Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

kanintoilet?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 08:33

Jeg har set i et par dyrebutikke at man kan få et kattebakke toilet til store ganver, og så tænker jeg, kan og vil de faktisk bruge det? Er der nogle der har god arfaring med en kaninbakke, eller er det bare penge ud af vinduet?

Jeg har haft to kanin få mange år siden, og de havde konsekvent et toilethjørne. Men er i tvivl om det er sådan med alle kaniner, eller om mine to piger bare var noget for dem selv.

Gift dig ikke med ham

du kan leve med,

men ham du ikke kan

leve uden.

0
0
Svar på denne tråd

kanin og toilet
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 08:46

Ja jeg har haft stor succes med bakker til mine kaniner.

Både i burene og stående frit fremme da jeg havde en "hunde-kanin" der løb frit rundt i hele huset. :D

0
0
Svar på denne tråd

fyld?...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 10:58

Sejt, hvad fylder du så i bakken, kattegrus eller savsmul, og hvordan lærte du basserne at bruge den?

Gift dig ikke med ham

du kan leve med,

men ham du ikke kan

leve uden.

0
0
Svar på denne tråd

Også god erfaring
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 19:11

Jeg har også en kanin som bruger bakke. Det er en hjørnebakke, da de som du skriver, tit bruger hjørnerne som toilet.

Jeg jeg bruger træpiller, da savsmuld tit sidder under poterne og bliver slæbt med rundt i buret,og kattegrus kan de blive syge af hvis de finder på at spise det/rense pelsen for det efter toiletbesøg.

Når de skal lære at bruge bakken, er det en fordel at have savsmuld eller lign (som er nemt at samleopmedskovl) i resten af buret, da man så kan tage det urinvåde savsmuld og putte op i bakken. Når først det lugter af urin m.m. vil de somregel fortsætte med at gøre det der. Det kan selvfølgelig godt tage lidt tid at vænne dem til det. (Har man kaninen i forvejen sætter man jo bare bakken i det hjørne den er vant til at bruge)

Nu har min kanin kun hø og halm i resten af buret, og hver anden dag fjerner jeg det våde træpillesmuld m.m. og fylder lidt rene i.

Selvfølgelig kan der ske smuttere, men så plejer jeg at sørge for rimelig hurtigt at vaske det våde område af med ajax. For når det så ikke længere lugter velkendt bruger han bakken derefter igen.

Derfor vasker jeg heller aldrig bakken i sæbe, men skraber den blot med skovlen og skylder den indimellem i varmt vand.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Min kanin er helt bakke-renlig
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:19

, men jeg har altså haft større succes med en ganske alm. kattebakke fra bilka til 50 kr..end de der hjørne-plastik-toiletter.

Jeg bruger træpiller i bakken.

Og hvordan lærer man den det... Hmm, jeg startede med at have træpiller i hele buret. Det fik ham til at vælge et tis-hjørne, men han pøllede over det hele. Jeg samlede ihærdigt alle pøller op ;) og smed over i hjørnet..og så gjorde jeg træpilleområdet mindre og mindre i retning mod hans tishjørne. I lejligheden havde jeg til at starte med tis-lagener (til babyer/børn) på møblerne...og brugte rodalon til at fjerne al lugt fra uheld på gulvet (som der somend ikke var særlig mange af). Tæpper fjernede jeg indtil han var blevet renlig. Til sidst var der jo så kun træpiller i kattebakken, og han blev kastreret da han blev kønsmoden...så det har altså resulteret i en kanin, der er nøjagtigt lige så pinligt renlig som min kat :) (men hans bur står self. altid åbent, så han kan komme derind og bruge bakken, når han skal). Faktisk er han så hys med kun at bruge sit toilet, at han holder sig en hel eftermiddag ude i løbegården i haven, hvis han ikke har det med -fandt jeg ud af...så det får han selvfølgelig med sig.

Tine & Tulle

Det klingede...

Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider