde plads til det.

Til det andet spørgsmål: 36

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 08:34

Lige en lille detalje - der er faktisk ikke hakket kød når man slagter ged, der er kun regulære stykker.

Og der er ben i alle stegene.

De er faktisk kun udtjente ældre geder der laves til hakket kød og det er et stort arbejde at udbene kødet og derfor er det hakkede kød forholdsvis dyrt - til gengæld er det det mest fantastiske hakkede kød der findes.

Jeg vil absolut heller ikke råde til at tilberede det som gris eller ko - så bliver det helt uspiseligt, netop pga. den fine struktur og det lave fedtindhold.

Geder lugter ikke - det er kun bukken der lugter og kun i parringssæsonen, han laves til dejlige spegepølser når han ikke skal avle mere.

Man kan slet ikke sammenligne smagen af gedeost med smagen af gedekød.

Gitte

Hesteejendom sælges - mellem Viborg og Randers

Se mere på præs.

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider