Da jeg kom kørende ned af vores indkørsel her til formiddag, så jeg en sort fugl sidde i græsset... Jeg stoppede bilen og steg ud, og fuglen blev siddende, og jeg tog den op, den så helt fortumlet ud...
Jeg tog den med ned til huset, og tjekkede den igennem, men det eneste jeg kunne se var lidt størknet blod i siden af næbet på den...
Heldigvis for den bette gut/gutinde, fik min lille shetter dyrlæge idag ved middagstid, og han avler tilfældigvis udstillingsduer, så han har rimelig godt styr på fugle.
Dr. dyr tjekkede fuglen igennem, og konstaterede at det var en halvstor råge unge, der højst sandsynligt var blevet påkørt af en bil. Den havde ikke brækket noget, men den var noget hævet i luftposerne. Dyrlægen sagde at jeg skulle give den væske og føde, og så burde den friske op i løbet af 3 dages tid....
Jeg har givet den vand i en sprøjte nogle gange, og den drikker rigtig fint. Så har jeg kogt en grøntsagsvælling af brocolli, gulerod, kartoffel til den, som den også har fået lidt af i en sprøjte, og den spiser ligeså fint...
I får lige lidt billeder af vores nye logerende på Stald Dalen 
"Hvis du tilbyder mig mere af det grøntsagsstads, så hakker jeg dig!"
Hvis der er nogle af jer der har nogle fif eller kommentarer eller lign, så skyd endelig løs....